21 Eylül 2011

UTANÇ , İSYAN , ÜZÜNTÜ ve ŞÜKÜR...

UTANÇ

Aylar sonra formamı dolabın diplerinden çıkardım. Annemle seyrettiğimiz maçlar aklıma geldi. Sıkıştığımızda , yenildiğimizde yada kritik maçların son 5-10 dakikasında çocuklar bir yandan 'anneanne oku' ben bir yandan 'anne ne olur dua oku' diye kadıncağızı sık boğaz ederdik. Aslında bizim söylememize gerek yoktu o bir yandan maç seyreder 90 dakikada okurdu:)))))

Güneşin altında beklenen o saatlerden sonra Kadıköy'e yürüyüp biraz alış-verişten sonra eve döndüm. Biraz dinlendim ki akşama hazır olayım. Kızım işten geldikten sonra formalarımızı giydik. Yola çıktık. Haydarpaşa köprüsünü geçtikten sonra trafik felç oldu. Önemli değildi her zaman olurdu böyle şeyler.
Arabadan dışarı bakınca üzerlerinde formaları bir ellerinde oyuncakları, çantaları olan küçük kız çocuklarının bir elleriyle de annelerini tutmuşlar koştura koştura stada gittiklerini gördüm.
Uyuyan bebekler, ilkokul çağındaki çocuklar, formalı hanımlar..... Arabaların içi forma giymiş bayanlarla dolu. Ama erkekler yine sokakta çünkü hanımları maça götürüyorlar:)
Stada yaklaştıkça mahşer yerine geldiğimizi anladık. Allahım bu ne kalabalık. Bu ne ses. Trafik kilit.
Neyse insanları yara yara ana kapıya ulaştık . Basamakları çıkalım dedik bir anda neye uğradığımızı şaşırdık. Sanki arkadan iş makinaları sizi öne doğru itiyor hissine kapıldım. Bir ara ayaklarım yere basmıyor zannettim. Bağırış , çağırış , elde biletler , çocuklar bu kadar kadının arasında kalmış ağlıyorlar, bir kız 'annem kalp hastası itmeyin ' diye bağırıyor, o kadar itilmenize rağmen bir adım bile atamıyorsunuz.
Balık tezgahlarında balıklar nasıl sıralanır bilirsiniz. İşte biz dün giriş kapısı önünde o tezgahtaki balıklardan daha yakın bir durumdaydık başkalarıyla. Giriş kapısının camı kırılmış. Güvenlik hiç birşey yapamıyor. Stad dolmuş içeri kimse alınmıyor. Ben biletlerimiz var diye kendimi paralarken yanımdaki gerçekten yaşlı bir teyze ' kızım neden bilet için kuyruğa girdiniz ki zaten bedavaydı ' dedi ben kızma dönüp 'hadi çıkıyoruz ' dedim. O kadar kalabalık ve o kadar itiş kakış arasında geri dönüp çıktık ya vallahi sırtımız yere gelmez artık.

Utandım;
_ o sıcak altında saatlerce bekleyip , bedavacıların stada alınıp biletlilerin dışarıda kalmasından;
_ gönül verdiğim klubün nice kalabalık maçlarda güveni ve düzeni sağlayıp , bu maçta gösteremediği düzenden,
_ Bir söz vardır 'bedava mezar bulsa ölecek' diye. İşte insanımızın bu kadar bedavacı olmasından, hazıra konmayı bu kadar sevmesinden, her işi abartmasından,
_ Aylar sonra belki bana biraz moral verecek bir maça başkaları benim yerime oturduğu için girememekten,


İSYAN

Bir daha kesinlikle bayanların bulunduğu programlarda olmayacağım. Bilet kuyruğunda çıkmayan hır gür, itiş - kakış girişte çıktı. Yok yok ben efendi gibi normal maça giderim. Sırama girerim, kontrolden geçerim, yerimi bulur efendi gibi otururum.

ÜZÜNTÜ

Tabii ki üzüntülüyüm. Bu maça gitmeyi çok istiyordum. Ama kısmet değilmiş.
Eşim 'nazo gel maçı seyredelim' dediğinde ' ben maça girememişim sen gel seyret diyorsun' diye sitemde bulunduğumda kızım 'anne sen niye berbere gidemedim , istediğim bir şeyi alamadım diye üzülmüyorsun' deyince gülmekten üzüntümü biraz olsun atıverdim:)

Oğlum o kadar istediğim halde gidemediğimi öğrenince 'sana söz beraber maça gideceğiz en kısa zamanda ' diye beni teselli etti:)
Demek ki daha sırası gelmemiş maçın, fenerin, stadın. Eve gelip hırsla fırlattığım, nereye attığımı bilemediğim formamı bulup tekrar dolabın diplerine koyacağım.

VE ŞÜKÜR ki ne şükür

Zaten kocaman pankarta 'Biz ofsaytı da biliriz 50.000 kişi olmasını da' yazıp ; Semih'in attığı ama ofsayt olduğu için sayılmayan gole dakikalarca sevinen bir topluluk içinde olmadığıma nasıl şükrettim:)) bilemezsiniz....

