30 Kasım 2011

MISIR EKMEĞİ

İkinci tarif Sevgili Yemek Vakti Aylin'den



Mısır Ekmeğini ve mısır unuyla yapılan her türlü yiyeceği çok seviyorum. Sabah tarifi görünce hemen denedim. Sonuç gerçekten mükemmel. Ben çok beğendim. Sevgili Aylin'in dediği gibi geleneksel sert mısır ekmeklerine hiç benzemiyor. Ama tadı aynı onun gibi....

Teşekkürler Aylinciğim eline sağlık..... Aylin'in tarifi BURADA


Malzemeler:

3.5 su bardağı mısır unu
1 su bardağı beyaz un
1 yumurta
1 su bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı kaynamış su

Yapılışı:

Zeytinyağı, süt ve yumurtayı bir kase içinde iyice karıştırın. Karıştırma kabının içine mısır ununu, normal unu ve kabartma tozunu eleyerek koyun. Şekeri ekleyin. Karıştırın. Yumurta,yağ ve süt karışımını ilave edip yoğurun. En son suyu koyup tekrar yoğurun.
Bu aşamada dilerseniz dereotu ve peynir ilave edebilirsiniz. Yağlanmış kare borcama hamuru yerleştirin ve önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.

Ben soğumasını beklemeden yana yana yedim:)))))) Size tavsiyem biraz bekleyin hiç olmazsa ılık olsun:))))

Afiyetle......

25 yorum:

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.
Eşim Karadeniz'li olduğu için bayılır mısır ekmeğine.Her daim annesini ve yiyecekleri özlemle anar. Geçmişe yolculuk yaptırdın bana .
Sevgiyle kal.

birdutmasali dedi ki...

MMMHHHH...
Vallahi hayır demezdim.
ama birde sizin evde kim hayır demez onuda biliyorum :)) !!

harikasın nazlım..

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Birgül hanım,
benim eşimde karadenizli , akşam eve gelip mutlaka yoğurdun içine mısır ekmeğini ufalayıp yiyecektir:))))
beğendiğize sevindim, sevgilerimle


---:)))))

Sizde öylesiniz Nuray hanım:))))

derya dedi ki...

Nazlı'cım ellerine sağlık sayfanda
böyle lezzetler görmek harika öpüyo
rum...

zeymuran dedi ki...

çok guzel gorunuyor canım, mis gıbı mısır ekmegı,sevgiler,ellerıne sağlık canım

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bülbülün yeri sönmez mutfakta gördüm deyince koştum geldim. inanmıyorum ne kadar çabuk denemişsin gerçekten:)Ellerine sağlık afiyetler olsun

NzlGl dedi ki...

---Deryacım canım çok teşekkür ederim, öptüm:)


---Sevgili Zeymuran
hoşgeldin yorumun için teşekkürler, sevgiler


---Ya Aylincim işte böyle :)))) bazen kağnı gibi olsamda bazen ışık hızı oluyorum:))))) tarife bayıldım
tekrar teşekkürler,sevgiler

öykü dedi ki...

acıktımmm:)

yemekbiraşk dedi ki...

mısır unu temin etmem lazım hemencik:) eline sağlık canım
sevgiler

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

ahh mısır ekmeğine bayılırımm, ama ben hazır almayı tercih ediyorum :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

Çınar dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık ve afiyet olsun

Sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Ay kıyamam sana öykücüm:)))


---Bencede Sevalcim gerçekten harika oluyor, öptüm,sevgiler


---Sevgili Leyla
öncelikle sayfama uğradığın için teşekkür ederim. Bence hazırları bir kenara bırakıp bunu yapmalısın , sonuçtan yüzde yüz memnun kalacaksın:)))
sevgiler


---Teşekkür ederim sevgili Çınar hanım

Deniz dedi ki...

Merhabalar! ellerinize sağlık, bloğunuzdaki herşey süper görünüyor. Hepsine de ayrı ayrı bayıldım, sevgiler.. :)

www.LensMarket.Com

NzlGl dedi ki...

Çok teşekkür ederim denizcim hem bloğumu beğendiğin hem de güzel yorumun için, sevgiler

Aycan dedi ki...

Ellerinize sağlık.çOK NEFİS GÖRÜNÜYOR.

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Aycan beğendiğinize sevindim:))

anneanneninemekleri dedi ki...

Offf mis gibi ellerine saĞLIK,SEVGİLER

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim,

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhabalar,
Sayfanızın başında ki yazı çok güzel ve çok doğru.Çok hoşuma gitti yüreğinize sağlık.
Mısır ekmeği de nefis görünüyor,balık pişirdiğim bir gün yanına yapıcam:)
Mısır ekmeği ve balığı birbirine yakıştırıyorum.
Sevgilerimle...

** ZEL ** dedi ki...

Ellerinize sağlık,ne güzel gözüküyor pasta gibi :)
Ben de ilk fırsatta denemeli,bu lezzeti tatmalıyım..
Mutlu günler,neşe dolu an'lar diliyorum..
Muhabbetle..

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Seval,
sayfamı beğendiğine çok sevindim. Çok haklısın bencde balık ve mısır ekmeği çok yakışıyor.Umarım en kısa zamanda dener kulaklarımı çınlatırsın:)))))
sevgiler


---Zelihacığım çok teşekkür ederim güzel yorumun için:)))

sevgilerimle

sare dedi ki...

Merhaba.Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.
Bizde bu haftasonu Karadenizli bir kaç arkadaşla beraberdik mıhlama, mısır ekmeğine iyice doyduk.
Sevgilerimle...

anne eli gibi dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR,SEVGİLER..

NzlGl dedi ki...

---Çok imrendim size Sevgili Sare.
BEnde böyle bir gezi yapıp midemin ve aklımın bayram yapmasını istiyorum:))))))))
Teşekkürler ,sevgiler

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim sevgili anne eli gibi,beğendiğinize sevindim:)