24 Aralık 2012

MİLFÖYLÜ - KARAMELLİ SÜTLÜ TATLI




 
Süper bir tatlı:))))) Tabii Sevgili nUnU 'cuğumun tarifiyle... Birkaç defa misafirlere , birkaç defa da istek üzerine bizim küçükbey ile küçük hanıma yapıldı.

Bu tatlı yapıldığında ne rejim , ne aldığım kaloriler, ne şu , ne bu aklıma geliyor. Vallahi afiyetle tadını çıkara çıkara yiyiyorum(uz)

Nuray hanımın dediği gibi gerçekten seveceksiniz.

Malzemeler:

Muhallebi için:

1.5 lt süt
12 yemek kaşığı şeker  ( ben 6-7 kaşık koyuyorum)
10 yemek kaşığı un  ( ben 5 yemek kaşığı un 5 yemek kaşığı nisaşta koydum)
2 paket vanilya
1 kutu süt kreması

Karamel için:

1.5 su bardağı toz şeker
1 kutu süt kreması
1/2 çay bardağı ılık su

Üzeri için:

5 tane milföy hamuru


Yapılışı:

Muhallebi için krema hariç tüm malzeme karıştırılarak pişirilir. Ocaktan alınıp biraz ılınması beklenir. Süt kreması eklenerek 3-5 dakika düşük devirde mikserle karıştırılıp borcama dökülür. Soğutulur.

Karamel için şeker tavada kısık ateşte eritilip, karamelize edilir. Diğer yanda krema kaynama noktasına kadar ısıtılır ve karamele eklenir. Üzerine ılık su eklenerek karıştırılır ve soğutulur. (Ben kavanoza koyup dolapta saklıyorum)

Milföy hamurları fırında kızartılıp ufalanır, bir kaseye alınır.

SERVİS ANINDA:

Servis tabağına önce biraz karamel yayılır. Üzerine muhallebi konur. Tekrar karamel dökülür en üste milföy kırıntıları serpilir.

Eminim, ne kadar güzel olmuş derken ikinci dilimi yediğinizin farkına bile varamayacaksınız:)))))))

Sevgiler



26 yorum:

mehtap dedi ki...

ne güzelmiş bu tarif,bende pişiriyim benimkilere,severler karamelli tatlıları..eline sağlık canım.

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Günaydın .Muhteşem bir tatlı .Denemeliyim.Eline sağlık
sevgilerimler

Narince dedi ki...

Karameli var muhallebisi var işin içinde nunu var oohooooo:))

NzlGl dedi ki...

---Mehtapcığım inan çok seveceksiniz buna eminim, sevgilerle canım


---Teşekkürler Sevgili Yasemin kesinlikle bir kere denemelisin derim zaten gerisi gelir:)))))
sevgilerimle


---Bol bol Nunu olması yeter zaten değil m? canım, sevgiler

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.Nunu'mun tarifi olur da güzel olmaz mı? Garantili.
Piyano kekini de denedim ailece çok sevdik, kuzum yılbaşına gelecek inşAllah ona da yapacağım. Bayılacağına eminim. Tarif için teşekkürler. Kuzu burdayken bu güzel tarifi de denemeli diyorum.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Sevgili Birgül hanım
piyano keki beğendiğinize çok sevindim. Nunu tarifli bu tatlıyı da çok beğeneceksiniz eminim.
Hep kuzu lara yapıyoruz zaten:)
çok öpüyorum, sevgiler

derya SEZGİN dedi ki...

Nazlıcım nefis görünüyor karameli çok severim ellerine sağlık sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...


ay herkes gelmiş,
bi ben yetişemedim allamm yarabbim ya..

vallahi nazlıcımm B 12 yaradı sana..
billahide yaradı :))))

*****
çokkkk teşekkürler ederim.
kalpler çiçekler böcekler hepsi senin olsun.
:))

NzlGl dedi ki...

Sağol canım Deryam çok öpüyorum:)

NzlGl dedi ki...

