28 Mart 2013

BAKAR KÖR .....

Annem sık sık bu lafı kullanırdı benim için :)
Doğruydu gerçekten bakar ama görmezdim hala da görmüyorum :)))

---Nazo , masanın üzerindeki makası getirirmisin
---Burda makas yok anne ..
---Kızım orada biliyorum biraz önce koydum
---Anneeeeeeeeeeeeee yok

Annem içerdeki odadan gelir gözlerimin içine baka baka okuldan gelip üzerine koyduğum çantamı, kitabımı ya da dergiyi kaldırıp bakmadığım için göremediğim makası alır yine odasına giderdi  :)))))

---Nazlı gardrobun en sağdaki kapısını aç ikinci çekmeceyi çek sol arkadaki kumaşı getir canım?
---Anneeeeeeeeeeeee kumaş yok burda
---Bakar körlük yapma Nazlı orda
--- Yoooooooooooookkkkk

Annem kalkar gelir ikinci çekmecenin sol arkasındaki kumaşı alır, giderken ben cılız bir sesle
---Ama üstüne örtü gelmişşşşşşşş der  :))) ve susardım :))))))

Hadi kumaş, makas, kitap vs geçtim. İnsanlarıda atlıyorum bazen  :((((

Çalıştığım dönemlerde bir gün başka bir birime giderken karşıdan gelen bir kız gördüm. Aaaaa babamn bankadan arkadaşının kızı ki ; babamı kaybetmeden önce gittiğimiz İzmir kampında 15 gün beraberdik. Daha sonra ailece görüşmelerimiz olmuş ama babamın felç oluşu ve sonradan kaybıyla ilişkilerimiz çok azalmıştı.
Bir sevinçle kıza sarıldım öptüm ama kız buz gibi...Birde üstüne 'nasılsın canım ne arıyorsun burada' diye sorunca:
--- Nazlı ben dört aydır burada üst katta çalışıyorum yemekhanede ve birkaç yerde karşılaştık ama sen selam vermedin? deyiverdi...
--- !!!!!!!!!!!?????

Ne söylersiniz ?
Görmediğimi, farketmediğimi söyledim . İNANMADI
Haklı. Bende inanmazdım.
Bu olayın üzerinden 27 sene geçti. Olsa yazarım. Gerçekten görmemiştim. Kız benimle bir daha konuşmadı....
Haa benimle konuşmaması hayatımda önemli oldu mu? hayır.
Beni asıl düşündüren benim değer verdiğim, belki de senelerdir görmediğim, gördüğüm zaman gerçekten mutlu olacağım  insanlara da bakar kör oldum mu acaba? Onlara da bakıp yanlarından geçtim mi? bilemiyorum. Bu zamana kadar o kızdan başka kimse bana bunu söylemedi ama yinede kuşkudayım :(

Senelerce süre gelen bu bakar körlüklerimi en son bir psikiyatriste sordum beş altı sene evvel. Sonuç bilinçaltım o kadar dolu ki benim için o an önemli olmayanları beynim atlıyor. Daha da beteri bir aralar düşündüklerimle söylediklerim farklı çıkıyordu.Beynimle çenem farklı işliyordu :(((( İletişim sıfırın altındaydı. Biriyle konuşurken başka birşey düşünüyor ama konuştuğum konudan  çok farklı bir cümle kuruyordum. Şaka gibiydim anlayacağınız :)))))

19 Mart'tan önce arkadaşım can dostum HANDAN 'la telefonda konuşurken :
'Nazlı haftaya sana gelmek istiyorum salı günü 'dedi
'Tabii Handancım ' derken nedenini anladım. Salı günü annemin yaşgünüydü. Ve canım arkadaşım beni yalnız bırakmak istememiş kızları Ekin ve Başak'la program yapmışlardı.
Handan Çağlayan'dan gelecek annemde buluşup dualarımızı yaptıktan sonra Kadıköy'e gideceğiz Saray'da yemeğimizi yiyecek, kızlarla buluşup annemin sevdiği çikolatalı ve fıstıklı pasta yiyerek onu yad edeceğiz.

