30 Kasım 2012

ÇİFTLİK BÖREĞİ

Bu tarif gazetenin ekinde görüp sakladığım bir tarifti. İlgimi çeken içinde daha çok otların oluşuydu. Boş bir zamanımda hazırlayıp dondurucuya koymuştum.
Geçen gün çıkarıp pişirdim. Gerçekten çok beğendim. Ben  dondurucudan çıkıp pişen börekleri  daha çok seviyorum  puf puf ve yumuşak oluyor.

Malzemeler:

4 yufka
1 tane kuru soğan
1 çay bardağı kıyılmış maydanoz
1 su bardağı pazı
1 çay bardağı taze nane
1 çay bardağı lor ( yada başka bir ) peynir
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı kekik
tuz
1 çay bardağı zeytinyağı


Yapılışı:

Bütün otları yıkayıp ince doğrayın. Baharatları ve peyniri ekleyin karıştırın. Yufkaları dört parmak genişliğinde şeritler halinde kesin. Her birinin uç kısmına malzemeleri koyup muska şeklinde sarın.
Yağlık kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Üzerine zeytinyağı sürüp (dilerseniz çörek otu ya da susam serpin) 175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin.

Afiyetle yiyin:))

sevgiler
iyi hafta sonları


11 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

oh bol otlu yemezmi ayşen.
ellerine sağlık:))

Tombul Tarifler dedi ki...

daha önce pazıyı bir börekte hiç kullanmadım
merak ettim doğrusu
elinize sağlık
sevgiler
mutluhaftasonları...

NzlGl dedi ki...

---Afiyet olsun canım umarım beğenirsin Ayşecim:)


---Teşekkürler canım , ben daha önce pazılı börek yemiştim güzeldi.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Yeni şekliyle ve yeni ismiyle vee nefis böreğinle sayfan harika görünüyor.Ellerine sağlık canım:)
Bende buzluktan çıkan böreğin lezzetini çokk seviyorum.
Tabii pazılı böreği de:)
Sevgiler...

Derya Sezgin dedi ki...

Nazlıcım çayda varsa geliyorum:)))El
lerine sağlık bende mutlaka buzlukta bulundurmaya çalışırım öpüyorum.

NzlGl dedi ki...

Beğendiğinize memnun oldum Seval hanım
teşekkür ederim, iyi haftasonları dileğiyle..

NzlGl dedi ki...

Sen gel yeter ki Deryacığım çayın lafımı olur?:))))
öptü sevgiler

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle blogunun yeni şekli çok güzel olmuş. Hayırlı günlerde güzel yazılar diliyorum.
Ellerine sağlık. Börek nefis, tam benlik. İçindeki otlar ve buzlukta saklanabilir olması harika.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Birgül hanım, beğendiğinize sevindim
sevgiler

Armina dedi ki...

Enfes bir börek olmuş ellerine sağlık Nazlı abla. Bende hazırladığım börekleri dondurucuda saklıyorum, özellikle sigara böreğinde çok güzel oluyor.

NzlGl dedi ki...

Sağol Arminacığım, evet gerçekten sigara böreği güzel oluyor , iyi haftalar sevgiler canım