04 Aralık 2012

MANDALİNA SOSLU SÜTLÜ MUHALLEBİ

Geçenlerde oruçlu olduğum bir gün  canım tatlı istedi. Sütlü tatlı tercihim her zamanki gibi . Doğru mutfağa gidip bu tatlıyı yaptım ve televizyonda 'seksenler' dizisini seyrederken afiyetle yedim:)



Malzemeler:

1 litre süt
2 kahve fincanı mısır nişastası
2 kahve fincanı toz şeker
biraz sıvı vanilya
1 tatlı kaşığı kadar tereyağ

Üzeri İçin:

1 su bardağı sıkılmış mandalina suyu
1 kahve fincanı toz şeker
biraz rendelenmiş mandalina kabuğu
en üstüne hindistan cevizi tozu ve şam fıstık tozu

Yapılışı:

Muhallebi için tüm malzeme tencereye alınıp orta ateşte pişirilir  ateşten alınır ve ılınıncaya kadar mikserle karıştırılır.
Borcama dökülür.

Mandalina sosu için tüm malzeme bir araya getirilip pişirilir biraz ılınınca muhallebinin üzerine dökülür. Soğutulup buzdolabına konur.
O gün hava soğuktu ve ben mutfak penceremin önüne koyup hemen ılınmasını sağladım:)

Üzerine hindistan cevizi ve şamfıstık tozu eklenir afiyetle yenir.

HAMİŞ:

Sevgili Arkadaşlar ,
benim şekerle pek aram olmadığı için her tarifte Allahın emri gibi şekerleri azaltırım. Ama tarifi yayınlarken orjinal ölçüleri yazarım.
Bu tarif tamamen benim el ölçülerimle yapıldığı için tadı az. Siz yaparken kendi damak zevkinize göre şekeri ayarlayabilirsiniz.

Sevgiler

15 yorum:

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Bende seksenlere bayılıyorum.Çok severek izliyorum.
Sevgiyle kal.

bir kase lezzet dedi ki...

ablacim allah kabul etsin.
ellerine saglik aldi kuzun:)

saniyesultan dedi ki...

bende bu tarz tatlıları çok seviyorum...hem meyveli hoş oluyor.

Derya Sezgin dedi ki...

Nazlıcım ellerine sağlık nefis olmuş bir dilimde bana varmı:)))
Sevgiler...

Narince dedi ki...

Ah çok fena canım istedi, kaçayım ben:)

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Birgül hanım
bu sene televizyonla pek işim yok. Bir yada iki dizi izliyorum ama 'Seksenler' favorim....
sevgilerimle


---Ayşem
sen çok daha güzellerini yaparsın beğendiğine sevindim

---Evet saniyeciğim
hem de daha hafif oluyorlar , sevgiler


---Deryacığım
canım benim keşke mümkün olsada karşılıklı yesek, çok öptüm canım


---:)))))))))))))))) sevgiler Narince

Fatma Çelik Ayvaz dedi ki...

mandalinalı sos tarifiniz çok hoşuma gitti ellerinize sağlık

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

nefissss bir görüntü aromasıda şahane:)
ellerinize sağlık:)
(yaşınızı bilmediğim için yanlış şekilde hitap etmek istemiyorum bu yüzden size siz diyorum :)
sevgiler..

birsence dedi ki...

tatlı müthiş ellerinize sağlık...mutlaka deneyeceğim...

Tombul Tarifler dedi ki...

afiyet olsun
tatlı nefis görünüyor
tadı da süperdir eminim
seksenler dizisini bizde ailecek izleriz
hatta bazen "aa evet bu da vardı o zamanlarda değil mi" dediğimiz oluyor
kal sağlıcakla...

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Sevgili Fatma


---Denizciğim
beğendiğine sevindim. Ayrıca çok naziksin teşekkür ederim. 'abla ' olacak kadar büyüğüm senden:) çok öptüm bebişide seni de:)


---Teşekkürler sevgili Birsence


---Ayşeciğim
zaten o diziyi de onun için seviyor ve izliyorum. Kendimizden bir çok şey buluyoruz....

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor,hayırlı cumalar.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Ohh misler gibi validemin yaptığı pelteli tatlıları geldi aklıma
Prtakallısını nasıl severdim
Halada öyle !!

Ellerine sağlık vallahi bayyyıldım görüntüsüne
Niyeyse birde kokusu burnuma geldiki.. Töbe töbe gece 12 olmuş :))))

NzlGl dedi ki...

HAhahahaha
vallahi benimde favorim portakal ama olanla yetindik:))))))

Ama bundan çok daha güzel ve olağanüstü bir tatlı tarifim var:) tarifi yakında.....

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Merhaba Eline sağlık Mandalinanın tam zamanı.Kızım buna bayılır denemeliyim.
sevgiler