09 Ocak 2013

UMUTLARI SÖNDÜRMEK

Engelliler için toplanan mavi kapak kampanyaları ilk başladığında dikkatimi çekmişti. Özellikle yaz aylarında içtiğimiz küçük şişe sularının kapaklarını toplamaya başlamıştım. Şimdilerde neredeyse her köşe başında bir toplama yeri oluyor. Genelde büyük şişeleri kesip içlerine topluyorlar.
Ama benim içime sinmeyen durumlar vardı. Bir kere plastik kapaksa işe yarayan her türlü plastik kapak toplanmalıydı.
Ve bu köşe başlarında toplananlar bazen başka kişiler tarafından satılmak üzere alınabilirdi.
1.5 - 2 sene önce internette gezinirken Ege Üniversitesi Dişçilik Fakültesinin her türlü plastik kapağı topladığını gördüm.Üstelik fakülte Ptt ile anlaşma yapmıştı. 30 kiloya kadar olan kolileri 5 tl 'ye gönderebiliyordunuz.
Hemen mutfağıma bir torba koydum. Aldığımız 19 litrelik suların kapakları, diş macunlarının, yumuşatıcıların, yer deterjanlarının, sıvı deterjanlarının, içeçeklerin, sıvıyağların, bazı kuruyemişlerin ve sayamadığım birçok şeyin kapakları orada birikmeye başladı.
Komşularım , arkadaşlarım  hatta kızım bile çalıştığı şirkette söylemiş su kapaklarını toplayıp getirdi. Karınca kararınca birşeyler yapmaya çalıştık.
Bu arada Facebook sayfasında gördüm ki Türkiye'nin dört bir tarafından plastik kapak gönderiliyordu fakülteye.....
Derken birkaç gün önce fakülte dekanının bu kampanyaya son verdiğini öğrendim. Gerekçe olarak fakültenin bu kampanya ile değilde bilimsel araştırmalarla adının anılmasını gösterdiğini okudum.
Şimdi soruyorum size:
Bu nasıl bir anlayıştır. Bu neyin kafasını yaşamaktır. Sırada olan başta çocuklar, gençler , ihtiyacı olanların umutlarını bu kadar kolay söndürmek hangi insanlığı sığar?
Dekan bu kadar umut söndürmüş , bu kadar ah almışken neyin nasıl bilimsel araştırmasını yapacak merak ediyorum.

Neyse ki Konak belediyesi  proje koordinatörlüğünü yapan Prof. Dr . Nurselen Toygar ve Türk Eğitim Vakfı ile kampanyayı kendi bünyelerinde devam ettireceklerini açıklamış.

Başkan Tartan, "Bu proje sayesinde 3 yılda 1800’e yakın kişi tekerlekli sandalye sahibi oldu. Bu, değerli bir bilim insanı Prof. Dr. Nurselen Toygar ve ekibi sayesinde oldu. Onlar olmasaydı bu proje bu kadar büyük başarı yakalayamazdı. Projenin devamını isteyen pek çok kişi var. İnsanlar sayın Toygar’a sevgilerini ve şükranlarını iletiyor, Konak Belediyesi’ne de projeyi öksüz bırakmadığı için teşekkür ediyorlar" diye bir açıklamada yapmıştır.

'Mavi kapak mavi sevgi' yeni kampanyanın sloganı.
Ayrıca Ptt ile tekrar bir protokol imzalanacak , kapak göndermek isteyenlere kolaylık sağlanacakmış.  Projeye destek vermek isteyenler 0232 444 35 66 ve 0232 489 49 21 telefonlardan bilgi alabilirler.

Sizlerden ricam bu kampanyanın bitirilmesi ve sonrasında gelen devam süreci hakkında bloglarınızda birkaç cümle paylaşmanız.

Ve hep beraber izleyelim bakalım İzmir Dişçilik Fakültesi'nin dekanı  prof.dr celal artunç hangi bilimsel araştırmalarla gündeme gelecek......






