12 Ocak 2013

ANNE BEN GİDİYORUM SEN NELER YAPIYORSUN? (ev yapımı supangle)

EV YAPIMI SUPANGLE

Bu tarifi yaklaşık bir saat önce gördüm. Şöyle bir düşündüm bütün malzeme evde vardı. Bir tek undan şüphelenmiştim ki tarifte yarım bardak olunca o da yetti:)
Bu güzel supangle tarifi İzmirden Sevgili izmirdenlezzetler blogundan geliyor. Ben Sevgili Oya hanımın sayfasına bir göz gezdirin derim:)))))


Malzemeler:


4 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker ( ben yarım bardaktan 1 parmak fazla kullandım)
yarım su bardağı un
5 yemek kaşığı kakao
40 gr.lık bitter  çikolata ( ben nestle şamfıstıklı çikolata kullandım)
4 küçük dilim kakaolu kek yada 4 adet yulaflı bisküvi ( ben saveyer bisküvi kullandım)
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yumurta sarısı

Yapılışı:

Un , tozşeker, kakaoyu tencereye alın karıştırın. Yumurta sarısını ilave edin. Sütü yavaş yavaş ilave edin iyice karıştırın. Ocağa koyun , orta ateşte muhallebi kıvamında pişirin. Bir iki kere fokurdayınca çikolatayı küçük parçalara ayırıp ilave edin, eritin. Tereyağını katıp ocağı kapatın ve karıştırarak tereyağını da eritin. Bir iki dakika daha karıştırın. Kenara alın. Üzerinin kabuk bağlamaması için ara ara karıştırmayı unutmayın.

Sevgili Oya hanım kek yada bisküvi kullanmış. Evde olduğu için ben savayer bisküvi kullandım.



Servis yapacağım kuplara bir savayeri ikiye bölmek suretiyle 3 yarım savayeri süte batırıp yumuşattım ve bardaklara yerleştirdim.




Üstlerine sosları döktüm...

Görüntü aşağıdaki gibi oldu:))))



Ve son olarak bir kısmının üzerini şam fıstığı tozuyla , bir kısmını da hindistan cevizi ile süsledim


Tamamen soğuduktan sonra buzdolabına koydum.


Aşağıdaki resimdeki tatlı 'Ben bilmem eşim bilir' adlı yarışmayı seyrederken afiyetle yediğimdir:))))) Gerçekten çok güzeldi:)))))


Oğlum dışarıya çıkarken ben bilgisayarın başındaydım. 15 dakika sonra Şile'ye gitmek üzere çantasını almaya geldiğinde 'Burada çok güzel birşey kokuyor anne....... Ooooooo masanın üzerindekiler mi???????' diye sordu.
'Anne ya ben gidiyorum sen neler yapıyorsun? gitmicem şimdi:))))) diye söylenmeye başlayınca 'canım oğlum zaten şimdi yenmez soğuması lazım merak etme sana ayıracağım' diye teselli ederek , bu yağmurda gittikleri için içimden söylene söylene , okuya ,üfleye arkadaşıyla yolcu ettim. Tabii tatlısı ayrıldı yarın akşam yemesi için dolapta oğlumu beklemeye başladı.

Sevgiler, iyi haftasonları............

23 yorum:

mehtap dedi ki...

eline sağlık, oğlunun aklı kalmıştır tabi bu tatlıda neyse soğuk soğuk bir gün sonra daha güzel olur...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

off yıkılıyor kuplar !!!

zaten yıkılmış gitmiş, yerini de bulmuş :)))

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
bende olsam oğulcuğunun yerinde bu güzelliği yemeden çıkmak istemezdim. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Neyse ki anneciği ayırdı.
Sevgiyle kal.

derya SEZGİN dedi ki...

Nazlı'cım supangleyi çok severim el
lerine sağlık sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Mehtap şimdi aradım 'nerdesin yavrum 'diye 'bana tatlı ayırdın mı? 'diye soruverdi:)))))


---Teşekkürler canım nunucuğum:)


---Aynen öyle birgül hanım, sevgiler


---Sağol Deryacığım
vallahi artık ev yapımı supangle olacak bizde:)))
sevgiler canım

Armina dedi ki...

