14 Aralık 2012

PİYANO KEK

Yok asla olmuyor:)))) Bu pasta bizim evde yapıldığında bırakın bir gece dinlenmesini soğuyana kadar bir bütün olarak kalmasını bile sağlayamıyorum.
O kadar sevildi , beğenildi:)
Senelerdir damak tadıma uygun keki şimdi buldum. Kek olarak da çok güzel , kremalı pasta olarak da....
Bu resimleri çekerken oğlum arkamda bekliyordu bu dilimi de !!!!!!!! almak için:))))
(Siz en iyisi bu cümleyi tıklayıp Sevgili Nazlı'nın fotoğraflarına bakın)
En sonunda bana:

--- Anne kendimi paralarcasına çalışıp vücut yaptım ne olur sen bunları bir daha yapma:))) dedi

Bu tarifi sevgili ADAŞIMIN (Yemekçinin Mekanı) sayfasında gördüm . Hemen denedim. Bitti. Ertesi gün bir daha yaptım, yine çabucak bitti. İlk iki sefer kızım yiyememişti son yaptığımdan bir dilim ayırabildim şükürler olsun.


Malzemeler:


Kek için

2 yumurta
Yarım su bardağı toz şeker
yarım su bardağı süt
yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 çorba kaşığı kakao

Kek piştikten sonra üzerine dökmek için ayrıca 1 su bardağı soğuk süt

Kreması için:

3 su bardağı süt
1,5 normal çay bardağı toz şeker
1.5 normal çay bardağı un
1 kutu süt kreması (200 ml)

Üzeri için

Bol kakao


Yapılışı:

Şeker ve yumurta çırpılır. Diğer malzemeler ilave edilir. Un elenerek eklenir karıştırılır ve yağlanmış kalıba dökülür. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Çıkınca ilk sıcaklığının çıkması için bir iki dakika beklendikten sonra bir bardak soğuk süt kekin üzerine dökülerek kenarda beklemeye alınır.
Krema için;
Süt kreması hariç tüm malzeme sürekli karıştırılarak ocak üstünde pişirilir. Ilınmaya bırakılır. Ilındıktan sonra süt kreması ilave edilip iyice karıştırılır. Kekin üzerine dökülür. Kremanın üzerine bolca kakao serpilir....

Yapabilirseniz buzdolabında bir gece bekletilir.
Afiyet olsun,

29 yorum:

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Bu güzel pastaya dayanamamakta haklılar. Nefis bir tat. İlk misafirime denemek için tarifi not ettim.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Eminim siz de beğeneceksiniz, teşekkürler

Flame dedi ki...

Çok güzel görünüyor Nazlı abla. Alper eminim çok sever. Bu hafta yazılı haftasıydı. Ödül olarak yapmalıyım :)

Teşekkürlerrr

Derya Sezgin dedi ki...

Nazlıcım enfes bir kek olmuş pasta edasında ellerine sağlık.Hayırlı cu
malar diliyor ve öpüyorum izninle:)

NzlGl dedi ki...

---Paşanın seveceğine eminim Alevim, çok öptüm

---Deryacığım teşekkürler sanada hayırlı cumalar olsun,

bir kase lezzet dedi ki...

Ablacım bu pastanın tadını bilen bilir bizde oğlum tepsiyi alır birde boşunu görürüz.kızımda anne ya der bende kızım sanada yaparımderim.
ellerine sağlık aldım ablam:)

NzlGl dedi ki...

Demek yalnız bizde olmuyormuş:)))))) sağol canım, çok öptüm

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık nazlıcım bende bu tazr pastaları seviyorum:) sevgilerimle..

canan dedi ki...

Harika gözüküyor,ellerinize sağlık.

hasret senfonileri dedi ki...

İnsan bunu yapınca piyano hocasına sevgili öğretmenine getirir!!!
ki, 80 kilo olsun :)))

NzlGl dedi ki...

Gülsen hocam severek yenince kilo olmaz (mı? kim söyledi geveze ben:))))))
sevgilerimle

yildiz dedi ki...

Bu kadar harika görünümlü SEY :))))
kilo falan yapmaz,hele üstüste ikigün boyunca yiyilmesi mi?????ASLA......

MAZES dedi ki...

ben de beğendim,krema ile çok hafif olduğuna eminim,ellerine sağılık canım.Yeni başlayan hafta ile mutluluklar,neşeli günler dilerim.

