07 Aralık 2012

RAHATA ALIŞMAK

İnsanoğlu ne kadar çabuk rahata alışıyor. Ve asla ödün vermiyor.
Hatırlıyorum eskiden evimiz sobalıydı. Annem meşhur Auer sobasının yerine kovalı soba almış kül derdinden bir nebze olsun kurtulmuştu. Salonumuz sıcacık olur ama yatak odalarımız ve mutfağımız soğuk olurdu. Kışın mutfağa gidip su içmek bile azap gelirdi bana. Hele bulaşık yıkamak.
Bazen annem bulaşık yıkamaya başladığında 'annecim elimi yıkayıp geliyorum'  der banyoya gider bulaşıklar bitene kadar çıkmazdım:)))))
Daha sonraları annem işini bitirince bana seslenirdi ' nazlııı bulaşıklar bitti çıkabilirsin' :))))
Yemek yapmak hele salata yıkamak çok zordu. Bazen anneme yardımcı olmak için yıkamaya kalkardım, ellerim kıpkırmızı olunca annem dayanamaz hemen gelirdi. Bir gün bile şikayet ettiğini duymadım. Hatta daha sonra evimize kalorifer yapılınca mutfağa sıcak su çekelim diye söylemiştik  ben alıştım artık diye istememişti. Şimdilerde gezdiğim yeni yapılan evlerde taharet musluğuna bile sıcak su bağlandığını görünce  annem geldi aklıma.

Nasıl oldu hatırlamıyorum ama kafamın tasının havalara fırladığı bir an olsa gerek bulaşık makinasının açma-kapama düğmesine nasıl bastıysam ömrü bitti:((((((
iki gün parça gelmesini bekledik. Bu iki gün bulaşık yıkamaya geri döndüm. İyi ama eskiden bulaşık taslarımız, yıkadıklarımızı çevirdiğimiz tabaklıklarımız falan vardı. Şimdi hiç biri yok. İnsan zorlanıyor. Birde hafif eğik durmaktan bel fıtığım da nasibini almış olmalı ki 'hooop ne oluyor bak ben rahatsız oluyorum' der gibisinden kendini belli etmeye başladı.
Allahtan sıcak su var.
Dün için parçanın geleceği haberi geldi. Neredeyse havalara uçtum çünki 6 kişilik misafirim vardı. Akşam altıda gelen servis parçayı taktı,  çalıştırdı ve beklemeye başladık.
Olamaz makina bu seferde su almıyor. Adamcağız tekrar makinayı açtı, söktü ,  baktı tekrar çalıştırdı ve bu işlem yaklaşık 1.5 - 2 saat kadar sürdü. Ama makina 'Nuh dedi peygamber demedi'
En sonunda makinayı söküp götürdüler.
Götürmeden önce içine doldurduğum tüm bulaşıkları tekrar çıkarıp tezgahın üzerine dizmek ve bu arada makinanın dengesinin bozulup bileğime düşmesi de işin bonusuydu herhalde:(
Mutfağın kapısından içeri bakınca masanın ve tezgahların üzeri bulaşıktan görünmüyordu. 'Off nasıl yıkayacağım bunları diye ' düşünürken çocukluğumda evimizde geçirdiğimiz yılbaşı geceleri kurulan en az 15 kişilik sofraları ve annemin hiç birimize yıkatmayıp ertesi gün biz kalkana kadar yıkadığı bulaşıklar aklıma gelince derin bir nefes alıp girdim içeri.....
Çok şükür yıkandı ,durulandı , kurulandı ve yerine yerleşti.

