09 Mart 2013

YAŞATMA ZAMANI....

Bir zamanlar bütün duygular bir adada yaşarmış...

Mutluluk...

Üzüntü...

Sabır...

Öfke...

Korku...

Kibir...

Bilgelik...

Sevgi...

Her türlü duygu bu adada olduğu için, adaya “Duygu Adası” deniliyormuş...

Ada sakini “duygular” günün birinde tespit edemedikleri bir yerden adanın birkaç gün içinde batacağı yönünde ısrarlı anonslar duymuşlar...

İlk anda bunun büyük bir şaka olduğunu düşünmüş bazıları...

Fakat anonslar devam ettikçe durumun ciddi olduğunu kavramışlar ve birer ikişer adadan ayrılmaya başlamışlar...

***


Hemen her duygunun kendine ait bir kayığı, gemisi yahut yatı olduğundan, adadan ayrılmak nispeten kolay olmuş onlar için...

Fakat “Sevgi”nin küçücük bir kayığı bile yokmuş...

O yüzden kendisini alacak birini buluncaya kadar, mecburen adada kalmış...

Duyguların büyük kısmının adadan ayrıldığı günlerden birinde ada, anonsta söylendiği gibi yavaş yavaş batmaya yüz tutmuş...

Bunun üzerine “Sevgi” yüksekçe bir kayaya çıkıp yardım istemeye başlamış, adadan henüz ayrılan “duygu”lardan...

***


İlk önce “Zenginliği” görmüş büyük ve güzel bir yatın içinde...

El edip yüksek sesle bağırmış:

-”Zenginlik beni de alır mısın yatına?..”

Yatın her tarafına yığdığı eşyaları göstermiş Zenginlik...

-”Doluyum alamam ki...” demiş... “Görüyorsun altın, gümüş, zümrüt derken yat tamamen doldu... Senin için yer kalmadı...”

***


Zenginlikten vefa göremeyen “Sevgi” biraz daha geride, büyücek bir yelkenli görmüş...

Dikkatlice baktığında anlamış ki bu yelkenli “Kibir”in...

-”Kibir, Kibir!.. Benim sandalım bile yok... Ada da batıyor yardım et lütfen!..”

-”Sana yardım edemem...” demiş Kibir, “Biraz pejmürde görünüyorsun, yelkenlimin fiyakasını bozacaksın...”

***


Bu cevap karşısında çok üzülen Sevgi, bir kayığa binip kürek çeker vaziyette, “Üzüntü”yü fark etmiş...

Üzüntü, “Sevgi”nin durduğu kayaya çok yakın bir yerdeymiş...

Sevgi bu kez ondan yardım istemeye karar vermiş...

-”Üzüntü seninle gelebilir miyim?..”

-”Ah sevgili ‘Sevgi’ciğim...” demiş Üzüntü; “Adadan ayrıldığım için o kadar üzüntülüyüm ki, yalnız gitmeye karar verdim... Çok üzgünüm...”

***


Bu cevap üzerine üzüntüsü daha da artan “Sevgi”, yüzünü adanın öbür tarafına doğru çevirmiş...

Bir mavnanın üzerinde neşeyle zıplayan birini görmüş...

“Mutluluk”muş bu...

Sevgi ona da seslenmiş...

Fakat “Mutluluk” o kadar mutluymuş ki, “Sevgi”nin ona seslendiğinin farkına bile varmamış...

Çaresiz bir biçimde “Mutluluğa” seslenmeye devam eden Sevgi, ansızın bir ses duymuş yanında:

-”Buraya gel Sevgi... Seni ben götüreyim...”

***


Sevgi çok sevinmiş...

Koşar adım sahile koşup, içinden yaşlıca bir adamın kendisine seslendiği kayığa atlamış...

Kayıkla fazlaca bir yere henüz gitmemişken, adanın büsbütün sulara gömüldüğünü görmüşler...

Sevgi bunca “Duygu”yu çağırdığı halde hiçbiri onu almazken, kendini kayığa çağıran bu saçı başı ağırmış “duygu”ya teşekkür etmiş defalarca...

Fakat “Duygu Adası”nda o güne kadar hiç görmediği bu yaşlı adama adını bile sormayı unuttuğunu, ancak karaya çıkıp vedalaştıktan sonra fark etmiş...

***


Sonra da günlerden bir gün geldikleri bu yeni kara parçasında “Bilgeli”ğe rast gelince, ismini bile soramadığı bu kadirşinas yaşlıyı tarif edip, ismini sormuş kendisine...

-”O mu?..” demiş Bilgelik: “O ‘Tecrübe’den başkası olamaz...”

-”Tecrübe mi?.. Peki niye yalnız o bana yardım etti?..”

-”Çünkü...” demiş Bilge’lik, “Sevgi’nin gerçek değerini ancak Tecrübe kavrayabilir...”

***


Bütün duygular önümüzden geçip gidiyorlar hikayedeki gibi...

“Mutluluk, Üzüntü, Sabır, Öfke, Korku, Kibir, Zenginlik, Bilgelik ve daha niceleri...”

Bugün sadece “Sevgi”yi, kayığınıza alma zamanıdır...

“Sevgi”yi yaşatma zamanıdır... 


Yazı BURADAN alınmıştır
 

18 yorum:

Seyyah Gül dedi ki...

NAZLIGÜLÜM
ÇOK GÜZEL BİR YAZI PAYLAŞMIŞSIN
TEŞEKKÜR EDERİM CANIM
HAYIRLI AKŞAMLAR

NzlGl dedi ki...

Çokca geç kalınmışlıklar, pişmanlıklar yaşıyorum(uz) Seyyahım bu yazıyı görünce paylaşayım istedim beğendiğine sevindim....
Sanada hayırlı olsun akşamlar, sevgiler

derya SEZGİN dedi ki...

Canım harika bir hikaye teşekkür ede
rim sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Deryacığım
sevgiler

öykü dedi ki...

sevgıyı yasatma zamanı


senı sevıyorum NzIGIcım

NzlGl dedi ki...

Bende Öykücüm
bende seni seviyorum

iyiki varsın:)

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

lisede bir öğretmenimiz vardı böyle kıssalar anlatan ve aklıma onu getirdin andım sayende ablacım..
ondan dinlemiştik bu hikayeyi..
hey gidi :)

NzlGl dedi ki...

Denizim
sen değil biz söyleyelim 'hey gidi'diye
senin söylemen için daha çoook yılların var:)))
çok öptüm bebişini ve seni:)))))

iyi akşamlar canım

neseersoy dedi ki...

Nazlıcım soluksuz okudum , ne kadar doğru.Sevgilerimle.

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim Neşe hanım, iyi haftalar olsun

bir kase lezzet dedi ki...

ablacımın güzel gönlüne sağlık.
günaydın :)))

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim canım, sevgiler

yildiz dedi ki...

Cok ama cok güzel bir yazi,paylastigin icin Tsk.ler NazoGülüm....
Hayat tecrübesi kazanilmadan hicbirseyin degeri bilinilmiyor demiii,Sevginin bile....

NzlGl dedi ki...

Kesinlikle bilinmiyor Yıldızcığım:(
sevgilerimle

MAZES dedi ki...

ellerin dert görmesin canım,çok güzel paylaşım.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler Mazesim :)

birsence dedi ki...

çok güzel ablacığım sevgiler...

MAZES dedi ki...

neşeli hafta dilerim canım.