Yemekcinin Mekani dedi ki...

Anaammm adaşım benim tarifimi yapmıışşş :)
Ellerine sağlık canım benimmm.. Nasıl güzel ama dimi yaa insan dayanamıyor beklemeye :)
Bak yutkundum şimdi yine :)
Burada krema bulmak zor olmasa her gün yapıcam inan ki..
Öptüümmm ;)

saniyesultan dedi ki...

bizim evdede hiç yenmiyor,misafirlerden sonra kalanlara ne yapaçağımı şaşırıyorum.genelde iş yerine getiriyorum.Ama oğlum hep misafire yapıyorsun bize yapmıyorsun diyor yapıncada yemiyor..

NzlGl dedi ki...

---Sevalciğim harika oluyor kesinlikle denemelisin canım


---Teşekkür ederim Sevgili Canan


---HAhhahhahaha tabi tabi Yıldızım aynen kilo yapmıyor kalori depoluyor:))))))))
valla ne yapalım gerçekten çok güzel. iki gün boğazımızı kesip bu pastayı yine de yiyilimmmm:))))


---Çok teşekkür ederim Mazes
Denemenizi tavsiye ederim:) sevgiler


---Adaşım bu ne güzel bir tariftir böyle. Kim yapsa bayılıyor:) Ellerine sağlık olsun canım. iyiki yapıp bizimle paylaşmışsın
çok öpüyorum seni.
Adresini söyle krema göndereyim sana çok ciddiyim. öptüm canım, sevgiler


---Ahhh bu çocuklar, sağ solları hiç belli olmuyor. Allah canlarını sağ etsin ne diyelim.
Sevgiler Saniyeciğim


Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgili Nzıgı umarım kontrollerin çok iyi geçer.Bu kekide uzun zamandır gözüme kestirmiş durumdayım ama bakalım ne zaman denerim?
ellerine sağlık İStanbul'da olsam kahveye gelirdim :)

NzlGl dedi ki...

Canım çok teşekkür ederim. İnşallah istanbul'da olduğun bir zamanda mutlaka görüşürüz:)) sevgilerimle

neseersoy dedi ki...

Merhaba :-) Bunu mutlaka deneyeceğim harika görünüyor , yoksa yılbaşı pastası olarak mı yapsam :-)) sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ayyyyy
neleeerrr pişmiş nazlımın mutafağında yarabbimmm !!
:)))))))
zaten şu sayfa değişti ya, vallahi sende çiçekler açtın..

bak :inanmıyorsun ama
ben seni görüyorum !!!!
????
:)))

sölemem gerisini !! :))

NzlGl dedi ki...

Bende Nunum farketmedi sayfamı diyordum:)))

size inanmamak mümkün olmadığı gibi meraklanmamakta mümkün değil:))))))

peki söylemeyin:(((((((



çok öptüm canım

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bazen gülmekten unutup !yazamıyordum.
bazen üzülüyordum, unutuyordum, şu ferah ,iç açıcı, huzurlar saçan sayfanı bir hayırlı uğurlu edemiyordum..
eeenn güzel günlerini paylaşman dileğimle nazlım..

artık kederler, elemler çok uak olsun..
yenilikler gönlünden, kalbinden bir an uzaklaşmasın.
bizede nasip olsun :)))))

**
Ohhh çok şükür yarabbim :))
kırkladım sayfanı :)))
:))))))))

NzlGl dedi ki...

Ahh Nunucuğum
bu sayfaların böyle olmasında en çok payı olan sizsiniz biliyorsunuz:))))

İnşallah tüm SEVDİKLERİMLE beraber güzel yıllar geçiririz, güzellikler paylaşırız....

Kırklanmak güzeldir. Allah razı olsun ve kabul etsin:)))))))

sarımutfak-hande dedi ki...

vayyyy harika bişi bu tam benlik
ellerine sağlık nefis olmuş

NzlGl dedi ki...

Sağol handecim:)))

siyahkuğu dedi ki...

Evett bunu çok sık yaparım , çok güzel oluyor ellerinize sağlık, sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim Siyahkuğu, sevgiler

Stil Moda Trendy dedi ki...

Ellerinize sağlık...

stilmodatrendy.blogspot.com

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler canım,