Supangle harika görünüyor ellerine sağlık ablacığım.



muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık canım

yildiz dedi ki...

Sevgili NazliGülüm....
Ahhh keske karsilikli komsu olsaydik,
ben kek gönderirdim sana,sen de tabagi bos göndermez su kuplardan birini de üzerine birakirdin:)))

Oglusun sileden gelip,kendi payini afiyetle yemistir herhalde,ellerine saglik....

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Arminacığım


---Sağol Sevgili muhabbet sofrası:))


---Bütün supangleler feda olsun sana Yıldızım
vallahi ne iyi olurdu ahhhh:((((((

vallahi bizim oğlan kendi payını yediği gibi bizimkileride götürdü:)))))))))))) kızıma bir tane zor ayırdım:))))))))))

çok öptüm canım

saniyesultan dedi ki...

tam benim çoçuklar için süper...yapana kadar başımın etini yerler yapınca da bir tane yedikten sonra kalanlar günlerce dolabta bekler..

Adsız dedi ki...

Nazlı ablacım böyle supangle yemedim ben;kendi yaptığımı kendim beğendim:)) Tarif için çok teşekkürler.Gerçekten çok güzel bir lezzet.Evdekiler profiterol sosu gibi olmuş diyerekten çook beğendiler.Selamlar,öpüyorum.
Gül Nurdan Saim

sarımutfak-hande dedi ki...

hemde kedidilli bayılırım :)
ellerine sağlık çok güzeller

NzlGl dedi ki...

---Çok güldüm buna Saniyeciğim:))) gerçekten bizimkilerde küçükken öyleydi:)))))
sonra 'daha kalmadı mı?'' demeye başlıyorlar:)))
sevgiler


---Canım Nurdancım
senin ellerine sağlık olsun. Gerçekten profiterol sosu gibi:))))
Bende kızlarımı ve seni çook öpüyorum, teşekkürler canım


---Bende Handecim
kedi dili ile yapılan pastalara bayılıyorum:))))

neseersoy dedi ki...

Bende en kısa zamanda deneyeceğim :-) ellerine sağlık , sevgilerimle.

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

evde bir sürü kedi dili varve ben ne yapacağımı düşünüyordum iyi oldu bu Nzlglcüm.

derya SEZGİN dedi ki...

Nazlı'cım sıcacık ve samimi yorumun
için çok teşekkür ederim.Rabbim he
pimizin hakkında hayırlı olanı nasip etsin inşallah.Hayırlı cumalar öpüyorum...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Nazlı hanım,oğlan ne dese haklı bu nefis güzelliğin karşısın da:)
Bu saatte bile insanın canı çekiyor.
Şekeri de azaltılmış,tam benlik ama o bile yasak bana,ancak hayran hayran seyrediyorum böyle:)
Sevgiler...

** ZEL ** dedi ki...

Benim de yapasımı getirdin ablacım şimdi :)
Öyle cici kupların içinde,nefis nefis görünce, tatlı sevmeyen ben bile iştahlandım :)
Ellerine,emeğine sağlık.
Afiyet şifa olsun inşAllah.
Öpüyorum seni :)

NzlGl dedi ki...

---Kesinlikle beğeneceksiniz Neşe hanım:)))


---Kedi dili bu tatlı için çok uygun canım, şimdiden ellerine sağlık olsun:))))


---Rica ederim Deryacığım herşey gönlünce olsun, duaların için amin ve teşekkürler,sevgiler


---Bir yada iki kaşık tadın hiç olmazsa :(((( Seval hanım, sağlığınızın iyi olması dileğiyle...


---Canım beni sağol, bende çok öptüm,sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Kuplarda nasıl da şık durmuş,elinize sağlık.Oya hanımı biliyorum, kaynak belirtmeniz çok hoş.En dikkat ettiğim şey de bu,Sevgilerle.

NzlGl dedi ki...

Çok teşekkür ederim beğendiğinize memnun oldum.
Bu sayfayı paylaşmak için açtığımdan kaynak belirtmeğe de önem veriyorum.
sevgiler

Shebosh dedi ki...

Nazocanım sabah sabah için ekrana doğru aktı. Eline sağlık :)

NzlGl dedi ki...

Sağol canım benim :)))