08 Ocak 2013

SIVIYAĞLI UN HELVASI ( Sütsüz)

Mutfağımda dışarıda yağan kar manzarasını seyrederken sabah listemde gördüğüm Sevgili Tombul tariflere ait un helvası birden aklıma düşüverdi:)
'Dışarıda bu kadar soğuk varken tatlı yemek iyi gelir ' !!!!!!!diye kendimi bir güzel kandırdıktan sonra bir de baktım ki  helvayı kavuruyorum:)))))))


Canım annem olsaydı 'ya nazo hiç helva tereyağsız olurmu yazık malzemelere 'derdi.....
Yok vallahi oluyormuş hemde harika bir lezzette:)))) Sevgili blog arkadaşımın ellerine sağlık olsun:))))
Orjinal tarife bakmak ve Tombul tarifler blogunu gezmek isterseniz buraya tıklayın lütfen

Malzemeler:

2 su bardağı şeker  (ben 1.5 bardak kullandım.)
3 su bardağı su
1.5 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı fındık (ben fıstık kullandım)
12 yemek kaşığı tepeleme un ( benim ölçüm iyi geldi tarifte gerekirse ekleme yapabilirsiniz yazıyor)


Yapılışı:

Şeker ve suyu bir tencereye alın . Ağır ateşte kaynamaya bırakın. Diğer yanda sıvıyağını biraz kızdırın ve unu içine eleyerek ilave edin. Fıstıkları katın ve sürekli karıştırarak ağır ateşte kavurun. Unun rengi dönüp fıstıklar kızarınca kaynayan şekerli suyu azar azar helvaya ilave edin ve topaklanmaması için süratli bir şekilde karıştırın.
(Bu aşamada su eklenince yoğun buhar çıkıyor LÜTFEN elinizi yakmamaya dikkat edin. )
Şekerli su bitene kadar bu işleme devam edin. İşlem bitince 1-2 dakika kadar tekrar karıştırın. Ocağı kapatıp 5-10 dakika kadar helvayı dinlendirin.
Sonra istediğiniz şekli verip soğumaya bırakın.

Afiyet olsun......


4 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

herkes iRMİK helvası sever ya,
bense illa bu güzelden yanayım..

validemden kalma alışkanlıklar olsa gerek !
:))))

anneciğinede rahmetler olsun...
ruhuna değsin.
sevgiyle...

NzlGl dedi ki...

vallahi bende uzun yıllardır irmik helvasından yanaydım 40 ından sonra un helvası sevenlerden oldum:)))))

valide sultanınızın ömrüne bereket ellerine sağlık olsun

çok teşekkürler , sevgiler Nunucuğum.....

derya SEZGİN dedi ki...

Nazlı'cım şu saatte inan nasıl canım çekti anlatamam:)))favorim irmik helvasıdır ama son zamanlarda un yapar oldum ellerine sağlık sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Demek ki un helvası sessiz favorimiz Deryacığım:)))))
sevgiler canım
Bu arada senin sütlü helvanı da anmadan geçemeyeceğim:)))