05 Ekim 2011

PİZZA OMLET

Kızım işinde, oğlum arkadaşıyla buluşmaya gitti. Ben evde kukumav kuşu (annemin tabiridir yapayalnız manasında :)) kaldım:((
Hayatta en sevmediğim şey yalnız başına yemek yemektir. Ehh 07.30 gibi kahvaltı yapan biri için mide zilleri !!!!çalmaya başlayınca yine atıştırmalık bir şeyler yapmak istedim. Ahhh annem ....şimdi olsaydı da o şahane domatesli terayağlı makarnasından yapsaydı:)))
Neyse , mutfağa giderken sabah facebook sayfasında pizza omlet tarifi gördüğümü hatırladım. Birden yapmaya karar verdim de hangi sayfada gördüğümü bulmak biraz zaman alsada hemen tarifi yazıp mutfağa geldim:)


Pratik Ev Yemekleri

sitesinde gördüğüm Pizza Omlet tarifi şöyle:

Malzemeler:

2 tane yumurta
2-3 tane patates (kabukları soyulup rendelenecek)
2 yemek kaşığı kıyma (ben 5-6 dilim sucuğu tavla zarı formunda doğrayıp kullandım)
1 tane kabukları soyulmuş ufak doğranmış domates
1 tane küçük soğan (rendelenmiş)
biraz beyaz peynir
1-2 yemek kaşığı zeytinyağ
tuz, karabiber
aldığı kadar tahminen 2-3 yemek kaşığı un ( ben mısır unu kullandım)
isteğe bağlı olarak küçük kıyılmış maydanoz (tarifte yoktu ben ekledim)
Üzeri için rendelenmiş kaşar peyniri ( ben çerkez peynirini ince ince doğrayıp üzerine koydum)
Biraz tereyağ, 1 yemek kaşığı sıvıyağ (tavayı yağlamak için)

Yapılışı:

Tüm malzeme karıştırma kabına konur birbirine yedirilir. Unu göz kararı koymanız gerekiyor. Çünkü orjinal tarifte de miktarı yazmıyor. Ne çok sulu ne katı.
Tavayı ocağa koyup biraz ısıtın. Daha sonra yarım yemek kaşığı kadar terayağı ve tereyağı yanmasın diye 1 yemek kaşığı sıvıyağını tavaya koyup iyice kızmasını bekleyin. Omleti tavaya boşaltıp kaşığın tersiyle her tarafı aynı kalınlıkta olacak şekilde düzeltin.Ocağın ısısını en aza düşürün. Üzerine bir kapak kapatıp ara sıra sallayarak pişmesini bekleyin. Spatula yardımı ile altına bakın eğer omlet kızarmışsa tersini çevirin ve üzerine kaşar peynirini serpip kapağını kapatın. Kaşar peyniri erirken altıda pişecektir. (Ben çerkez peynirini bıçakla inceltip koydum)

Piştikten sonra afiyetle yiyin:))))))) Ben beğendim ve defterime yazmak üzere Pizza Omletin tarifini sakladım....
Umarım sizde beğenirsiniz:)

22 yorum:

derya dedi ki...

Nazlı'cım ellerine sağlık.Ahhh anne
lerimiz keşke yanımızda olsalar var
lıkları bile yeterdi.Nurlar içinde
yatsınlar omlet süper olmuş afiyet
olsun öpüyorum.

NzlGl dedi ki...

Ahh Deryacım canım arkadaşım bende seni çok öpüyorum, dualarına aynen katılıyorum:))))

fatosun mutfagından... dedi ki...

nefisss:))

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler.....:)

öykü dedi ki...

ama bu nefis
ve hatta muthoıs gorunuypr
su an karnım da acıkmıs acaıp:)

dayanılmaz oldu desem yerıdır

NzlGl dedi ki...

Öykücüm
bir adrese bakar hemen yapıp getiririm sana:)))

Hayat Cafe dedi ki...

O peynirler ne güzel erimiş öyle..:))
Nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim Hayat Cafe .... benim de pek ümidim yoktu ama çok güzel erimişlerdi:))))
sevgilerimle

neseersoy dedi ki...

Şu anda gece 23,45 biraz cesaretim olsa mutfağa gidip yaparım ama iç sesim aman Neşe otur diyor:-)Ellerine sağlık. Sevgilerimle.

NzlGl dedi ki...

Aman Neşe hanım iyiki cesaret edememişsiniz o saatten sonra uyku falan kalmazdı:)))))))
teşekkürler ,sevgiler

birdutmasali dedi ki...

ben yemesen yanında yatsam..

ohh şükür döndünmü ne :====)))
!( aman nazar etmim :=)

sarımutfak-hande dedi ki...

değişik besleyici ve güzel
ellerine sağlık canım

NzlGl dedi ki...

Nunucum
öyle estiler işte... umarım devamı gelir. Nazar sizde değil bende:))))

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşem bir görüntü. Pazar kahvaltıları için enfes bir tarif olmuş.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler Handecim,sevgiler


---Birgül hanım tekrar hoşgeldiniz. Beğendiğinize sevindim, sevgiler

mutfakcini dedi ki...

Benim annemde kukumav kuşu der :) Görüntü enfess,tadabilseydim bi de pek güzel olurdu :) Ellerine sağlık,sevgiler ..

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

süpperr çok değişik bir tarif. ellerinize sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Çınar dedi ki...

Ahh harika nasıl da acıktıp gecenin bu saatinde :)) Ellerine sağlık canım.

İyi geceler

saniyesultan dedi ki...

kolay ve lezzetli,ellerine sağlık..

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Mutfak Cini , demek ki kukumav kuşu bizden önceki nesile aitmiş:)))))
umarım yapar ve güzelce yersin :)))
sevgiler


---Beğendiğine sevindim Sevgili Leyla :)) sayfama hoşgeldin:))


---:))))) Teşekkür ederim Çınar hanım


---Aynen öyle Saniyecim ,teşekkürler

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık. Kukumav kuşuna babacığım ve halam da çok kullanırdı. Okuyunca onları hatırladım hepsine Allah rahmet eylesin. Bu pazar gününde bu piza omlet olsaydı ne de güzel yenirdi.Afiyetler olsun.

Armina dedi ki...

Farklı ve nefis bir omlet olmuş ellerine sağlık ablacığım.