23 Ekim 2012

KALP ÜSTÜNDEKİ BUĞULAR

__ Nazooooo hadi kızım

__ Efendim anne

__ Hadi kalk kova hazır

__ !!!?????

__ Ne kovası anneeeeeeeee?

__ Her bayram aynı şey hadi çabuk baban namazdan dönmeden yıka şu kapıyı

__ Annecim dün biz kapıyı aylarca kirlenmeyecek kadar yıkamadık mı? ne olur yatayım biraz daha

__ Nazlııııııııııııııııııııı çabuk.

 ( Eyvah Nazo'dan Nazlı'ya geçiş oldu mu durum vahimdir:)) ki ismim annemin dudaklarında bitmeden eşofmanlarımı giymiş elimde kova kapının önünü yıkamaya giderim.
Annem her bayram aynı seremoniyi yaptırırdı bana. Erkekler bayram namazından dönmeden evdeki genç kızlar kapı önünü yıkarlarmış.)
Tamam burada böyleydi  ama Büyükada' da olduğumuz bayramlarda da aynısı olurdu. Birgün anneme dedimki:
__Ya annecim buranın iki  kapısı var  ve benim bir sürü amca kızlarım var  onlar neden yıkamıyorlar

Cevap klasik Güzin cevabı :

__ Kimse bizi ilgilendirmez.....

 Olay bitmiştir.

Neyse ben kapının önünü sulamış!!!!! eve gelmişimdir. Ellerimi yıkarken kapı zili çalınır ve ben feryat figan

__ Önce beeeeeeeeeeeeennnnnnn babamı öpücemmmmm

koşarak babama atlarım daha ayakkabılarını çıkarmadan elini öperim annemin ' kızım bir dur' sözleri arasında. Sonra dönerim anneme en fırlama bakışımla. Çünki bugün bayram annemi öpücem:)))) neyse bu fasıldan sonra  mutfağımıza geçer annemin açtığı radyo eşliğinde kahvaltımızı yaparız. Babam 'nazlıgül bişeyler daha ye kızım' desede annem 'ben bilirim o neden az yiyor' sözleri arasında kahvaltı faslı da biter.
Sıra gelir kurban kesmeye. Günlerdir babamın öpe seve beslediği kurban bahçeye getirilir. Kasap beklenir.
Tamam hayvanları severim bende ama babamın bu ilgisi benim kurbana bakış açımı biraz değiştirir:))))) Ve artık sonlara doğru bir an önce işlemin olup bitmesini isterim. Çünki babamın gösterdiği sevgiyi kıskanır, rakibim!!! zannettiğim kurbandan kurtulmak isteyecek  kadar hayvancağıza bilenir duruma gelirim:)))
Canım babam. O heybetli duruş altında yufka yüreğe sahip babam:)   hayvan kesilirken bakamaz bile :)

İşte o andan sonra bir bahçe bir mutfak arası koşuşturmalarım başlar.
'Hadi anneeee'
'Kızım babana söyle'
'Babacım ne zaman hadi'
'Tamam kızım biraz sabret'
Nihayet babam 'Nazlıgüüül' diye seslenir. Elinde kavurmalık et vardır.:))))))))) O eti mutfağa anneme nasıl ulaştırdığım konusunda ışık hızıyla yarıştığımı söyleyebilirim. Amaaaa
azapların en büyüğü de  böyle başlar. Git gel pişmedi, git gel pişmedi:(((((
Annem 'nazlı biri görse bu kız hiçmi et yemiyor diyecek biraz sabırlı ol kızım'
Ahhhhh bunları yazarken bile o kavurmanın kokusu burnuma tadı damağıma  geldi:)
Aman allahım işte o an . Ahh canım annem ne de güzel yapardın şu kavurmayı. Önce yarım ekmek alır içini çıkarırdım. Çıkardığım içleri kavurmaya batırır bir güzel yerdim. Sonra boşalttığım ekmek arasına kavurma koyar onuda yerdim. Akşama kavurmalı pilav, ertesi gün sabah kahvaltıda  soğuk kavurma.... Yat kalk ye bayram biterdi.

Bu güne gelince:

Hani size anlatmıştım ya ben ters doğmuşum bilmem bu yüzden midir? nedir hiçbir bayram herkesin yaptığı temizliği yapmadım bu güne kadar. Hatta işi ileri götürüp temizliğimi bayramdan sonra yaptım:)))))
Apartmanlarda olmaz ya kızıma hadi kızım kapı önünü yıka deseydim 'Nazogülüm iyimisin' diye sorardı bana:)
Şimdiki bayram 'tatil fırsatı' demek. Herkes biryerlere kaçıyor. Yinede ziyaret ettiğimiz birkaç dostumuz, yaşlımız var şükür.