Sevgilerimle,


DÜZELTME:

Oğluma ve bu günkü gazetede çıkan maç yorumcularına göre Semih'in attığı gol ofsayt değilmiş.
Hakkımız yenmiş ....

Yine de şükrediyorum. Eğer hak ettiğimiz gol verilmemişse itiraz edeceklerine hala gol sevinci yaşayanlarla beraber olmadım:)

14 yorum:

NzlGl dedi ki...

Nunucuğum bir önceki yazımda bıraktığınız yoruma cevaptır:


çoook haklısınız bir daha böyle şenliklerde!!!!!!!!! bulunmayı aklımdan bile geçirmeyeceğim:)))))

birdutmasali dedi ki...

:=))
ahh Nazlım ''kadın'' OLMAK GERÇEKTEN NAİFLİKTİR !
illa çıtkırıldım olsunlar demiyorum, Hiç hemde. Aslan Parçası olsunlar hatta kararınca,
Lakin inan fazlası çekilmiyor !!

mesela: basit bir örnek ve ilk kez yazıyorum sana, hemde özelden de değil ! :)

Bana sitem ederler ''blog toplantılarına neden bir ekz dahi gelmiyorsunuz ? diye,
''Kadın fobimden ' !!
bilsem 100 erkek 10 kadın olacak !
koşa koşa giderim..
ama kadınların çokluğu varsa,
'sıkıntıya katlanmam' derim
geçer yerimde otururum !!

Sakın ! Üzülme,
iyi şeyler düşünüldü, kırık kalplere merhem olmak istedi Kulübünüz..
Kah yerini buldu, kah bulmadı
amaç güzellikti sadece !
Dünyaya bir ses vermekti.
Oda oldu....

Güzel ve Adil bir lig olmasını dilerim.
çooookk sevgilerimle canım.

NzlGl dedi ki...

Yine ne kadar haklısınız , yine ne doğru yazmışsınız....
Kelimesi kelimesine katılıyorum....

teşekkürler, sevgiler

Flame dedi ki...

Twitter'dan bir dolu şey okumuştum ama bu kadarı aklıma gelmemişti :((
Sağlık olsunnn..

derya dedi ki...

Nazlı'cığım akşam haberlerde görün
ce çok olmuştum.Sadece bayanların olduğu bir yerde o davranışlar hiç
yakışmadı gerçekten.Herkes bir değil tabii inşallah bir daha böyle
olaylar olmaz.Berabere kalmamızada
ayrıca çok üzüldüm öpüyorum...

NzlGl dedi ki...

---Alevim
inan gözle görmek lazımdı yazılanlar az bile kalmıştır...


---Ahım tuttu herhalde Deryacım:)))))

saniyesultan dedi ki...

hiç maça gitmedim,hevesliyorum bakalım kısmet ne zamana..

NzlGl dedi ki...

Saniyeciğim
mutlaka bu zevki tatmalısın ama biletini iyi bir yerden almak şartıyla:)))

!ÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~~ dedi ki...

hem üzüldüm,hem de tebessüm ettim Nzlg'cüm.Deneyimlerini dinlemek hoşuma gitti ama en azından gözümüzü dört açar daha dikkatli davranırız.
Sağlıcakla kal.Ebru

Çınar dedi ki...

Maç kültürü yoktur ankara'da fanatikler dışındakiler için pek önemli değildir tribünden maç izlemek. İstanbul'a gezmeye gittiğimde maçın insanlar için ne kadar önemli olduğunu gördüm hayretle - hep duyardım eşimden- Hoşuma da gitti doğrusu rengarenk takımını temsil eden formaları içindeki insanların trafiği felç etme pahasına sokaklardaki coşkusu ve maçı tribünde izlemeyi çok istemiştim o zaman. (Bu konuda bir anım bile var İstanbul'da. Yazarım belki bir ara :))

Sonuçta ben de Nunu'mla aynı fikirde olduğumu söylemek istiyorum üzülerek. İçinde kadınların çok olduğu bir çalışma hayatım oldu ve onca yıl gördüm ki, nezaketin saygının seviyesi bazen yerlerde sürünüyor kadınların olduğu kalabalıklarda ne yazık ki.

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler Ebrucum
sevgiler

---Çoook haklısınız Çınar hanım
bir daha mı tövbe:))))
sevgilerimle

ŞÜKRAN dedi ki...

Canım merhabalar gidememene üzüldüm gerçekten, bu kadar kendini helak etme bence inan ben iş yoğunluğu nedeniyle ilgilenemedim bile.. acı ama gerçek maalesef kadınlarolunca işin içinde böyle şeylerde kaçınılmaz olabiliyor. çok öpüyorum bak çocuklar ne güzel teselli etmişler..esenkal.

NzlGl dedi ki...

Üzüntümü paylaştığınız için teşekkür ederim Sevgili Şükran hanım:)
Bende sizi öpüyorum,sevgiler

Yemekçinin Mekanı/Nazlı dedi ki...

Yaa bende İstanbulda olsam kesin giderdim dediğim bir maçtı bu bir fenerbahçeli olarak ama ıhhh iyikide gitmemişim :)))
Nerde kadın çokluğu oradan kaçacaksın tecrübeyle sabit :)