27 Aralık 2011

GÖZÜNE NE TAKILDIYSA İÇİNE İLAVE ET KEKİ :)))))

Herkesin olduğu gibi benimde bazı takıntılarım vardır. Çoğunu yaş ilerledikçe, okudukça , anladıkça bıraktım. Ama tek sayılı yıllarla aram hiç iyi olmadı desem yeridir. Tesadüf mü? yoksa benim bu konuda hassas olmamdan dolayı mıdır nedir? canımı sıkan , beni üzen, olaylar hep tek sayılı yıllarda olmuştur.

Annemin hastalığı , hastaneye yatması 2009 senesine denk gelmişti. Hastaneye yattığımız 5 Aralık gününden başlamak üzere hep düşünmüşümdür . 'Allahım şu yıl bitsin 2010 senesinde herşey düzelsin' diye hemen hemen hergün günde 3-5 kere dua etmişimdir.

Yandaki komşularım yılın son günü kabak tatlısı yapmanın , bereketli olacağını söylemişlerdi. Son senelerde, tatlı yiyip tatlı girelim yeni yıla misali yapar olmuştum. 2010 'a girdiğimiz senede iki taş bir baş tatlıyı yapmış hatta anneme bile yedirmiştim:)

(hatta değişiklik olsun diye kabakları tahinle fırında pişirmiştim. Annem 'nerden bulursun böyle abuk sabuk tarifleri şunu doğru dürüst yapsaydında tadıyla yeseydik' diye beni fırçalamıştı:))))) Onun yaptığı tarifle yediğimiz kabak tatlısı ; bol şekerli sosun arasında bol cevizlilerin arasında bulabildiğiniz birkaç kabaktan ibaretti:)

Ne yazık ki hayatımın en zor yılı oldu 2010 senesi.

Bir gün otururken birden aklıma geldi babamı 1985 yılında , annemi 2010 yılında kaybetmiştim.
Hem tek hem çift sayılarda hayatımın en önemli kişilerini kaybetmiştim.

1989 yılında oğlumu, 1990 yılında kızımı kucağıma almıştım. Hem çift, hem tek sayılarda dünyanın en güzel sıfatını almış 'anne' olmuştum.

Bunları düşünürken artık böyle bir takıntımın olmadığını kabul ettiğimi hissettim. Artık hiç bir şekilde tek yada çift rakamlar beni bağlamıyor....

Şimdi vereceğim tarifde yılın son tarifi 'tatlı' olsun diye yazılmıyor. Onları da geçtim. Eğer bu işe yarasaydı yaptığım kabak tatlılarıyla harika yıllar geçiriyor olurdum:)))))

Pazartesi günü son yılların en soğuk günlerinden biriydi. Ve bendeniz saçlarımı yıkayıp dışarıya çıkma gafletinde bulunmuştum. 'Beresiz çıkmam abi' olayını senelerce yaptığım halde son yıllarda kar, yağmur yağdığında bile bere , eşarp takmayan anneme benzemiş kafama hiç bir şey takamaz olmuştum.

Akşam üstü eve geldiğimde sanki bir düzine kişi hep birden sırtıma üflüyorlar gibi hissediyordum. O akşam ateşimin çıkması benim şifayı kaptığıma işaretti. Hemen soğuk algınlığı için gerekli ilaçları alıp erkenden yattım.

Ertesi gün bilgisayarımı alıp hem yatayım hem gezineyim derken çok komik birşey oldu. Ara ara aldığım ilacın etkisiyle uyukladığım sıralarda sanki blogların birinde zencefilli ve tarçınlı bir kek tarifi gördüm gibi geldi. Aslında gördüğüme kesinlikle emindim ama iki gündür arıyorum bir türlü böyle bir tarife rastlamadım:))))))

Burnuma mis gibi tarçın ve zencefil kokusu gelirken nasıl yatabilirim ki???? Birkaç dakika sonra kendimi mutfakta yumurtalarla şekeri karıştırırken buldum. İçine zencefil ve tarçın ekledikten sonra gözüme eşimin aldığı tuzsuz , organik kuruyemişler çarptı. Kayısılar, çekirdekli siyah üzümler servis kabında yerlerini aldılar:))))) Kafamı bir kaldırdım raftan damla çikolatalar üzgün üzgün duruyorlar:((( bizi niye almıyorsun der gibi. Hatırlarını mı kıracağım:)))
işte aşağıdaki kek böyle ortaya çıktı. Aman allahım pişerken evin içini saran koku beni tam anlamıyla MEST etti:))))))