7 yorum:

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
bence de müthiş bir proje.Küçücük yeğenlerim bile topluyorlardı. Düşünün ki küçücük çocuğun kalbine bile dokunabildiler.GAyet başarılı oldular.Vaz geçileceğini okuyunca ben de inanılmaz üzüldüm ama çok şükür sonrasında sahip çıkıldı. Keşke bu güzel işe imza atanlar okulun başka kanalında devam ettirip, aldıkları hayır duasını ve ümitleri bitirmeseydiler.
Zararın neresinden dönülürse karmış diyorum.
Sevgiyle kal.

MAZES dedi ki...

canım,kalbin çok temiz,ama inan ki gerçekler çok acı.2003 yılında eşim inşaattan düştü,doktoru tahmin bile edemezdi ayağı kalkacağına ,ayakları,kolu,beli kırılmıştı ,kaymakama çıktım yardım için,tekerlekli sandalye,çocuklarıma burs ...evime gelip bile bakmadılar,eski bir tekerlekli sandalye buldum ,en azından balkona çıkarıp oyalansın diye .Kardeşim,sen o güzel niyetinle yardım etmek istiyorsun ,ama bu yardımlar ihtiyaç sahiplerine ulaştığına ben artık inanmıyorum.

yildiz dedi ki...

Ben bu projeyi duymustum,Tr.de ki tanidiklarim da katilmislardi.Harika bir isbirligi bence......Dekanin bilimselligini ben de merak etmeye basladim simdiden:)))Önemli olan iyiniyetle gündeme gelmekse, bundan daha güzeli olabilir mi yaaa......

NazliGülüm,asagidaki helva gözümden kacmadi,iki parca da bize düser demiii,ellerine saglik,yiyenlere afiyetler olsun

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Birgül hanım
umarım eskisi kadar programlı bir çalışma olur, yorumunuz için teşekkürler, sevgiler


---Yıldızcım

işte insanların hırsları nelere yol açıyor:(

iki parça olurmu bütünü senin olsun canım,
gidip gelip yiyiyoruz da bu verdiğim kilolar yavaşça yerine geliyor gibi:(((((

çok öptüm canım

NzlGl dedi ki...

Sevgili Mazes
eşinin durumuna çok üzüldüm ama sonu iyi olmuş anladığım kadarıyla , gözleriniz aydın olsun.
Yardımların yerine ulaşması konusunda benimde tereddütlerim var. Ama bu yeri biraz araştırdığım için içim rahattı. Yoksa istanbul'da da bunları toplayan bir sürü yer olmasına rağmen ben İzmir'i tercih etmiştim
Şimdi bile aynı hanımın olduğu yere göndermek için kolimi bekletiyorum.
Allah vicdansızlara aman vermesin diyorum.
Hakkımdaki güzel sözlerine çok teşekkür ediyorum canım , sevgiler

siyahkuğu dedi ki...

Canım fakülte açıklama yapmış bu kampanyanın amacı sadece guiness rekorlar kitabına girmek içinmiş ve yeterli sayıya ulaşılmış o yüzden bitmiş kapmanya .
eğer bunu bize kapak getirin diye başlatsaydılar kimse umursamazdı bu en çok ta ihtiyacı olanlara ulaşıldıysa çok güzel oldu.
Çıkarı olmadan kolay kolay kimse kimseye yardım etmiyor, çooook nadir var yardım eden o da Allah insanı derler ya öyle.
ok bilirim ben her yere yardım için gidip geri dönenleri helede sigortalı bir işte çalışıyorsan istersen açlıktan öl hiç bir yetkilinin umru olmazsınız ve buna bizzat şahit oldum açlıktan kimse ölmez diyen cebi kalınları.

NzlGl dedi ki...

Yara her yönden kanıyor desene sevgili Siyahkuğu:((((
ne dünyadayız yardım etmek için çırpınıyoruz ve kapılar kapanıyor:(((
işte bu yüzden bu hallerdeyiz

teşekkürler,sevgiler