22 Aralık 2012

B 12 ETKİSİ.....

Çok teşekkür ediyorum size, hepinize.....
Merak edilmek harika ama en önemlisi yazılan güzel dilekler...Ve Allah'tan bu güzel dileklerin sizlerin, bütün sevdiklerim ve benim için olmasını diliyorum..

100 bin bakım kazasız belasız bitti.
Strese bağlı kistlerimin bir kısmı beni terk ederken:))))) bir tanesi beni sevmiş!!!!! yer değiştirip troidimdeki nodülün yanına yerleşivermiş:))) Eee hoşgelmiş sefa gelmiş dedik, kabul ettik:)))))) İlk bulgularda ve ultrasonda birşey çıkmasa da ve doktorum gerek yok dese de kan tahlillerini yaptırıp işimi sağlama bağlamak istiyorum.....

Doktorlarımın  ikisi de ben odalarına girerken ' oooo nazlı hanım sizi çok iyi gördük ' dediler. Vaaay demek ki gerçekten iyi görünüyorum en azından tıp!!!!!! böyle söylüyor:)))))))

Bu duruma gelmemdeki en büyük etken B 12 vitamini.

Benim anne ve baba tarafımda şeker ve kalp rahatsızlığı var. (Onları da bu sebepler yüzünden kaybettim)Her ne kadar babam  da şeker olmasada baba tarafımda var. İkinci kuşaklarda bile:(
Bu yüzden sene de bir kere mutlaka şeker ölçümü yaptırır ön kontrollerimi aksatmazdım. Ama annem gittiğinden beri onlarda aksar oldu. İki ay önce yakınımızdaki bir polikliniğe gittim. Doktor neyim olduğunu sorunca 'Anne ve babamı şeker ve kalpten kaybettim' deyince doktor ' tamam anladım' diye sözümü kesti. Onun için bu iki kelime yetmişti. Ben basit kan testleri beklerken beni hastaneye sevk ettiğini ve orada kan tahlilleri ve şeker yüklemesi yapılacağını söyledi:
Peki deyip paşa paşa gidip 6 tüp kan verdim , birde şeker yüklemesi yapıldı. Her 2 saatte bir kolumdan kan alındı ve anında morarar kolumla çıktım eve geldim.
İki gün sonra tahlil sonuçlarım çıktı. Ön inceleme yapan ben şeker yüklemelerinde birşey olmadığını anlayınca derin bir OHHH çektim. Biliyorum çünki bu hastalığı. Neyse sonuçları doktora gösterdim aramızda şöyle bir konuşma geçti:
--- Evet Nazlı Gül hanım yüklemenizde bir şey çıkmamış. Şekeriniz gayet iyi, siz spor yapıyormusunuz?
---Yapıyordum ama bıraktım
--- Hımm onun için kötü kollestrolünüz normalden 30 birim yüksek ki bu da sporu bırakmanıza bağlı
--- Çok şükür demek ki bir problem yok doktor bey
--- Olur mu Nazlı hanım esas problem burada
--- ???!!!!!!!
---Saçlarınız dökülüyor mu?
--- Evet (ama strese bağlıyorum ben)
--- Tırnaklarınızda beyazlar var mı? (onlarda stresten )
--- Deri döküntüleri varmı?
--- Ara ara kurdeşen gibi deri döküntülerim oluyor
--- Sinirlimisiniz?  En can alıcı soru bu :( cevap olarak yalnızca susuyorum ve sırıtıyorum:)))))
--- Ya unutkanlık
--- Evet var ama doktor bey yaşa bağlı herhalde

 dedim adam isyan etti:)))

---Niye yaşa bağlı olsun Nazlı Gül hanım B12 vitamininiz alt sınıra yaklaşmış görmediniz mi? 150 birimin altına düştüğünde direk depresyona girersiniz biliyormusunuz? deyiverdi:(((((((((((((((((((
--- Size bir iğne yazacağım ayda bir kere yaptıracaksınız
--- Ama doktor bey o iğneyi kullananlardan biliyorum kilo yapıyormuş
--- İyi o zaman biraz daha bekleyin depresyona girin ve ağır antidepresan ilaçlar kullanıp kilo alın.....

Bu cümleden sonra doktoru zıvanadan çıkaracağımı anladığım için susarak konuşmaya son verdim.
Özel bir firmanın ürettiği 1000 mg B12 vitaminini günde birtane dil altında eritmek suretiyle kullandım. İlk haftadan sonra etkisini gösterdi.
Sonraki haftalar kendimi çok daha iyi hissetmeme sebep oldu.Kaşıntılarım azaldı, uzun zamandır taşıdığım tırnaklarımda olan beyaz çizgiler gitti :)))))  Bunları bir kaç gün önce gittiğim doktorlardan birisine anlatınca eczanelerde satılan B12 yazan vitamini kullanmamı tavsiye etti. Birkaç B vitamini bir arada daha iyi olur diye söyledi. Artık onu kullanıyorum.
Kiloya gelince :
aman kilo alırım korkusuyla biraz da dikkat edince 6 kilo vermişim:))))))) şaka gibi.

Lütfen bir kan tahliliyle anlaşılan B12 ve D vitamininizi ölçtürün. Kimbilir belki de günde bir kez kullanacağınız bir ilaçla size sıkıntı veren ama farkında olmadığınız bir çok dertten kurtulursunuz.

