26 Mayıs 2013

ARTIK KİRAZLARIN DA TADI YOK

Annem babamı kaybettikten iki ay sonra şeker (diabet) hastası oldu. Uzun yıllar bir kaç  ilaçla ve çok ciddi pehrizle şekerini dengeledi.
İlk başlarda perhiz yapmayı çok ciddiye almıştı. Bir gün evine gittiğimde yaptığı kabak yemeğinin üzerini açık bırakmıştı ki annemin hiç adeti değildi bu. Sineklerden çok iğrenirdi
'Aaaaa anne yemeğin üzerini örtmemişsin' diye sorunca:
'Boşver Nazo bu yağsız ve tuzsuz yemeğe sinekler bile konmaz' :))))) demişti...

Ama yaş ve bu sinsi hastalık ilerleyince frenler tutmaz oldu.:( Kaçamaklar çoğaldı . İpin ucu kaçınca da toparlamak çok zor olmaya başladı:(((

Zaten meyve olayı başlı başına bir sorundu.
Çünki annem meyvesiz asla yapamazdı. Buzdolabındaki olmazsa olmazı beyaz peynir ve meyveydi. Ben annemin elma yemeden bir gününün geçtiğini  hatırlamıyorum.
Hiç ayırım yapmazdı ama yazın en çok karpuz , şeftali, kiraz ve üzüm kışın elma ve portakal baş tacıydı. Diabet olduktan sonra bir tek üzüm yemez olmuştu. Yine de her  sene üzüm çıktığında tanıdık manava gider izin isteyerek üzüm salkımından bir tane üzüm alır yarısını ısırır yarısını kağıda sarar çöpe atardı:((((((
Sevdiği meyveler içinde de kiraz ve elmayı ayrı tutardı.
Hatırlıyorum ben çocukken bazen elmayı rendeler içine tarçın karıştırır yerdi:)
Babam da meyve severdi. Her akşam annemin soyup dilimleyip getirdiği meyveleri hiç geri çevirmezdi.

Bu iki meyve severden nasıl olupda kırk yıl olmazsa aramayan bir evlat dünyaya geldi, şaşırtıcı.:((((
Bazen annem meyveleri soyup getirirdi:

---Kızım için ferahlasın birazda vitamin al
 deyip beni zorlardı yemem için.:))))

Aslında ben meyve severim ama biraz değişik bir tarzım vardır.

Kelek kavunlar,
Beyaz kısmına yakın sıyrılmış karpuzlar,
Olmamış yeşil kayısılar,
Sert adeta elma gibi ısırıp yiyeceğim susuz şeftaliler ve
Yeşil ekşi elmalar:))))))
Benim sevdiğim bunlar işte :)))

Ama kiraz denince orada durmak lazım
Annemle ortak noktamız kirazdı. :)))

Ancak şeker hastaları için tüm meyvelerde geçerli olan kısıtlama kirazda da vardı. Annemin doktoru Nafiz Bağrıaçık verdiği listede haftada 2-3 gün 15 adet kiraz yiyebileceğini söylemişti.

Seneler önce sıcak bir yaz günü çarşı dönüşü anneme uğradım. Baktım annem buzdolabından harika bir kiraz çıkardı yıkadı getirdi. Yeni almıştı ve bir kiloydu.

Ayrı bir tabağı bana verdi 'istediğin kadar al canım' dedi. Ben bir avuç kadar aldım.
Baktım annem geri kalan kirazları önüne aldı. Başladı bir güzel yemeğe !!!!!!!
Hemen atladım tabii:

---Annecim ne yapıyorsun?

---Çok güzel dimi Nazo

---Güzel de canım benim o biraz fazla değilmi?

---Yooo ben hep yiyiyorum ki....

---!!!!!?????

---Nazo yine başlama da şurada bir ağız tadıyla yiyelim hadi sen de ye ....

---İyide annem Nazif hoca sana haftada 2-3 gün 15 tane yiyeceksin demedi mi?

---Evet dedi.

---???????

--- Ben bu tasın içindeki kirazlardan 15 tanesini dr için yiyorum gerisini kendim için .....

İlk iki üç saniye donup kaldım sonra bastım kahkahayı:))))
Sonraki yıllar bu hep aramızda konuşuldu ve gülerek hatırlandı.

Ama annem asla ve asla 15 kirazla sınırlı kalmadı :)))))))))))))))))))



Bu sene kiraz çıktığından beri  her seferinde yine bu olayı hatırlıyor ve gülümsüyorum.

Ama benim ağzımın  mı yoksa kirazların mı tadı yok
bilemedim :((
Yalnızca bildiğim  yediğimiz yiyecekler değil bizi mutlu eden önemli olan  kiminle , nasıl yediğimiz.....


Sevgilerimle,

Nazlı Gül

20 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...


Nur içinde yatsınlar Nazlım..
Bak bende sendenim, ama öyle ekşi kuru susuz falan kısmıyla AS-LA değil..
Bende meyve olmasa bin yıl geçse !! aklıma gelmez !

Ama Şu Dutu hep sevdim be yahu..
Fesupanallah :)))

NzlGl dedi ki...