Canım Nunucuğum

vallahi inşallah yararı devam eder:)))
ben teşekkür ederim böyle bir güzelliği bizimle paylaştığınız için:)))
kalpler , çiçekler , böcekler ruhumdaki yerlerini çoktan aldılar bile:)
sevgiyle

yildiz dedi ki...

Bu nasil bir görüntüdür böleeeeee,
bitti mi????:))

Ayrica,100 bin bakimin kazasiz belasiz bitmesine de sevindim;ufak tefek aksakliklar olsa da birsey olmaz,sen tedbiri elinden birakma yeter.Benim gibi tedbiri elden bir birakirsan, sonrasinda toparlanmak zor oluyor:))
Kendine iyi bak,sevgiyle ve dostca kal

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık,kremam var (küçük kutulardan ,değil mi ?),milföy alınacak,süper bir tatlı .

NzlGl dedi ki...

---Vallahi Yıldızcığım görüntü bundan da güzel oluyor:))))) mutlaka denemelisin canım:)

Çok haklısın sonradan toparlamak zor idare ediyorum işte:))) Sende kendine iyi bak canım
sevgilerimle


---Sevgili mazes aynen küçük kutu kremalardan kullanılıyor. Milföy kırıntıları da artıyor hemen ikincisini yapmak lazım oluyor o zamanda:)))))
sevgiler

BAL ANNE dedi ki...

ahhhhh....bu saatte bloglar gezilirmi.... yemeden bayıldım bu tarifeee ellerinize sağlık....kiloları bosverip deneyecegim=) sevgiler

NzlGl dedi ki...

Doğru bir karar Sevgili Bal anne eminim bayılacaksınız:))))
teşekkürler,

anneanneninemekleri dedi ki...

Karamelli tatlılara bayılırım pratik ve güzel bir tatlı olmuş ellerine sağlık,sevgiler

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

NzlGl'cüm,
Yeni yılını en içten dileklerimle kutlar sağlık ve huzur içinde bir yıl geçirmenizi dilerim.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
yeni yılın sağlık, neşe, huzur ve mutluluk getirmesini dilerim. İyi seneler dileğiyle,
Sevgiyle kal.

MAZES dedi ki...

HÜZÜNLÜ KIVILCIM TİTRİYOR KALPLERDE
2012 YILIN GÖTÜRDÜKLERİ İLE
GÜLÜMSEMEMİZ ASLA DÜŞMESİN YÜZÜMÜZDEN
SADECE MUTLULUK 2013 GETİRSİN HEPİMİZE
ARKADAŞLAR......................................................

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim

NzlGl dedi ki...

---Birgülcüğüm çok teşekkür ederim, sanada iyi seneler diliyorum canım

NzlGl dedi ki...

Amin çok teşekkür ederim sevgili Birgül hanım
sizede ailenizle beraber sağlık , huzur ve mutululuk dolu bir yıl dilerim
sevgiler

NzlGl dedi ki...

Sevgili Mazes

Çok teşekkür ederim. dileklerine aynen katılıyorum, sevgiler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Görüntüsüne vurulup geldim.Farklı ve nefis bir lezzetle karşılaştım.
Akşama yapmayı planladım bile,ama 2 kişilik yapmak için malz.azaltmam gerekecek sanırım.Yoksa ben hepsini lüpletip diyetimi bozmayım:(

Nunu'ya ve sana teşekkürler canım.
Sevgiler...

Stil Moda Trendy dedi ki...

Çok leziz görünüyor ...Denemek lazım..

Ellerine sağlık

sevgiler
stilmodatrendy.blogspot.com

NzlGl dedi ki...

---Seval hanım
bu güzel tatlıyı yiyince malzemeleri azalttığınıza kesin üzülürsünüz:))))

yazdığım gibi yerken diyet falan unutulacak kesinlikle:)))))
sevgilerimle


---Sevgili Stil Moda Trendy
sayfama geldiğin için teşekkürler sevgiler