Bulaşık makinaları ilk çıktığında  bir arkadaşım dert yanmıştı:
--- Kirli bulaşıkları makinaya dizmek güzelde biri olsa da yıkandıktan sonra boşaltıp yerine yerleştirse, diye
Belimin ağrıdığı  zamanlarda eğilmek zor geldiği için benimde bu düşünceye katılmışlığım vardır:)

İşte rahatın sonu yok. Böyle ara ara sahip olduklarımızın kıymetini daha iyi anlıyoruz işte. İki gün mızmızlık yaptım bakalım şimdi kaç iki gün bekleyeceğiz:(
Şundan eminim ki bir daha asla hırsımı hak edenin haricinde başkasında almayacağım:))))))))))))))))))))

İyi haftasonları dileğiyle, sevgiler


nazlı gül

12 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

Canım hayırlı cumalar.
Ablacım bende yetiştim o günlere.
Kovaya tozu basar sonrada yakmaya çalışırdım şimdi kılimalar bas düğmeye
hatıralar canlandı bizimmi işimiz çok anlamadım.
Ablam ben çok güzel bulaşık yıkarım geldim yardıma:)
ellerine sağlık

NzlGl dedi ki...

Canımmmmmm
çok teşekkürler öptüm

destiny dedi ki...

Rahata,kolaylığa ne kadar çabuk alışılıyor değil mi?
Aslında tembelleşiyor,hareket kabiliyetimizi sınırlıyoruz:-)

NzlGl dedi ki...

Aynen öyle , teşekkürler,sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Canım nazlımmm
Nerelere götürdü bu yazın beni bilemezsin :))
Nasılda keyifli yazmışsın gelde gülme
:)))
Ah bide şu fıtıkların olmasaydı :(((

Al bir makine bitir bu işi dilemek geldi içimden
Galiba arkası yarın yaptıracak bu makine ....

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Nuray hanım

Bir ara duymak isterim yazının sizi nerelere götürdüğünü:)))))

Üzgünüm ki hala makinadan ses yok:( Bu gün kızımın fıtıklarında sıra:((((((((( o yıkıyor bulaşıkları

Hiç sevmem servise giden aletleri kullanmak ama makinayı yeni aldık sayılır. Garantisi bu ayın başında bitti:((((
Hepsi üst üste ama bizde sorun yok
Bulaşık yıkamaya devam

Ne çok özlemişim yorumlarınızı:))))
çoook sevgiler

Mutluanne dedi ki...

Evet rahata alışmak kadar kolayı yok.Sanki daha önce onlar hep varmış gibi hayatımızda

NzlGl dedi ki...

Aynen öyle canım ama olmayınca eskiyede alışıyor insan:)))

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Sevgili Nazlım,
Yazın,beni çocukluk yıllarıma götürdü.O yılları ne güzel dile getirmişsin.Okurken çokkk öncelere çocukluk yıllarına giderek analarımızın yaşadıkları zorlukları hatırladım.
Okuldan gelince soba yanıyor ev sıcacık masa hazır bizi bekleyen sıcacık yemekler.Tarhana çorbasının o mis gibi kokusu bile beni çocukluğuma götürür.
O işler nasıl yapılır bize hissettirmezlerdi bile değil mi?

Ben de geçmişte bulaşık mak.azizliğe uğramıştım,eve gelince makinenin olsa elini ayağını öpecektim sevinçten:))
Gerçekten rahata alışınca önceye dönmek zor geliyor.
Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Günaydın Seval Hanım
Yorumunuzu okurken güldüm:))
Şu an bende makine gelse el ayak öpme durumunda olacağım kesin:))))))))))

Evet kalorifer rahat ama yazdığınız gibi dışarıdan içeriye girince sobanın sıcaklığını bir türlü veremiyor ne yazık ki:((((( o sobayla beraber üzerinde ısıtılan suların, yemeklerin güzelliği yok maalesef:((((

İyikide o günleri yaşamışız .....

sevgilerimle

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
haklısın rahata çok çabuk alışılıyor. İlk bulaşık makinesi çıktığında ne gerek var derken şimdilerde elimiz ayağımız oldu. Yılbaşı bulaşıkları kardeşlerim ve benim korkulu rüyamızdı.
Dilerim en kısa zaman da çözülür.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

İnşallah Birgül hanım, teşekkürler,sevgiler