22 Nisan 2013

İNCİRLİ PASTA

Hem misafirlerimden , hem benden geçer not alan bir tatlı.
Sizlere orjinal ölçülerini yazacağım. Ama ben şekeri her zamanki gibi bu tarifte de azalttım. Çünki üstüne üstlük birde incir vardı. Siz kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.


Malzemeler :


KEK için :

6 adet kuru incir ( 10-15 dakika suda bekletilecek)
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker 
1 avuç kırık fındık ya da ceviz içi
1 çay bardağı süt
3 yumurta
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

MUHALLEBİ için :

4 su bardağı süt
2 çorba kaşığı nişasta
3 çorba kaşığı un
6 yemek kaşığı şeker
1 çorba kaşığı tereyağ
1 poşet krem şanti
1 vanilya 

KEKİ ISLATMAK için :

1.5 su bardağı ılık su
1 çorba kaşığı nescafe
4 çorba kaşığı şeker

ÜZERİ için :

hindistan cevizi, kakao, tarçın


Yapılışı:

Önce incirleri sudan çıkarıp, kurulayalım. Tavla zarı kadar doğrayıp 1 yemek kaşığı un ile iyice karıştıralım. Diğer tarafta yumurta ile şekeri çırpalım, sütü ilave edip karıştıralım. Kuru malzemeleri karıştırıp eleyerek ekleyelim. Fındık ya da cevizi ekleyip en son incirleri koyalım. Yağlanmış kalıba ya da borcama döküp 180 derecede önceden ısıtılmış fırında kürdan testi yaparak pişirelim.

Kek pişerken muhallebisi için süt, nişasta, un ve şekeri tencereye alalım. Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamında pişirelim.
Ocağı kapatıp vanilya ve tereyağını ekleyelim. En son toz krem şantiyi koyup 2-3 dakika mikserle karıştıralım.

Fırından çıkardığımız  keki 1- 2 dakika bekletelim. Ilık suda erittiğimiz nescafe ve şekeri kekin her tarafına gelecek şekilde dökelim.
Sosu iyice çektikten sonra muhallebiyi üzerine döküp yayalım. Soğumasını bekleyelim. Soğuduktan sonra hindistan cevizini, kakao ve tarçınla karıştırıp üzerine serpelim.
Buzdolabında bir gece bekletelim.
Ertesi gün dilimleyerek servis yapalım.

Afiyet olsun.





17 yorum:

derya SEZGİN dedi ki...

Nazlı'cım süpersin maşallah sayfanda tarifler görmek müthiş bir duygu:))
Ellerine sağlık öpüyorum...

Yemekcinin Mekani dedi ki...

Şu inciri bir türlü sevemedim. Bahçenin her köşesinde incir bulunan ve konu komşuyu incire doyuran bir evde büyümeseydim, incire bakıp bakıp iç geçirip aşkından ölürdüm eminim :)
Ellerine sağlık canım benim..

Armina dedi ki...

Pasta çok güzel görünüyor, ellerine sağlık Nazlı abla.

bir kase lezzet dedi ki...

Eline saglik ablacim Mmmmm harika .

Seyyah Gül dedi ki...

GÜLÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜM ELLERİNE SAĞLIK
AMA OLDUMU ŞİMDİ NİYE ÇAĞIRMADIN BENİ
:)
ŞAKA BİR YANA HARİKA GÖZÜKÜYOR ELLERİN DERT GÖRMESİN CANIM

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık canım,nefis bir şey olmuş gerçekten ve kolay.Ara sıra ben greve giriyorum ,tatlı yapmıyorum ,küçük hanım bu kpss çalışırken ucunu kaçırıyor ,biraz kg. fazlalaştı ,bol,bol kuru meyve ve çerez alıyorum şimdilik.Amma bu pastada gözüm kaldı ,not aldım .

NzlGl dedi ki...

---Deryacım sağol canım Ahhh şu tembellik olmasa :)))


---Adaşım
hahahaha haklısın canım. Bende taze inciri çok severim . Keşke komşunuz olsaydım :))) öpüyorum seni...


---Teşekkür ederim Arminacığım,


---Sağol Ayşem


---Seyyahım sen gel yeterki, pastayı hemen yaparım


---Küçük hanıma kolaylıklar ve başarılar diliyorum. Allah yolunu açık etsin.
Ama bir ara pastayı denemeni tavsiye ederim Mazesim , sevgiler

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Ceviz ve incir ikilisine bayılırım.
Sevgiyle kal.

Canan demirbağ dedi ki...

Çok lezzetli bir tatlı oluyor,nefis gözüküyor.Ellerinize sağlık,sevgiler:))

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Birgül hanım çok teşekkür ederim


---Sevgili Canan hoşgeldin.... teşekkürler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Kuru inciri tek olarak pek sevmesem de pastalara güzel yakışıyor.
Bu incirli pastaya bayılıyorum:)
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

Umut Sepetim dedi ki...

Tam bir incir tutkunu olan eşime şahane bir hediye olur bu mama :)
Ellerine,emeklerine sağlık ablacığım.
Muhabbetle..

NzlGl dedi ki...

---Seval hanım
ben öyle çok sevmem inciri ama bu pastada farklı durmuştu. Teşekkürler,sevgiler


---Zeliham
umarım hediye sahibi de beğenir. Seni kucaklıyor,sevgilerimi gönderiyorum

Adsız dedi ki...

Handan ablam pastanın güzelliğini anlatmıştı,ellerine sağlık Nazlı Abla'cım..
Gül Saim

NzlGl dedi ki...

Nurdancım inşallah birgün beraber yeriz:) çok öptüm

yildiz dedi ki...

oyyy NazoGülüm,ben biliyorum bu pastayi;acaip birsey yaaaa....
Yiyenlere afiyetler olsun,senin de ellerine saglik canimmmm....
Yazdigim Askin Halleri hikayesinin yeni bölümünü yayinladim,bir-iki gün yayinladiktan sonra kaldiriyorum.Sen de takip ettigin icin haberin olsun canim....

NzlGl dedi ki...

Sağol yıldızcım hemen geliyorum sayfana ,
teşekkür ederim haber verdiğin için, öpüyorum seni