09 Şubat 2011

EVDE NE VARSA ÇORBASI

Sevgili Arkadaşlar

Aksi , huysuz bir insanım bu günlerde. İçimdeki fırtınalar tavan yapmışken, yeni duruma alışmış gibi görünmek beni sıkıyor, bunaltıyor. Hiçbirşey beni memnun etmiyor. Mutfak bile .....

Dün mutfağa girdim buzdolabını açtım. Gözüme kereviz ilişti. Yanında beni al diyen bir havuç gördüm. Hemen bir çorba yaptım. Her ne kadar oğlum 'bunların hepsini karıştırmak zorundamısın' desede babamız ve kızımız beğendi çorbamızı



Malzemeler:

1 büyükçe kereviz

1 tane ortaboy havuz

1 tane ortaboy patates

biraz tereyağ

biraz un

tavuk suyu ya da ½ tavuk bulyon

1.5 yemek kaşığı kadar bulgur

tuz, karabiber, birazcık zencefil


Yapılışı:

Tencereye tereyağını koyup eritin. Biraz un ilave edip bir iki karıştırın. Rendenin iri gözünü kullanarak rendelediğiniz kerevizi havucu ve patatesi koyun karıştırın ve üzerine çıkacak kadar su ilave edin. Yarım bulyonu ufalayarak ekleyin ve kaynamasını bekleyin. Ateşi biraz kısın 10 dakika bekleyin. Bulgurları, tuzu, karabiberi ve zencefili ilave edin ve sebzeleri pişirin. Biraz ılınınca blenderden geçirin. Üzerine yağda kızdırılmış nane koyup servis yapın.

Afiyet olsun

12 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel besleyici ve leziz bir çorba olmuş canım ellerine sağlık

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sıcacık bir tabak çorba gibisi yok. Her derde deva... Ellerine sağlık, huzur ve sevgiyle kal...

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık tam şifa çor
bası olmuş afiyet olsun size öpüyo
rum.

Sevil dedi ki...

ay ben seni yerim huysuz ama tatlı kadın :))
ablam senin huysuz olduğuna inanamıyorum yok canım degilsindir öyle :))
canım ablam ne güzel işte şifa çorbası yapmışsın
oğlunda ses çıkarmadan yesin bu soğukta vitamin işte daha ne olsun
ellerine sağlık ablacım afiyet bal olsun,

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim handeciğim


---Katılıyorum Ayselciğim,sevgiler


---Deryacığım bende çok öptüm sağol canım


---Vallahi öyleyim :))) sevilim bu günlerde.....
Kendin için değil de ev halkı için biran önce geçmesini diliyorum:)))))

seni çok öptüm canım

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Maarifet zaten evde olanlarla bir şeyler yapabilmekte. Evde tüm aile bireylerinin aynı anda bir şeyi sevmeleri pek mümkün olmuyor ki.
Tatlım, lütfen mutsuzluğun seni yakalamasına ve teslim almasına izin verme. Sana ihtiyacı olan sevdiklerini hatırla.Eminim annen de böyle olmanı istemezdi. Senin kaldığın yerden devam etmeni ve yaralarını yavaş yavaş sarmanı isterdi.
Sevgiyle kal.

anneanneninemekleri dedi ki...

Çorba nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

ee evde 3 kişi beğendiyse 4. ye halt yemek pardon pardon çorbayı içmek düşer:)Ellerine sağlık canım

NarincE dedi ki...

Ben de yarın yapmayı düşünüyorum benzer bir çorba, balkabaklı filan. Ellerine sağlık komşum.

NzlGl dedi ki...

---Çok haklısınız Birgül hanım
güzel yorumunuz için teşekkür ederim
sevgilerimle


---Beğendiğinize sevindim teşekkür ederim


---Aylinciğim tam gözyaşlarımla boğuşurken yorumunu okudum ve gülmeye başladım. Tesadüf oğlum da yanımdaydı ama o anlamadı:))) kızım olsa hemen çakardı olayı
çok yaşa olurmu Öptüm canım


---Narincecim o zaman merakla tarifini bekliyorum eğer bilgisayarı kapabilirsem okurum:))))
sevgilerimle

Yeşim dedi ki...

yok yok sen huysuz değil olsa olsa nazlıdırsın :))nazlı nazlı:)
ellerine sağlık bencede güzel olmuştur çocuklara bir şey beğendirmek zor zaten:)
sevgiler.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ablam dolaçlama ne güzel yapmissin simsicak içini isitan anne eliyle yapilmis miss gibi çorba..ablacim seni böyle mutsuz yorumlarla görmek istemiyorum ailen ve sen mutlulugu gülmeyi hak ediyorsunuz..kocaman öpüyorum seni.