06 Aralık 2011

10 MUHARREM ....

Kaç senedir Muharremin 10. cu günü oruç tutmak istiyordum. Kısmet bu seneymiş.
Bende çok başka değeri olan Feriha ablam geçen sen bana bu günde aldığı dilek şekerlerinden getirmişti.
Dileğiniz olursa, bir sene sonra yine Muharremin 10' unda o dilek için bir kutu kesme şekerin dağıtılması gerekiyormuş . Günler öncesinden Muharremin 10. günü hangi güne geliyor hesapladık. Pazartesi günü saat 10.30 ' da buluşmak üzere sözleştik.
Yer Zeynep Kamil Seyyid Ahmet Deresi Mezarlığı. Askerlik şubesinin yanından aşağı doğru iniyorsunuz.
Feriha ablamın kardeşleri Fatoş abla , İpek ve sevgili dünürü Mine hanımla buluştuk.
Ben trafik sıkışık olduğunda ara yolları kullanmasını çok severim. Bu yolda benim ara sıra kullandığım bir yoldur. Ama bunca zaman bu yolu böyle kalabalık görmemiştim.
Köşeden döndüm ve bir insan seli ile karşılaştım. Kızımın işe girmesi için dilek tutmuş , işe girdiği içinde bir kutu şeker götürmüştüm.

(Bu arada oğlum sitem etti bana:
''Anne demek ki en içten duanı kızın ! için etmişsin bize bişey yok'' diye:)

Bir taraftan aşağı doğru yürüyoruz bir taraftan aşağıdan yukarı çıkan kişiler uzanıp şekerlerimizden alıyorlar. Bu arada onlar bize , biz onlara 'Allah dileklerinizi kabul etsin' diyoruz.
Hiç tanımadığınız insanlarla ayak üstü sohbet ve birbirimize söylediğimiz iyi dileklerin , isteklerin kabul olması için birlikte yapılan dualar beni mutlu etti.
Şeker almak için insanların birbirini beklemek için durması, uzanamayanların rica ile başkalarının şekeri onlara uzatması çoook uzun zamandır görmediğim, bu insanlar arasındaki sıcak ilişkiler yine de 'insanlığın' hala !!! ölmediğini gösteriyordu.
Seyid Ahmet Deresine ulaştığımızda çok daha fazla bir kalabalığın olduğunu farkettim. Kimi tesbih çekiyor, kimi kuran okuyor, kimi gözlerini kapatmış dua ediyordu. Getirilen adak yiyecekleri oradaki kantine bırakılıyor, sıraya giren insanlara ücretsiz dağıtılıyordu.
Üç beş ayrık otu olsada herşey düzenliydi. (Fenerbahçenin kadınlara yönelik maçı düşünülürse burası cennet gibiydi:)))))))

Orada görmeyi en son düşündüğüm sevgili arkadaşım Güzide hanıma rastlamak benim için tam sürpriz olmuştu. Kendisiyle geçen sene bir gezide tanışmış ve birbirimizi çok sevmiştik. O da komşularıyla beraber gelmişti ve şeker dağıtmıştı.

Feriha abla çıkmadan önce caminin arkasındaki duvarları göstermek istedi bana. Aman Allahım , insanlar isteklerini kalemle duvarlara çizmişlerdi. Bizde birşeyler karaladık. ( Bu kısmı oğluma söylememeyi tercih ettim. Aslında umarım (Feriha ablamın eşi) çooook sevdiğim abimde bunu okumaz. Eğer okursa o bizim canımıza okuyacak.... böyle batıl şeylere inandığımız için.:)))
Birşeyler yazdık, çizdik güldük, eğlendik:)))))
Ama bir hanımın gelip benden kalemimi istedi. Askere giden oğlunun bir an önce teskere almasını dileyen yazısını görünce içim cızz etti. Kadıncağız başka birşey yazmadı, dilemedi. Biraz sohbet edince herşeyin başının sağlık olduğunu para, mal ,mülk olsun sağlık olmayınca hiç birşeyin işe yaramadığını söyledi. Bu arada benden kalemimi verdiğim için 'helallik ' istedi.....Birden; neler neler yapıp hiç umursamayan kaygısız, saygısız, hak iyiyen insanların olduğu bu dünyada bir kalem için bile teşekkür edip hatta helalik isteyen insanların var olduğunu da görmek beni hem şaşırttı hem çok mutlu etti.

Eğlencesi bir yana ben böyle yazmalara, çizmelere, bişey bağlamalara inanmam. Benim inancıma göre herşey ''aracısız'' Allah'tan istenir.
Verirse şükrederim vermezse mutlaka bir hayır vardır der yine şükrederim. Ama ne yazık ki insanlarımız bu konuda çok cahil. Bir ara baktım kadınlar cüzdanlarını pencere demirlerinden geçiriyorlar. Böyle şaşkın şaşkın baktığımı görünce Feriha ablam:

--- Bereket için yapıyorlar ama o pencereler yemekhanenin pencereleri, dedi.
Ağlanacak halimize güldük ne yapalım.
Okumaktan üşenen, anlamaktan aciz bir toplumuz. Bize ne öğretildiyse onu kabul ediyor ve devam ettiriyoruz. Araştırmamız sıfır, neden - niçin sorularını hiç sormuyoruz. Sonrada yemekhane pencerelerinden medet umar bir toplum haline geliyoruz.

