27 Kasım 2012

DENEMEKTE FAYDA VAR

On gün önce zorunlu olarak evde tadilat ve badana yaptık. Bu işlerden iki gün önce faranjitlerim sinyal vermişti ama yapacak birşey yoktu. Çocukların odalarını salona boşalttık ve iki buçuk gün usta çalıştı. Bense değil ayakta duracak konuşacak durumda değildim.
İşte ilkokul ve ortaokuldan arkadaşım Nihal telefonla beni arayıp sesimin çıkmadığını görünce bu çayı tarif etti.
Yalnız enerji verdiğini ve buna aldanmamamı yatmamı söyledi.
Malzemeler evde olduğu için hemen yaptım. Gerçekten bir saat sonra kendinizi doping yapmış gibi hissediyorsunuz.Bu çayı içerek o halde evi temizleyip çocukların odalarını yerleştirdim. Ve soluğu doktorda aldım. Doktor boğazıma bakıp ' bu halde nasıl ayakta duruyorsunuz ' diyerek bana ilaç yazdı  ve kesinlikle dinlenmem gerektiğini söyledi..
Perşembe ve Cuma gününü nasıl geçirdiğimi bilmiyorum desem yeridir. Tam olarak dinlenemediğim için  ses tellerim iltahaplandı:( ilaçlar değişti şükür şimdi ufak tefek hala boğazımda rahatsızlıklar olsada  iyiyim.

Bana enerji veren bu çay iki gün sonra 'kemiklerimin hepsi ağrıyor sırtıma üflüyorlar anne' diyerek işten gelen kızım için adeta kurtarıcı oldu. İki gün bu çayı içti ve ilaç almadan iyileşti.
Arkasından oğlum aynı belirtileri gösterince ona da yaptım. Böyle çayları çocukluğundan beri sevmiyor olsada kardeşinde etkisini görünce oda içti ve iyileşti.
Ben ara ara akşamları yapıyorum bu çayı üçümüz afiyetle içiyoruz.


Malzemeler:

3 su bardağı su
20 tane karanfil
1 çay kaşığı zencefil tozu
1 tatlı kaşığı zerdeçal
2 tane çubuk tarçın
bir tutam ıhlamur (ben ekledim)
bir tane kakule (ben ekledim)

Yapılışı:

Tüm malzemeyi bir kaba koyun ağır ateşte 10 dakika kadar kaynatın. İsterseniz içine bal koyarak içebilirsiniz.

İnşallah hastalıktan değil keyiften içersiniz sizde, sevgilerimle

12 yorum:

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle geçmişler olsun. Daha iyi olduğuna sevindim. Evindeki tadilat içinde kolay gelsin, güzel günlerde otur.
Çay tarifi için teşekkür ederim. Bende bayılırım böyle tariflere, ilaçtansa (Zorunlu olunca ayrı tabi)bunları tercih ederim.
Sevgiyle kal.

yemekbiraşk dedi ki...

geçmiş olsun nazlıcım.. Ellerine sağlık harika içecek olmuş sevgilerimle

Derya Sezgin dedi ki...

Nazlıcım çok zordur tadilat işleri
Rabbim kolaylık versin bitmiştir artık:)))Çay sanırım grip için elleri
ne sağlık,şifa olsun sevgilerimle...

yildiz dedi ki...

Yapilmasi gereken isler benim evde de var,enerjimi bir toplayabilsem,cayi mutlaka deneyecegim...
Size de cok cok gecmis olsun,sevgiyle ve dostca kalin,ben de beklerim

saniyesultan dedi ki...

işimiz olunca hastalığımızı unutuyoruz ama sonra daha kötü çekiyoruz...allah şifanızı versin..

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Birgül hanım çok teşekkür ederim.
Daha dün kızımın arkadaşına yapıp yolladım bir bardaktan sonra kızcağız kendine gelmiş:)

sevgilerimle



---Sevalciğimmmm
çok teşekkür ederim öptüm canım


---Ahhh Deryacığım
Tadilat bizim ikinci adımız dı neredeyse:)))))
çok zor Allah herkese yardımcı olsun , sağol canım


---Hoşgeldin Sevgili Yıldız
teşekkür ederim umarım enerjini toplar işlerini halledersin
sevgilerimle


---Aynen öyle Saniyeceğim, aman ben yaptım sizler yapmayın
sevgilerimle

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

Geçmiş olsun Nzlgl'cüm bende bitkisel karışımların gücüne inanıyorum bir de böyle deneyelim.

NzlGl dedi ki...

Memnun kalacağını düşünüyorum canım, sevgiler

hayat paylaştıkça dedi ki...

Çok iyi bir tarif teşekkürler paylaşım için.Bu ara hasta olan Oğluma içirebilirsem deneyeceğim.Teşerkk

NzlGl dedi ki...

Biraz zor içer gibi geliyor ama umarım içer . Geçmişler olsun ,sevgiler

mehtap dedi ki...

not aldım,benim gençlerde sık sık üşütüp geliyorlar,onlara yaparım.SEVGİLER

NzlGl dedi ki...

Sevgili Mehtap inşallah hastalık için değil keyifle içmek için yaparsınız, teşekkürler