15 Aralık 2011

KONYA GEZİSİ.....

Şebnem ve Nur benim çocukluk arkadaşlarımdan ikisi. Aynı mahallede otururduk. Beraberce sek sek oynadık, yakartop oynadık, saklambaç oynadık. Evcilik oynarken annelerimizden para alıp mahallemizdeki yufkacıdan yufka alır, fırından galeta alır, yufkaların içine galetaları sarar sigara böreği niyetine yerdik. Şebnemlerin apartmanının önünde paketlerce çekirdek yiyip yere atar sonra hep beraber süpürür kapının önünü temizlerdik. Ara sıra küser, barışmak için nedenler arar pencere önünden ayrılmazdık:))))
Birbirimizin ailelerini, akrabalarını tanırdık. Birkaç sene sonra arkadaşlığımız 40 seneyi bulacak:)))
Sonra büyüdük zaman zaman okullarımız ayrıldı, onlar mahalleden taşındı, evlilikler falan derken araya zaman girdi. Ara sıra toplansak da yinede herkesin kendine ait hayatı vardı.

Ama işte eski dostların değeri her zaman farklı oluyor. İlk görüştüğünüzde aradaki zamanı hemen aşıveriyorsunuz.

Şebnem ve Nur sağolsunlar annemin gidişinden beri beni hiç yalnız bırakmadılar. Ayda bir kere mutlaka toplanır olduk. Beraberken çocukluk günlerimize dönüyoruz. Gülüyoruz, ağlıyoruz, dertleşiyoruz. Bol bol fotoğraf çekiyoruz.

Şebnem bundan bir buçuk ay önce Konya Şeb-i Aruz törenlerine gitmeyi önerdi. Bizde kabul ettik. Annesi Neriman teyze, onun üç arkadaşı ve biz. Yedi kişilik bir grup geçen Cuma gecesi yola çıktık. Uçsuz bucaksız ovaları geçip sabah Konya'ya geldik. İki gün bir gece hep beraberdik.
Eğlendik, gezdik, gördük bol bol yedik:))))

Aşağıda gezdiğimiz yerlerden önemlilerini sizinle paylaşmak istedim.
Bence hayatınızda bir kere Konya'ya bu mevsim gitmek, Şeb-i Aruz törenlerininden önce Ahmet Özhan'ı dinlemek( bu adam hiç yaşlanmıyor ben çocuktum aynı sesi vardı ben kocaman oldum yine aynı ses, aynı kibarlık üstelik kilo vermiş süper fit olmuş. Seyretmeye doyamadık) törenleri seyretmek, Konya'nın önemli tarihi yerlerini gezmek lazım. Ve mutlaka kuru bamya çorbasını ve etli ekmeğini yemek, dönüşte Afyon'a uğrayıp bol bol lokum, kaymak ve ipek sucuk almak lazım:))))))))
İki gün içinde aldığım kalorileri vermek için kaç hafta uğraşacağım bilmiyorum ama bildiğim tek şey arkadaşlarımla geçirdiğim harika iki günün , anılarımın en güzelleri arasında yer aldığı........



İşte Konya Mevlana Türbesinin ünlü Yeşil Kubbesi


Mevlana Türbesinin giriş kapısı (içerde resim çekmek yasaktı. Hem rehberler hem görevliler uyarıda bulundular. Onun için çekemedim)

Mevlana Türbesinde bulunan çile odalarının dıştan görünüşü

Mevlana Türbesinin bahçesinde bulunan şadırvan

Sema gösterilerinin başlama bölümü

Sema gösterileri

Gerçekten büyüleyiciydi


Medreselerde bulunan çini eşyalar

Çini vazolar

Konya İnce minareli camii

İnce Minareli camiinin kapısı

El yapımı kapılar
Tur programında Akşehir Nasrettin Hoca Türbesi'ni ziyaret etmekte vardı. Konya' dan çıkıp Akşehir'e gittik.





Nasrettin Hoca'nın heykeli


Mezarının başındaki levha. Üzerinde 'Dünyanın ortası burasıdır' yazıyor.

Güzel ve neşeli bir otobüs yolculuğundan sonra İstanbul'a geldik. Şansımıza Konya'da hava güneşli ama çok soğuktu. Gece -6 dereceydi.
İstanbul'a girdiğimizde 12 dereceyi görünce çocuklar gibi sevindik.
Ve Şebnemin 'en kısa zamanda başka bir tur yapacağız tamam mı? ' sözleriyle birbirimize veda edip evlerimizin yolunu tuttuk.


Mevlana'nın birçok güzel sözleri var. Ama ben en çok 7 öğüdünü seviyorum.


1- Cömertlik ve yardım etmede AKARSU gibi ol.

2- Şefkat ve merhamette GÜNEŞ gibi ol.

3- Başkalarının kusurunu örtmede GECE gibi ol.

4- Hiddet ve asabiyette ÖLÜ gibi ol.

5- Tevazu ve alçakgönüllülükte TOPRAK gibi ol.

6- Hoşgörürlülükte GÜNEŞ gibi ol.

7- Ya OLDUĞUN gibi görün, ya GÖRÜNDÜĞÜN gibi ol.