Kendimi bildiğimden beri randevularıma erken giderim. Hatta bazen abartırım. Bekletmeyi sevmem. Onun için beklemeyi tercih ederim. Ama randevu saatinden 10 dakika sonrasına kadar :)
Handan'la da saat birde buluşacağız. Ben bankadaki işlerimi halledip , kızımın internetten aldığı ama sorun çıkan malı Yurtiçi Kargoya teslim edip Karacaahmet'e gitmemi hesaplayarak saat 11.30 da evden çıktım.
Mahallemizdeki terziye pantolonumu bıraktım. Dükkandan çıktım.  Dükkanın önünde park dubası varmış çook uzun zamandır. Hep giderim ama hiç görmemiştim  :(((( Sağ ayağımı attım, sol ayağımı atarken bir yere çarptım o hızla caddeye fırladım düşmemek için kendimi dengede tutmaya çalışırken yüzüm yerden iki karışa kadar eğildi.
Kafanızda lütfen hayal edin halimi.
Eğer o sırada bir araba yada yakınlarda olan inşaat için bir kamyon gelseydi bacak ağrımı unutacak kemik ağrılarım  !!!!!!!!!!! olacağı  ya da direk 'nasıl bilirdiniz, iyi bilirdik' durumuna geçeceğim kesindi:))))))))))))))))
O hızla karşı kaldırıma geçip durdum. İki üç saniye kadar sol bacağımı hissetmedim. Dönüp arkama baktığımda park dubasına çarptığımı  !!!!!!!!!! anladım. Önce derin bir nefes aldım ve ayakkabımın içinde parmaklarımı oynattım. Oynuyor demek ki kırık yok ( dr nazlı karar verdi :) Ama şunu söylemeliyim burnumun direği sızladı kemiğimi vurmuştum çünki. Hemen paçamı sıyırıp baktım. Ayak bileğimden dört parmak kadar yukarıda deri hafifçe sıyrılmıştı. Tamam kanama falanda olmadığına göre yoluma devam edebilirdim. İlk on dakika kadar zorlandım ama yapmam gereken işlerim ve bir randevum vardı. Biraz ağrı , sızı olmasına rağmen önce bankadaki işlerimi hallettim  sonra yurtiçi kargoya gittim ve en sonunda anneme ulaştım.
Ama bütün bunları yürüyerek yaptım o ayakla.
Yolda giderken sıyrılan derim pantolonuma sürtündükçe acı vermeye başladı bir bant alıp alelacele ayağıma yapıştırdım.
Handan'la beraber olmak ayağımdaki ağrıyı sızıyı unutturmuştu. Handan'ın babası benim orta okulda fen öğretmenimdi. Beraber onu da ziyaret edip Kadıköy'e gittik. Bahariye'ye kadar yürüdük. Yemeğimizi yiyip kızlarla buluştuk ve tekrar Kadıköy'e yürüdük pastamızı yiyip, ayrıldık.
Eve gelirken ayağımda bir tuhaflık hissettim. Sanki pantolonum bir yere çarpıyor gibiydi. Evet çarpıyormuş :(
Cevizden biraz büyük bir şişliğe  !!!!!!!!!!!!!!!! Ayağım ciddi şişmişti. Ve soyulan deri kanamıştı. Hemen baticon sürüp olayı kapattım en azından böyle  olmasını istedim. Ne zaman gecenin bir yarısında ayak ağrısıyla uyandım anladım ki bacağım olayı kapatmamıştı. Allahım o nasıl bir ağrıydı. Neredeyse bacağımı kucağıma alıp gezdirecektim  :))))))))))))))
Aldığım ağrı kesiciler bir süre sonra işe yarayınca biraz uyuyabildim.
Ertesi günü kalktığımda fazla bir ağrım yoktu. Bu arada belirtmeliyim ki benim ağrı eşiğim yüksektir. Öyle ufak tefek ağrılara aldırmam pek.
Öğlene doğru Selimiye'de kurulan semt pazarına gittim. Çiçeklerimi değiştireceğim toprakları aldım ve yürüyerek eve geldim.
Perşembe günü saksıların topraklarını değiştirirken sırtım ağrımaya başladı. Aldırmadım.
İşte o sırt ağrısını dört gün çektim:(((( Öyle böyle değil. Herhalde düşmemek için kendimi o kadar germiştim ki ağrılar tavan yapmıştı.
Dün Çarşamba ve bu olayın üzerinden sekiz gün geçmiş. Oğlumla beraber akşam Sunay Akın'ı seyrediyoruz. Bu arada kabuk tutmaya başlayan ve etrafı ciddi yeşil olan vurduğum yer gerilmeye başladığı için bir nemlendirici sürmek istedim.
Onu sürerken bileğimin iç kısmındaki kemiğin altında bir leke gözüme çarptı. Ayağımı çevirmemle beraber çığlığıma oğlum baktı ve o da çığlık attı:)))) Kemiğime paralel bir parmak boyunda simsiyah bir morluk vardı. Ve kemiğimin etrafında yeşilin ve sarının birçok tonu:(

