12 Şubat 2011

YUFKA BOHÇASINDA İÇ PİLAV

Geçen hafta arkadaşlarımı yemeğe çağırmıştım. Onlara yaptım.



Öğlen yemeğine geldiler. Yapım aşaması biraz el oyalıyor ama sunumu göz doldurucu oldu.




İç pilavı buradaki tarifime göre pişirdim. Güveç kaplarını yağlayıp içlerine kestiğim dörtte bir yufkayı buruşturarak yaydım. Biraz ılınan pilavla içlerini doldurdum. Yufkanın uçlarını toplayıp (ya ılık suda biraz beklettiğiniz maydanoz saplarıyla ya da benim yaptığım gibi yufkanın kenarlarından kestiğiniz şerit yufkayla) bağladım. Üzerlerine sıvıyağ sürdüm.

180 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirdim.

Hamiş:

Daha geniş vaktiniz olursa kalıplara koyduğunuz yufkalı pilavı yarım saat kadar buzdolabında bekletin. Fırın kağıdı yayılmış tepsiye kalıplarından çıkarıp koyun ve öylece fırına verin. Altları daha çabuk kızarıyor.

8 yorum:

derya dedi ki...

Nazlıcığım gerçekten çok şık olmuş eminim arkadaşların bayılmışlardır.El
lerine sağlık mutlu hafta sonları öpüyorum.

Yıldız dedi ki...

ÇOk şık görünüyorlar ellerine sağlık canım tam ziyafet sofralarına göre ne kadar oyalayıcı olsada değer bence ....

hasret senfonileri dedi ki...

Ellerin dert görmesin Nazlım.. İlk işim yapmak değil, yapmaya çalışmak olacak!!

Yeşim dedi ki...

Değmiş ama değil mi?
ellerine sağlık canım .
sevgilerimle...

Cafe Pepela dedi ki...

Arap mutfağının en sevdiğim lezzetlerinden biridir!
Özellikle Suriye'de çok yapılıyor.Çok güzel görünüyor.Canım istedi :) İçi de görünseydi,hiç dayanamazdım herhalde.
Mutlu pazarlar!

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel bir sunum olmuş ellerine sağlık.Kandilin mübarek olsun.

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Deryacığım arkadaşlarım beğenerek yediler
sevgilerimle


---Evet Yıldızcığım eğer vaktiniz kısıtlıysa gerçekten el oyalayıcı ama misafirler beğenince hepsi unutuluyor
sevgilerimle


---Estağfurullah hocam
utanırım böyle söylerseniz sizin yanınızda bizim sözümüz bile olmaz
Güzel sözleriniz beni motive etti çok teşekkür ederim
sevgi ve hürmetle


---Deydi vallahi yeşimcim
çok öptüm canım


---Ahhh Pepelacığım
ablanı bir görseydin o telaş içinde arkadaşları 'açızzzz' diye seslenirken bunu bile zor çektim
Çok haklısın ama bir dahakine kesin içinide çekeceğim
sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

Çok teşekkür ederim sevgili anneanneminemekleri sizinde kandiliniz kutlu olsun.