Nunucuğun
kiraz baş tacı ise benim için
DUT YÜREK TACI sizin için:))))))))

yemekbiraşk dedi ki...

nazlıcım kelimeler kifayetsiz kalıyor, düğümleniyorum..
....
...
..
.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

İkiside huzurla nurlarda yatsınlar canım.
Evet Nazlım maalesef kirazların ve her şeyin tadı iyicene kaçtı.
Nerede o eski tatlar.
Bende annen gibi meyvesiz yapamam, içim kurur gibi olur hep.
Şekerim yok Allahtan ama kilo sorun olur diye ağırdan alıyorum:)

NzlGl dedi ki...

---Sevalim
beni anladığını , ne hissettiğimi bildiğini biliyorum
çok teşekkür ederim , sevgiler canım


---Amin Sevgili Nur hanım
çok haklısınız ağır almakta. Gerçekten fazlası ciddi kilo sorununa neden oluyor,
sevgilerimle , iyi geceler

yildiz dedi ki...

Allah Rahmet eylesin,mekani cennet olsun Annenin.
Öyle güzel anlatmissin ki,hem güldüm hem de hüzünlendim.
Kiraza gelince,bütün meyveleri severim ben de ama kirazi bir baska
severim.Cocuklugumdan beri, ben de ki anisi cok ama cok baskadir.Birazda hüzün verir
Güzel günler diliyorum NazoGülüm

NzlGl dedi ki...

Amin YIldızım
Temmuz yaklaştıkça dağılmalarımız, kapsama alanı dışına çıkmalarımız çoğalıyor böyle :((((((
Bir ortak noktamız daha çıktı demek ki KİRAZ :)))))
çok öpüyorum seni canım

Armina dedi ki...

Her ikisi de nurlar içinde yatsınlar Nazlı abla. Yediğimiz yiyecekler değil bizi mutlu eden önemli olan kiminle , nasıl yediğimiz demişsin çok haklısın. Güzel bir hafta geçirmeni dilerim.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
en can alıcı sözü sona saklamışsın. En sevdiğin olmayınca kirazlar tatsızlaşmış bence.
Nur içinde yatsınlar.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

---Sağol Arminacığım,
sanada güzel ve huzurlu bir hafta dilerim, sevgiler


---Birgül Hanımcığım
her zaman yüreğimden hissetmişimdir duygularınızı teşekkür ederim, çok sevgiler

Bak Bu Harika dedi ki...

Malesef artık hiç birşeyin eskisi tadı yok

NzlGl dedi ki...

:(

Seyyah Gül dedi ki...

CANIMMMM
NAZLIM BENİM NAZLI GÜLÜMMMM
AKLIMA BİR ŞARKI GELDİYAZINI OKUYUNCA
"GİDERKEN BIRAKTIĞIN ASMALAR ÜZÜM OLMUŞ,SEN GİDELİ BURALARDA OLANLAR OLMUŞ"
SENİ ANLIYORUM Bİ TANEM
HAKLISIN ARTIK HİÇ BİR ŞEYİN TADI YYOK
ALLAHA EMANET OL

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ne kadar guzel bir paylasim yapmissiniz ne kadar icten..anneciginize rahmet olsun..
Kirazlar burada cok guzel oluyor cok kisa bir zaman icin kendimizde toplayabiliyoruz ciftliklerden hem iriler hemde tatli.
Bu yaz sizin icinde yerim biraz ve rahmetli anneniz icinde...

NzlGl dedi ki...

---Seyyahım
anlamak, anlaşılmak ne güzel. Şarkıya da bayıldım . Bundan sonra benim şarkım bu artık:)
Sevgilerimle canım


---Sevgili Dostbahçesindenlezzetler

Yorumunuz için teşekkür ederim.
Çok mutlu oldum.

sevgilerimle

öykü dedi ki...

senı kendıme neden bu kadar yakın bulduğumu bı kez daha yoğun hıssettım bu yazında..


annen
annenle ılıskın
hastalığıyla dalga gecısı ... hersey de o kadar benzerlıkler var kı..


senı sevıyorum tatlı nazom benım ben de ızın verırsen sana nazo dıycem bundan sonra

NzlGl dedi ki...

Benim yüreği , kendi, ruhu güzel Öyküm
işte bu benzerlikler bizi bize yaklaştıran...
Bana 'Nazo' demen beni çok mutlu eder. Hoş sen ne istersen söyleyebilirsin hepsi kabulümdür :))))))))

anneanneninemekleri dedi ki...

Gerçekten de meyvelerin tadı yok yada bizim tadımız yok bilemiyorum....

Adsız dedi ki...

canım kardeşim yorgun ve sıkıcı bir günden sonra bu yazıyı okuyunca öyle zevk aldım ki anlatamam.Güzin teyzem nur içinde yatarken,Allah sana sağlıklı uzun ömür nasip etsin.çocuklarımızla, bizde, hasta olmadan tabi güzel günler yaşayalım seni çok öptüm handan

NzlGl dedi ki...

Handanım
gecenin bir köründe tesadüfen bloğu açınca 3 yorum birden gördüm ve şaşırdım kaldım:)

Aaa birde baktım ki benim canım kardeşimden gelmiş hepsi
Yüzümdeki tebessümü görmeni isterdim.
Amin canım duaların için bende seni çooooooooook öpüyorum iyiki varsın