24 Şubat 2012

PİLLİ HALAM...

O bizim pilli bebeğimizdi. Kalbi pilli olduğu için ona bu adı takmıştık:) Ondan bahsederken hep 'pilli halam' derdim.

Kardeşlerinin aksine yaşama sıkı sıkı bağlı, hayattan zevk almasını bilen, kendimi bildiğimden beri hastalıkları olan ve onlarla mücadele edendi.
Kendisi Tokat'ta oturuyordu. Ama genelde doktorları Ankara'daydı. Yaklaşık 35 sene önce hatırladığım kadarıyla başkasının hastalığı için hastaneye gitmiş, tansiyonu düşünce orada tansiyonunu ölçmek istemişler ve bakmışlar ki kalp atışı duyulmuyor. Hemen müdahale edip kalp pili takmışlardı. Babam ve büyük halam kardeşlerinin bu durumuna çok üzülmüş onun yanına gitmişlerdi. Babam vefat edeli 26 sene bitti halam vefat edeli19 .
Ona ise birkaç ay evvel üçüncü yada dördünca pili takıldı.

Gezmeyi çok severdi. Hele pazara gitmeyi. İstanbul'a geldiğinde bütün pazarlara giderdik. Böbreklerinden rahatsızdı. Ama bu bile onu gezmesinden alıkoyamazdı:)

Bu sene böbrekleriyle ilgili arka arkaya çok ciddi rahatsızlıklar geçirdi. Birkaç kez hastaneye yattı. Doktorların mucize diye adlandırdıkları olaylarla hastalıklarını atlattı:)
Artık ona Terminatör halam diyordum:)

Her konuştuğumuzda 'halacım allah seni başımızdan eksik etmesin. Ailemizin büyüğüsün ayaklarını daha sıkı yere bas. Hepimizin sana ihtiyacı var' diyordum. Oda bana hep 'kızım siz kendinize iyi bakın' derdi.

Bu sefer olmadı. Hepimizi yanılttı. Cumartesi günü geçirdiği bir kalp krizi sonrasında böbrekleri çalışmaz olmuş. Yine atlatır diye beklemiş kızı, torunları, eşi , damadı. Ama pazar günü durum değişmeyip akşam daha da kötüleşince haber pazartesi günü bize geldi. Akşam büyük halamın kızı ile yola çıktık . Ama o bizi beklemeden gitmeyi seçti...
Yine de son görevlerimizi yapmak için Allah bize yardım etti yetiştik.
Bu sabah Tokat'tan döndüm.

Kardeşleri içinde en uzun yaşayan, yaşamdan tat almasını bilen, yemeği , yedirmeyi çok seven, diğer yanda ananelerine sıkı sıkı bağlı, beni hep 'canım yavrum' diye seven halam da bizi bırakıp gitti.
Önce öğretmen olan yengemi kaybettik. Bir sene sonra amcamın oğlunu. Ondan sonra annem bıraktı bizi. Bu senede halam. Hepsi nur içinde yatsınlar. İnşallah Allah başka acılar göstermesin.

Canım halam ışıklar içinde yat. Yaptıklarını, söylediklerini hep gülerek hatırlıyoruz. Herkes senden bahsederken gülümsüyor. İşte geride bıraktığın en güzel şey bu.


Hep bana sorardı benden ne istersin diye. O gün ondan son birşey istedim. Onu öperken kulağına fısıldadım:

''Bizimkilere selam söyle'' ........

19 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

ayy nazlı yine ağlattın beni son satırlarınla.. babamıda görür mü acaba:'(....

Kabri Kuranın nuruyla dolsun..
üst üste çok acılar yaşamışsınız Allah'ım sabrını ve sizlere sağlıklı uzun ömürler versin..
öpüyorum canım sevgilerimle..

Damak Tadı dedi ki...

Çok duygulandım bu postu okurken ve de yaşlar sicim gibi bende..