'Anne bu ne , ne zaman oldu?'
'Bilmiyorum herhalde ayağımı çarptığımda'
'Ayağını nereye , ne zaman çarptın?'
'Oooo çok oluyor:))))
Söylememiştim bile .
'Ya anne insan ayağına bakmazmı biz olsak ayağımızı vursak saç diplerimize kadar bakarsın''

Oğlum hemen yarın doktora gitmen lazım  diye başladı. Biraz kremle ovmak istedim, keşke yapmasaydım. Herhalde iç kanama olmuştu ve ben onu zorlayınca sabaha kadar sancı çektim:(
Bu sabah ayağımı zor yere basıyorum:(
Şu an ayağım istirahatte:))))) bende zorunlu olarak ona refakat ediyorum :))))))))))))))))))))))))))

Evet BAKAR KÖR'lüğüm bu olayla tescillendi. Her şerde bir hayır vardır. Sırtımda dinleniyor bu sırada:)

Allah başka zorluklar vermesin.....

Ya işte beni merak eden arkadaşlarım durumum böyle:)))

sevgilerimle

nazlıgül



19 yorum:

Seyyah Gül dedi ki...

NAZLIGÜLÜM ÖNCELİKLE ÇOK GEÇMİŞ OLSUN
SEN ANLATIRKEN BEN GÜLMEKDEN ÖLDÜM ÇÜNKİ AYNI SI BENİM ÇOCUKLARIMDA VAR
NERDEYSE AÇIK ADRES VERİRİM YİNEDE BULAMAZLAR TEHDİT EDERİM BAK BEN BULURSAM FENA OLUR BİR DAHA BAK DERİM Y,İNE YOK AMA BEN GİDİNCE BULURUM
AMAN AYAĞINI DAHA FAZLA ZORLAMA SONRA ÇOK ZOR İYİLEŞİYOR
KENDİNE İYİ BAK Bİ TANEM
ANNECİĞİNDE NUR İÇİNDE YATSIN

MAZES dedi ki...

canııııım,sen naptın .Akıl her halde herkese verirsin ama kendin doktora gitmezsin ,ah kız ,kendine iyi bak ,güzel,güzel yat ,en azından her yerin bayram eder .Canım,çoooook geçmiş olsun .

bir kase lezzet dedi ki...

Canim ablacim bende brazen önümdekini görmüyorum.

NzlGl dedi ki...

---Seyyahım
umarım çocuklarının bu huyu seneler geçtikçe düzelir :)))))
Laf aramızda ayağım gerçekten kötü:( bakalım yarın ne olacak....
hayırlı geceler çok teşekkürler canım
sevgiler


---Haahahahah Mazesim sen çok yaşa :))))
belki annem olsaydı bende bugün doktora giderdim:(((((
neyse yarın bakacağız
sevgilerimle


---Ahhh Ayşecim
bazen oluyorsa aldırma sakın:))))
iyi geceler

Flame dedi ki...