Tabii bizim huysuz !!! 1.95 lik küçük bey!!!!???? ile 1.80 lik küçük!!!!!???? hanım yerken ağızlarına gelen çekirdeklerden hiç hoşlanmadılar:((((
kendileri bilirler diye söyleyip iki dilimi havada yedim:))))

Gelelim tarife:

Malzemeler:

4 tane yumurta

1 su bardağından bir parmak eksik toz şeker

1/2 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağından biraz eksik yoğurt (sulu olmayan kısmından)

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

istediğiniz miktarda tarçın

istediğiniz miktarda zencefil

siyah üzüm,

kayısı,

3-4 yemek kaşığı damla çikolata

rondodan geçirilmiş yarım su bardağı kadar ceviz

portakal kabuğu rendesi (isteğe bağlı)

un

Yapılışı:

Oda sıcaklığında bekletilen yumurtalar şekerle beyazlayana kadar çırpılır. Sıvıyağ, yoğurt (ilave etmeden önce biraz bekletiyorum çok soğuk olmasın diye) konur karıştırılır. Diğer tüm malzeme ilave edilir. Un , kabartma tozu ve vanilya elenerek konur, karıştırılır.
Yağlanmış kalıba dökülür. 180 derecede önceden ısıtılmış fırına konur. 10 dakika sonra ısı 175 dereceye indirilir.
Pişince fırın kapağı yarı açılıp bir 10 dakika daha fırında bekletilir. Bu aşamadan sonra kek fırından çıkarılır iyice soğuması beklenir. Ama benim en keyif aldığım bölüm burasıdır. Sıcak sıcak kah ağzım yanarak , kah üfleyerek bir dilim mutlaka yerim:))))






Afiyetler olsun.......

sevgiler

12 yorum:

derya dedi ki...

Canım sayfanda böyle harika lezzet
ler görmeyi çok seviyorum ellerine
sağlık sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Deryacım
çok teşekkür ederim canım....

birdutmasali dedi ki...

yaaaa lütfen devamı gelsin
üzüm çekirdeksiz :)))
ceviz az,
ama birazda toz karanfilli olsun :))
ay istek şarkı yaptım :=))))
hatta kanto gibi :=)
hahhayyyttt :=))))

:=))))

NzlGl dedi ki...

Ahhh bende diyordum ki ne koymayı unuttum:(((
karanfil tozu:((((

isteğiniz başımın üstüne :))))
yakında gelecektir:))))

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
bence bu kekin yanında yatılır.Yemede yanında yat diyemiyorum, çünkü bu kokuya ne kadar dayanılır ki. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

hdidem95 dedi ki...

aman anne canları yapmış daha ne istiolar allah allah (anne anneyi kayırmaca yaptım:))))ellerine sağlık ablacım afiyet şeker olsun öptüm sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Birgül hanım çok teşekkür ederim gerçekten koku can alıcıydı:)))


---Didemcim
ohhh ne kadar mutlu ettin benim tarafımda olmakla:))))

çok öptüm, teşekkürler,sevgiler

Çınar dedi ki...

Hımmm kek harika kokuyor da, canım bu kadar istemişken ve yememe kararı almışken ne yapmalı şimdi:)

yılların bize sunduklarını tek-çift diye ayırmama kararın çok isabetli olmuş bence. Öyle düşününce insan kendisini şartlıyor, o yıl kötü/ iyi şeyler olmasını beklemek konusunda.

Tüm güzellikleri seninle olacağı bir yıl dilerim.

Sevgiler

NzlGl dedi ki...

Çok sevgili Çınar hanım

Bu kadar güzel kokan bir kek alınan tüm kararları yok edebilir:)))))

Tek - çift konusunda çok haklısınız . Aldığım karar sonucunda rahatım artık.

Dileğiniz için teşekkür ederim. Bende mutlu seneler diliyorum size ve ailenize,

sevgilerimle

Yemekçinin Mekanı/Nazlı dedi ki...

Canıımmm kekin içinde yok yok bol vitamin desteği olmuştur o hasta halinle. Geçmiş olsun ve ellerine sağlık diyorum tatlı adaşım.
Öpüyorum seni. Mutlu yıllar.

YeMeK vAkTi dedi ki...

2012 yılında yanlışlarımızın az,başarılarımızın devamlı olması dileklerimle....Yepyeni Yıllar :)

Sevgiler....

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Sevgili adaşım:)))
sana da mutlu yıllar olsun çok öptüm, sevgilerimle


---İnşallah öyle olur Aylincim
çok teşekkür ederim, sevgiler, iyi seneler