Yaşadığım iki bayram arasındaki en büyük benzerlik ise kahvaltıdan sonra yaptığımız mezarlık ziyaretleri...

İşte cam üstündeki buğulardan kalbimin üzerindeki buğulara geçişti bu yazdıklarım. Çok şükür ki bunları yaşamışım. Kalbimde yer açmışım.

Bu kadar şehit verirken, dönüşü bırakın daha tatile giderken bu kadar kaza haberi duymuşken, hastanelerde bayramı geçirecekleri düşünürken nasıl bir bayram olacak bilemem ama yinede hepimiz sağlığımız için dua edip, yemeğimizin her bir lokması, aldığımız her nefes ve attığımız her bir gülücük için şükredelim.

Sayfamı ziyaret eden herkesin bayramını kutluyorum ve sevdiklerinizle beraber geçireceğiniz  nice bayramlar diliyorum....


Nazlıgül




14 yorum:

Flame dedi ki...

İyi bayramlar Nazlı abla...

Öperim çokkkk...

Yemekçinin Mekanı/Nazlı dedi ki...

Canım adaşım iyi bayramlar diliyorum. Evlatlarınla beraber nice nice bayramlarınız olsun. Çok çok öpüyorum..

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
bence de bizi bugün yaşama bağlayan geçmişteki o güzel anılar.Nasıl da şimdi yaşanmış gibi yazmışsın. Seninle beraber o anları yaşadım ve o babasını kurbandan bile kıskanan o küçük Nazlı'yı içten kucaklıyorum.
Dilerim bizde çocuklarımıza daha çok güzel olan anılar bırakabiliriz.
Bayramın sevdiklerinle neşeyle ve huzurla geçmesi dileğiyle,
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Amin adaşım benim sanada iyi bayramlar olsun kocaman sevgiler

NzlGl dedi ki...

Sevgili Birgül hanım
bende sizi kucaklıyorum o ince, nazik yorumlarınızda beni nasıl anlıyorsunuz çok teşekkür ederim ailenizle güzel bir bayram geçirmeniz dileğiyle,sevgiler

Fuat Gencal dedi ki...

Merhabalar,

Mübarek kurban bayramınızı en içten kalbi duygularımla tebrik ederim. Bu bayramda kalplerimiz sevinçle dolsun, sağlık ve huzur bizimle olsun, bütün acılarımız unutulsun, sevdiklerimiz hep yanımızda olsun, yaptığımız ve yapacağımız tüm dualarımız kabul ve makbul olsun. Kurban bayramınız kutlu olsun.

MAZES dedi ki...

MUTLU ,HUZURLU BAYRAM GEÇİRMEK DİLEKLERİMLE

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

Bende her bayram eskileri daha çok düşünür oldum Nzlgl'cüm.Artık hiçbirşeyin tadı yok.Çocuklar bile gelmez oldu kapıya.
Kurban Bayramını ve Cumhuriyet Bayramını kutlarım Allah nicelerine kavuştursun inşallah.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

''hepimiz sağlığımız için dua edip, yemeğimizin her bir lokması, aldığımız her nefes ve attığımız her bir gülücük için şükredelim''

sihirli kelimeler bunlar işte.
gerisi kader yazgı kısmet işte ....

nice güzel bayramlar diliyorum..
hayalimizdekiler artık olmasa da , sevdiklerimizle diyelim Nazlı'm ..
çok sevgiler canım...

öykü dedi ki...

Çok tatlıydı:)

Samımı bı aıle tablosu resmedılmıs

PETUNYALARIM dedi ki...

Cok ama cok duygulu, anlamli bir paylasimdi... Sevgilerimle, gecmis bayraminiz mübarek olsun...

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler Fuat Bey


---Ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim Sevgili Mazes


---Amin canım çok teşekkür ederim, sevgiler


---İnşallah Sevgili Nunucuğum, sağolun


---Öyküm
teşekkür ederim canım çok öptüm


---Sevgili Petunyalarım
ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Beğendiğinize sevindim...

Narince dedi ki...

Geçmiş bayramınız kutlu olsun:)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Sevgili Nazlı arkadaşım,
Önce sağlık sorunları yaşadığımız günlerde yorumlarınla desteğin için çokkk teşekkür ediyorum.
Geçmiş bayramını kutlarken,bayramla ilgili anılarını harika bir yorumla dile getirmişsin.Hayranlıkla okudum.
Hep içimizde o güzel günlerin hiçç unutulmayan hayali anıları duruyor değilmi?
Dediğin gibi şimdi bayramlar çalışan nesil için tatil ve dinlenme!
Sağlık huzur dolu göz yaşları dökülmeyen,nice bayramlarımız,nice günlerimiz olsun,dileklerimle sevgiler...