Ahhh Nazlı abla!
Lütfen ihmal etme ve yarın sabah bir doktora git..

Çok çok geçmiş olsun.
Kendine dikkat et..

NzlGl dedi ki...

Alevimmmmmmmmmmm
canım merak etme bu sabah daha iyiyim:) çok teşekkür ederim, kucak dolusu sevgiler canım:)

MAZES dedi ki...

sen kız doktora yine mi gitmedin...canım şaka ile karışık ,ama yarın pişman olursun ,inadı bırak ....

NzlGl dedi ki...

:(((((
Gitmedim :((((( Mazesim :))))

üstelik dışarı çıkmak zorundaydım:(((
bugün....

Adsız dedi ki...

Nazlı Abla'cım çok büyük geçmiş olsun.Üzüldüm :(
Nurdan Saim

NzlGl dedi ki...

Sağol Nurdancım
çok daha iyiyim öptüm canım:)

Adsız dedi ki...

Cok gecmis olsun Nazligul ablacigim
Asli

NzlGl dedi ki...

İpek Aslım
çok teşekkür ederim

yildiz dedi ki...

Oyyyy NazoGülüm;
ben de diyorum nerelerdesin,birkac kez geldim yoktun,sen de bana hic ugramadin.....
Annecigine tekrar Allahtan Rahmet diliyorum,mekani cennet olsun....
Onu anmaya giderken de yine Bakarkörlügün üzerindeymis:)))cok cok gecmis olsun...
BakanKörlerden biri de benim evde var;Kizima ne söylesem görmedim diyor,sonrasinda da ben gidip aldigimda aynen senin gibi bahaneleri hazir.....Oyyy oyyyyy....Güzel bir haftaya baslamani diliyorum canim

NzlGl dedi ki...

Sağol Yıldızcım,
çok şükür hafif şişlik dışında bir problem kalmadı :) ama bakarkörlük devam :)))))))
Bu günlerde blog konusunda yine tembelleştim:(
çok sevgiler, iyi geceler canım

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
kıyamama ben sana. Geçmişler olsun. Ama sana biraz kızdım desem. Kuzum sen cahil biri değilsin ki. Tamam acılara dayanıklısın dayan da insan hiç doktora gitmez mi? En azından sağlık ocağına gitseydin. Bu kadar acıyı neden boşuna çektin. Lütfen hala geç olmayabilir. Doktor Nazlı'ya değil de başka bir doktora görün. İlerde başına bir iş açmasın.
Aynı şey kuzularını başına gelseydi hiç doktora götürmeden halleder miydin? Mümkün değil. Lütfen önce doktora git sonra yine dinlen kuzum.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

:(
ne söyleseniz haklısınız Sevgili Birgül hanım....
Beni bu kadar düşündüğünüz için çok teşekkür ederim...
sevgilerimle

Yemekcinin Mekani dedi ki...

Offf yaaa içim eridi resmen :(
Çok geçmiş olsun...
Bakar kör lafı anneminde bana çok söylediği bir laftır :)Gönülsüz yapınca öyle oluyor işte :)
Aman diyeyim sen yine dikkat et.. Oğlun haklı kendinede özenmelisin.. Sana birşey olmasın.

hasret senfonileri dedi ki...

Benim güzel gözlü bakar körüm... Ben de zaman zaman aynı olayı yazılarda yaşarım.. yazılarımda aradığım cümleyi bulamam.. eğer zihnim o an başka yerlerde ise ve geri dönmesi uzun sürecekse ne yaparsam yapayım aradığımı ne görebilirim ne de bulabilirim.. Ama şuna adım kadar eminim, ki, ben senin 1 km. uzağından da geçsem beni GÖRÜRSÜN..
"off ne EGO be!!!" Mahlep(!) adamı böyle yapıyor... ayrıca BUGÜN tarihi bir gün NAZLI'm..

NzlGl dedi ki...

Ahhh Sevgili Hocam
bu gün hayatımın EN GÜZEL günlerinden biri sayenizde......

Çok haklısınız kesinlikle sizi görürüm . Çünki sizi görmemek imkansız dır :)