Dönüş yolunda bu sefer biz şekerleri topladık. Bir kısmını yapacağım aşurenin içine koyacağım:))) Bir çoğunuda eve dönerken arkadaşlarıma dağıttım. Birkaç tanesi de sipariş verildi en kısa zamanda sahiplerine ulaşacak:))

İnsanlarla böyle paylaşımları çok seviyorum. Ve tanımadığınız belki de bir daha hiç görmeyeceğiniz bir insanın size can-ı gönülden dua etmesinin Allah katında makbul olduğuna inanıyorum. Aynı şekilde benimde ettiğim dualarında.

Feriha abla ve diğerleriyle vedalaşıp Cuma günü bizde bulaşmak üzere ayrılırken içimin ferahladığını farkettim. Ben insanlarla olmayı, onlarla iletişim kurmayı ve birşeyler paylaşmayı seviyorum ayrıca bu bana çok iyi geliyor.
Bunu sağladığı için ablama minnet borçluyum....
Eve yürüyerek dönmeyi planlamıştım. Çünkü uğrayacağım bir yer daha vardı:)

Zeynep kamile kadar gidip onları ziyaret etmemek mümkün mü?
Her ziyaretimde dedeme( meşhur Hulusi'ye) dua okuyorum giriş kapısına yakın bir yerde mezarlık aldığı için. Çünkü aşağılara inmek hele bu mevsimde çok zor. İn cin top oynuyor adeta.

Güzin ve İzzet'e onları çok sevdiğimi ve çok özlediğimi tekrar tekrar söyleyip:) vurdum kendimi yollara.... Sahilin bir üst sokaklarından deniz havası ala ala evimin yolunu tuttum:)))

Sizi hayırlı gelecek tüm dualarınızın kabul olması dileğiyle........

12 yorum:

derya dedi ki...

Aminnnn Canım bende her sene tutarım 3 gün inşallah Rabbim kabul
eder öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

bende amnin diyorum canım.. kesinlikle tek istek yeri Allahtır.. çaput beze bende inanmam gittiğim tek yer yaratandır
güzel paylaşım olmuş.. sevgilerimle nazlıcım..

NzlGl dedi ki...

Allah kabul etsin Deryacığım,
sevgiler canım

NzlGl dedi ki...

Beğendiğine ve aynı düşüncelerde olmamıza çok sevindim Sevalim
kocaman sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Bence o yazıp çizmeler olmasa daha güzel olacak.Tamam böyle toplu yapılan işler güzel de anlamının dışına çıkıyor zamanla,yediuyurlara gittiğimizde de herkes birşeyler yazıyor,kendilerini duvarlara sürüyorlardı tabiiki anlamsız üstelik böyle kirletmeye de hakları yok.Neyse Allah kabul etsin dualarınızı inşallah,verende alanda O.SEVGİLERİMLE

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Amin, Allah kabul etsin.
bende inanmam, tek inandığım tanrım ve tanrıma yürekten ettiğin duadır. Her zaman duyar beni
sevgiler.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Bence de Allah'tan başka istek kapımız yok.
ALLAH orucunu ve dualarını kabul eylesin canım.
En güzel en kabul olan dua birbirimiz için ettiğimiz dualar değil mi?
Huzur dolu güzel bir gün geçirmişsiniz ne güzel.
Sevgilerimle...

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
dilerim tüm duaların kabul olsun.Yazdıklarının içinde en çok "ben Allah'tan dilerim. Kabul ederse sevinirim etmezse elbet bir bildiği vardır derim" bölümüne bayıldım. Tam benim dünya görüşüm. Neylerse güzel eyler güzel Mevlam. Bizler aceleciyiz.Belki de istediğimiz bizim için hayırlı değil.
Güzel bir gün geçirmene ve güzel duygularla dönmene sevindim. Diğer gittiğinde anneanneye ve dedeyede bizden çoook selamlar olsun. Dualarımızda onları da anacağız. Bak hayırlı torun böyle bir şey. sayende onlar bizlerden de dua alıyorlar.
Sevgiyle kal.

birtutamkekik dedi ki...

rabbim tümm dualarımızı kabul buyursun inşallah...
var mı O,ndan gayri kapımız...

NzlGl dedi ki...

---Çok haklısınız,Allah hepimizin duaların kabul etsin, sevgiler


---Her zaman duysun ve hayırlı dualarınızı kabul etsin Sevgili Nur hanım,



---Evet Sevalcim aynen öyle, teşekkürler


---Sevgili Birgül Hanım
çoook teşekkür ederim bu güzel yorum için. Allah sizden razı olsun ..

Bir dahaki sefere gidince kesinlikle söyleyeceğim:) eminim onlar hissediyorlarsa mutlaka size de dua ediyorlardır.
Teşekkürler , sevgiler


---Amin , hepimizin sevgili birtutam kekik....

Şehrinaz dedi ki...

allah kabul etsin...

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Şehrinaz....