21 Aralık 2011

HER ZAMAN HUYSUZ (um)

Annem dedene (hani meşhur hulusiye) benziyorsun derdi. Eşref !!!! saatinde ballı şekerli, öteki saatlerde Allah korusun:)))
Yaş ilerledikçe böyle oldum desem külliyen yalan olur:)))
Küçüklüğümden beri özellikle sabah kalktığımda huysuz ve suratsız olurum. İnsan 7 sinde neyse 70 'de de o olurmuş. Hala devam:)))))
Son günlerde hani 'sinek uçarken kanat çırpıyor rahatsız oluyorum' türünden huysuzum. Biraz önce oğluma yemek koyarken birden çamaşır makinasına kızdım çok hızlı çalışıyor diye.
Oğlum sessiz sedasız banyonun kapısını kapattı:))))

Eskiden yalnız yaptığım şeylerde şimdi seni arıyorum. Doktora giderken, çarşıya giderken.......

İki gündür oruç tutuyorum. Hep aklımda annemin evinde bozduğum oruçlar geliyor. Missss gibi tarhana çorbası, ızgara soslu tavuk kanadı, Güzin usulü terayağlı tane tane pilav.....
O tertemiz sabun kokan evde, arka odaya kurulan sofra çoluk çocuk güle oynaya yediğimiz yemekler.....
'siz gidince ben ne yapacağım işim ne toplarım' deyip bıraktırdığın sofralar....

Kaçıncı evredeyim bilmiyorum.
İlk evre şaşkınlık, o şaşkınlıkla yapılması gerekenleri yerine getirmek,
İkinci evre eski düzeni özlemek, biryerlerden çıkıp gelmeni beklemek,
Üçüncü evre eski çoook eskileri düşünmek ,
Dördüncü evre artık gelmeyeceğini kabul etmek, ama yinede bunu istemekten asla vazgeçmemek,
Beşincisi burun sızlaması......

Küçükken denize atlarken ağız- burun koordinasyonunu düzgün yapmayınca sular burnumdan çıkar , burnum karıncalaşırdı.
Sonrada belli bir süre sızlardı burnum.

Ama bu sızı öyle bir sızı değil. Hiç ummadığın bir yerde hiç ummadığın bir zamanda geliyor. Özlem çoğaldıkça burun direğin sızlıyor. Nedense burun sızladıkça kalbin acıyor ve ikisinin sonucunda gözlerin yaşarıyor.

Kısacası

Annem

seni çok özledim. Burnumun direği sızlıyor, sızlıyor artık hep sızlıyor . Bende bu sızıyla yaşamaya alışmaya çalışıyorum.......

8 yorum:

bülbülünyeri dedi ki...

Kalbim acıyarak okudum. Ne denebilir ki? Acını hafifletmek için ne söylenebilir ki? Tek güzel olan ne biliyor musun? Birini bu kadar çok sevmek, harika bir duygu. Anneciğin ne güzel bir insanmış. Hiç acısı geçmiyor, yeri hiç dolmuyor.
Bana kızmazsan eğer, senin çocuklarının da seni böyle hatırlamalarını istemez misin? Onların senin düşündüğünden de çok üzüldüklerini tahmin edebiliyorum.Annen de senin bu kadar mutsuz olmanı istemezdi eminim. Sen çok iyi bir evlattın. Bizler şahidiz.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Bu kadar güzel bir yoruma ne denebilirki?

Çok teşekkür ederim. Beni anlıyor, benimle acılarımı paylaşıyorsunuz.
Sizi tanıdığım için kendimi çok şanslı hissediyorum....
Ayrıca kızmak ne kelime. Ben acıda olsa her söylediğinizin beni düşündüğünüz için olduğunu biliyor ve bundan dolayı çok mutlu oluyorum

tüm güzellikler sizinle olsun, sevgiler

birdutmasali dedi ki...

bak nazlım Birgülcüğüm de ''ne diyor ''
hep konuştuğumuz gibi..

ama böyle böyle içini sağaltıp, özlem atıyorsun içinden...
anmak güzeldir..
bazen hayattayken bile bazılarının burnu sızlar !
yeterki gönüller rahat, vicdanlar rahat olsun.
sEVGİLİ mERHUM Güzin hn. da ,seninde vicadnalarınız mutlaka ÇOK RAHATTIR.
bEN Müsterihim Nazlım.
Nurlar içinde yatsınlar...

demek yanlız değilim :)Heyooo :=)
Yani keçi burcu tek ben değilmişim !!
:=)))))))))))
:)))))))))))))))))

NzlGl dedi ki...

Haklısınız Sevgili Nuray hanım, içim doluyor doluyor bazen böyle foşşşş boşalıveriyor:(

Bu 'keçi burcu' olayına da hiç İNANMAM doğrusu:)))))
ama yok hakikaten öyle diyorsanız aynı BURÇTAN olmamız benim için mutluluk verici olur:))))))))))

birdutmasali dedi ki...

OOOOOO...
Hemde nasıl ,
hemde nasıl !! :=))
Rüzgar Kuzeyden kuzeyden :=) !!!!

hem herkese herşeyimi söylemiyorum ki ! :p:p:p

Bak kimse yok !
A-RA-MIZ-DA :=)))))))))

NzlGl dedi ki...

Taman Nunucum o zaman
aldım kabul ettim:))))
başımın üzerindesiniz:))))

ŞÜKRAN dedi ki...

Bende yanınızdayım beni unutmayınnnn. Anacığının toprağı bol olsun sevgili arkadaşım hep böyle iyi anılmak hatta herkes tarafından anılabilmek bence mutlulukların en güzeli değil midir sizde iyi evlat olmasanız burun direğiniz bu denli sızlamazdı benim anacığım şu an çok şükür hayatta ama inanın onunla bu yaşıma rağmen bir sevincimi bir üzüntümü artık paylaşamıyorum çünkü
anlama -algılama yeteneğini çoktan kaybetti ama o bizim gözümüzden bakışımızdan anlar o günkü ruh halimizi..Çoğu zaman vücut diliyle anlaşmaya çalışırız. Bizler iyi evlat olmanın verdiği vicdani rahatlıkla onlara verdiğimiz değeri dilerim bizim evlatlarımızda en az bizim kadar bize verirler.bunları yazarken yine sulu gözlü oluverdim bende böyle biriyim işte.. güzel bir hafta sonu olsun inşallah..

NzlGl dedi ki...

Sevgili Şükran hanım
güzel duygularınız için teşekkür ederim.
Size katılıyor ve bende diliyorum evlatlarımızda bize böyle davranırlar inşallah....
Annenize şifalar diliyor size sevgilerimi gönderiyorum,