Başınız sağolsun..Rahmetli halanızın mekanı nurlarla dolsun taşsın..Allah bu tür acıları tattırmasın bir daha..


Çok sevgilerimle..

Armina dedi ki...

Başın sağ olsun ablacığım. Halana ve tüm ölmüşlerine Allah rahmet eylesin.

ŞÜKRAN dedi ki...

Güzel arkadaşım halanha allah rahmet eylşesin yazıya başlarken bir an benim annemden bahseden de kimmiş ben neden bilmiyorum deyiverdim sanki benim annemden bahsediliyordu bu 2011 yıl başında dördüncü pilini taktıkdık ama hala çok şükür kendi işini görmekten alıkoyamıoyoruız tuttuğumuz bakıcıları evde gereksiz görüyor hep hayattan bir şeyler öğrenmeye çalışır khala yemek tariflerini anlamasa da tv den takip eder.. dayılarımı ve tek teyzemi onun üzerine kaybedeli bunca yıllar oldu. allah onu da yatırmasın son rahatsızlığı ne yazıkki afazi yani beyinde her iki tarafta anlama algılama merkezinde hasar oluştu. canım halacığının toprağı bol, ve mekanı cennet olsun.

Vladimir dedi ki...

Allah rahmet eylesin.

Flame dedi ki...

Başın sağolsun Nazlı ablacım.
Allah sabır versin :((

öykü dedi ki...

çok uzgunm..

huzurla uyusun

huzurla ve ısıkla.

NzlGl dedi ki...

---sevalcim
çok teşekkür ederim canım. öptüm


---Amin sevgili Gül hanım
teşekkür ederim.


---ne güzel bir dua çok teşekkür ederim Arminacığım


---Ahh sevgili Şükran hanım,
Allah annenize şifalar, size kolaylıklar versin.
Halam için söylediklerinize çok teşekkür ederim.
sevgilerimle


---Amin . teşekkürler


---Alevim canım
teşekkür ederim. öptüm canım


---Huzur ve ışık....
ne güzel ..... inşallah Öykücüm
teşekkür ederim
sevgiler

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Allah rahmet etsin,huzur içinde uyusun Nazlıcım,
kalanlara sabır dilerim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Cok guzel
Asli

Adsız dedi ki...

Cok guzel bir yazi olmus diye yazacaktim.Cumlemi bitiremeden gitti mesajim. Zaten cok duygusalim bur aralar daha da duygulandirdin beni ablacigim. Bugunlerde uzakta olmak cok zor.
Asli

bir kase lezzet dedi ki...

Ablacım önce hürmetlerimi sunuyorum
tatlı dilinle ne kadar hoş anlatmışsın
muhabbetle kal.:)))))

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Sevgili Nur hanım,


---Canım İpek Aslım, biz burda zoru yaşıyorken sen birde aradaki uzaklığın getirdiği zoru yaşıyorsun. Allah yardımcın olsun. Teşekkür ederim çok öptüm, sevgiler


---Teşekkür ederim canım, beğendiğine sevindim,sevgiler

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
başın sağ olsun. Allah rahmet eylesin. sizlere de sabır versin.
Ne güzel bir yaşam seçmiş kendine. Dolu dolu yaşamış, bütün insanlara böyle de yaşanabileceğini göstermiş. Umut ve mutluluk olmuş.Nurlar içinde yatsın.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Bu güzel yorum ve dualarınız için çok teşekkür ederim Sevgili Birgül hanım,

birtutamkekik dedi ki...

gözlerim dolu dolu okudum yazınızı..
yüreğinize kaleminize sağlık..
mekanı cennet olsun inşallah ablacım..
muhabbetle..

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim canım, sevgilerimle

sarımutfak-hande dedi ki...

çok üzüldüm :(( mekanı cennet olsun canım allah sizede sabır versin

NzlGl dedi ki...

Handecim çok teşekkür ederim, sevgiler