Ben bu vitamin sayesinde birçok sıkıntılarımdan kurtuldum çok şükür ama en önemlisi bu ilaç sayesinde uzun zamandır önemsemediğim belki sevmeyi , değer vermeyi unuttuğum KENDİMLE yeniden buluştum. Ona ne çok haksızlık yapmışım şimdi daha iyi anlıyorum. Zararın neresinden dönülse kardır deyip yeniden hayatı paylaşmaya başladık:)))))

Kendinizi sevin ve bilin ki şu dünyada size en çok ondan fayda var:)

Sevgilerimle , iyi haftasonları diliyorum

nazlı gül 







15 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

e.. kutlayalım bunu o zaman blog alemi olarak :))
eski nazlı rafa,
yeni nazlı profillere yansısın derim !!
hemde 2013 model olarak.

SPOR ŞART bide , valla Tıp öle diyo :))
******

Görüyorum seni demiştim :))))

NzlGl dedi ki...

Siz çooook yaşayın olurmu? nunucuğum inşallah:)))

nasılda gülümsetiyorsunuz hemen insanı:))))
aldığım vitaminler sayesinde buraya yazmadığım ama bütün yazı burnumdan getiren dizimdeki problemde hafifledi:) yürüyüşlerim yine başladı çok şükür tıp'ı dinlememek olmaz dimi:)))))
Ruhu düzeltmeye başladık da birde kaportayı düzeltsek iyi olacak o zaman profillerde yerimi alırım diye düşünüyorum Sevgili Nuray hanım:))))

Siz her zaman haklı çıkıyorsunuz değil mi????? ve ben buna bayılıyorum ve şükrediyorum:) çook sevgiler

Yemekcinin Mekani dedi ki...

Canım benim bende ısrarla anneme B vitamini kullanmasını söylüyorum ki bende B komplex vitaminlerimi alıyorum arada bir unutsamda :))
Ben çok pimpirikliyim aslında :) Tiroit rahatsızlığım var benimde ve 6 ayda bir kan veriyorum. Doktora her gittiğimde şunu da ölçün buna da bakın diye bıktırıyorum doktoru :)
Ama hastalık hastası olunmadığı müddetçe insanların birazcıkta kendilerini dinleyip hastalıklarını önceden farketmeleri iyi olur diye düşünüyorum.
Şimdi hastalık doktor falan deyince çenem düşer benim :)
Ama adaşım iyi olmana çok sevindim.
Yaşasın yeni Nazlı:))

NzlGl dedi ki...

Canım Adaşım
tedbirli olmakta yarar var. İleri !!!! gitmemek kaydıyla:)))))))
Teşekkür ediyor çok öpüyorum seni:))))
Vitaminlere devam:)))

mehtap dedi ki...

B vitamini bir ara abartmıştım,misliyle fazla çıktı,kestim fazlasıda zararlıymış.En iyisi takibi elden bırakmamak.Geçmiş olsun..

NzlGl dedi ki...

Evet bu da başka bir problem oluyor dediğiniz gibi kontrol ettirmek lazım ara ara
sevgiler

MAZES dedi ki...

bakımınız hayırlı olsun ,sevindim önemli bir şeyiniz olmadığına ,sizi fazla tanımasam bile üzülüyor insan ,çok geçmiş olsun.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
nasıl mutlu oldum bilemezsin. Hastalık çıkmamasına değil.(Bu ayrı mutluluk tabii ki.) Kendinle barışmana.
Aslında ne güzel demişsin. Bazen ufak ayrıntılara dikkat edilse yaşam daha da kolaylaşacak bizler için. Ne kadar basit bir çözümle yaşamını güzelleştirmişsin. Kutluyorum seni. Bizlerle paylaştığın için de teşekkürler.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

---Çok teşekkür ederim Sevgili Mazes


---Sevgili Birgül hanım

İnsanın içini sıcacık yapan bu güzel yorumlarınızı okudukça sizi tanıdığıma tekrar tekrar şükrediyor ve seviniyorum.
Çok teşekkür ederim beni anladığınız için.
sevgilerimle, iyi haftalar

Flame dedi ki...

Oyyyyy çok güzel bir haber buuuuu!
Vitaminler alınsın eski neşeli ve sağlıklı Nazlı abla geri gelsin.

NzlGl dedi ki...

Canımmmmm
canım kardeşim inşallah öyle olur:))))))
çok öpüyorum seni

pınarpare dedi ki...

çok geçmiş olsun... :)dahada dikkat edeceğinizi umuyorum.sporu hep erteliyoruz ama sahiden yapmak gerek:( anneme mail attım hemen bu postu çünkü kendisi ısrarla takviyeye gerek görmüyor,kimbilir onu da razı ederiz belki :)

NzlGl dedi ki...

Sevgili Pınar
umarım annene bir faydamız olur. çünki gerçekten gerekli takviye yapmak...
Spora şimdi günde 45 dakika yürüyorum tempolu , biraz yemek olayına dikkat edince de herşey normal seyrinde gidiyor....
Bence insan kendi vücudunu tanımalı ve ona göre hareketlerini ayarlamalı.
çok teşekkürler, sevgiler

Rümeysa dedi ki...

BENİMDE B12 EKSİKLİĞİM VAR AMA SORUN BESLENMEDEN Mİ YOKSA BAŞKAŞEYDENMİ ANLAYAMADIM.AMA SİZİGEÇMİŞ OLSUN Kİ İYİLEŞME SÜRECİNDESİNİZ.ALLAH DEMANSIZ DER VERİP İMTİHAN ETMESİN.

NzlGl dedi ki...

Bence bir kan testiyle anlayabilirsiniz ve ona göre önlem alabilirsiniz,
Dualarınıza amin diyorum, teşekkürler