16 yorum:

NzlGl dedi ki...

Sevgili Şükran hanım
bir problem oldu herhalde yorumunuz sayfada çıkmadı:(

Umarım en kısa zamanda katılırsınız törenlere. Ve dilerim ki bunca zaman sonra bile olsa arkadaşlarınızı bulursunuz. Annem ortaokul arkadaşlarını bulduğunda bizim çocuklar ilkokula gidiyorlardı. Senelercede birlikte çokça vakit geçirdiler.
İnşallah sizede nasip olur.

Teşekkürler,sevgiler

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ne güzeldir, eski dostlarla yaşamı paylaşmak.Birbirinin her şeyini bilmek, aynı şeye sevinip, üzülmek. Geçmişte yaşananları hatırlamak ve anmak. Benimde hala görüştüğüm dostlarım var. Onlarla buluşacağım zaman mutluluğumu anlatacak söz bulamıyorum.
Mevlana aşığı ve Şems hayranı olan benim için öylesine büyülü yerdir ki Konya.Bende katılmayı çok istiyorum. Bu yıl kısmet olmadı. Seneye inşaAllah.
Sevgiyle kal.

hdidem95 dedi ki...

her tatile gidişimizde illaki uğrarım mevlana hazretlerine bende :) havası bi başka değilmi? görüntüler çok güzel ablacım kocaman sevgiler

Yemekçinin Mekanı/Nazlı dedi ki...

Ne kadar şanslısın adaşım. Hem böyle dostların olduğu için hemde Konyayı görmüş olduğun için. Darısı başıma :)
Öpüyorum..

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Ara sıra böyle geziler ne güzel oluyor,yaşamın akışını durdururmuş gibi.
Dostluğunuz hiç bozulmasın, yıllarca hep çocukluğunuzu taşıyın üstünüzde.
Sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

nazlıcım ne güzel öyle arkadaşlarınla buluşman.. konyaya bir asır önce gitmiştim yine istiyorum inşallah..
sevgilerimlle..

İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

40 sene dile kolay.Resimler çok güzel Nzlglcüm.

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Birgül hanım
Ne güzel bir yorum yazmışsınız. Ve bizi ne kadar iyi anlatmışsınız:)))
arkadaşlarım ve kendi adıma size çok teşekkür ediyorum.
Umarım seneye orada olur ve o güzelliği tadarsınız.
Sevgilerimle


---Ne şanslısın Didemcim:)))
teşekkürler ,sevgiler


---Aynen yazdığım gibi sevgili adaşım şanslıyım inşallah sende en kısa zamanda görür ve o güzelliği tadarsın. Çok öptüm....



---Amin sevgili Nur hanım
gerçekten bu gezi bana çok iyi geldi:)) darısı yenilerine :)))))
teşekkür ederim sevgiler


---İlahi Sevalcim çok güldüm:))))
bence çooook zaman geçmiş bir daha mutlaka gitmelisin:):)))
çom öptüm


---Gerçekten dile kolay Allah herkese böyle nasip etsin. Beğendiğine sevindim Ebrucum teşekkür ederim

Armina dedi ki...

Ben de 11 yaşımdayken Mevlana türbesine gitmiştim, inşallah tekrar gitmek nasip olur. Güzel bir hafta geçirmeni dilerim.

sarımutfak-hande dedi ki...

konyaya geçen sene gitmiştim fotoları görünce anılarım canlandı sayende tekrar gitmiş gibi oldum:)) tşk.ederim canım

birdutmasali dedi ki...

Hayret ben daha yeni okuyorum postunu !! Burnumun ucunu göremez oluyorum su aralar!

Demek arinip geldin Nazlim ... Valide sultanım da 3 kez gitmişti , bana nasip olmadı henüz....

Gidiş kadar, DOnusunde muhteşem olmuş vallahi ;))))))
Demek ipek sucuklar !!!!
Kaynaklı lokumlar ha...... !! Vay vay vay ;)))))))))
Oh canına değsin. KİME NE ! ? :))))))))

NzlGl dedi ki...

---İnşallah Arminacığım, bir daha gitmen lazım:))) sevgiler


---Ben teşekkür ederim Handecim:) sevgiler

NzlGl dedi ki...

Hayretler içindeyim

Nunucuğum nasıl gitmez :( tevekkeli Konya ve Mevlana'nın mahsun oluşu bundan olsa gerek:))
sevgilerimle

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

fotoğrafların hepsi harika. iyi ki gidip gezmişsiniz.

Kahve Dükkanı

birdutmasali dedi ki...

:=)
nasip işte ...

konyaya kaç keeez gidildi,
ama hep sabah uç,
akşam dön uçakla ..
iş iş iş..
ve daha neler neler..

havaalanından fabrikalara, , oradan yine alana, istanbula :(((

Lakin inşallah bunu yaşayacağım nazlım.

NzlGl dedi ki...

---Gerçekten iyiki gitmişim Leylacım , resimleri beğendiğine sevindim:))
sevgiler


---Eğer Nunucum programa koymuşsa bu en kısa zamanda olacak demektir:))
o zamanda bizler harika bir Konya yazısı okuyacağız:)))))