17 Şubat 2011

EV YAPIMILAHANA VE PANCAR TURŞUSU

Turşu yapmayı seneler önce bir kere denemiş ve hüsrana ! uğramıştım. Ne yazık ki bu eve taşındığımızda balkonumuzu kapatıp mutfağa dahil edince turşularımı koyacak serin bir yer bulamamış , hepsini çürütmüştüm.
Daha sonra diyetle birlikte turşuları yalnızca seyreder olmuştuk:)
Ne zaman hamarat arkadaşım Mine'de ev yapımı turşu yedim bir kez daha denemeye karar verdim. Tuzu diğer turşulara göre daha az yapımı daha kolaydı.


Bu sene pancarı bol tükettiğimiz için ben önce pancar sonra kızım için lahana turşusu yaptım. Müsait olan bir pencerenin dışına koydum turşuları. (İsteyince oluyormuş :)

Malzemeler:

1 lt ılık su

3 yemek kaşığı kaya tuzu

1 su bardığı üzüm sirkesi

1 yemek kaşığı toz şeker

1 baş ayıklanmış sarmısak

kereviz sapı

1 avuç kadar nohut


Yapılışı:

Ilık su içine önce kaya tuzunu atın eritin. Daha sonra sirke ve toz şekeri ilave edip karıştırın.
Lahanaları parçalayıp yıkayın süzün. Kavanoza lahana parçalarını aralarına sarmısak ve nohutları koyarak doldurun. Hazırladığınız suyu dökün. En üste kereviz yapraklarını koyun. Kavanozun ağzını iyice kapatın ters çevirin. Soğuyana kadar bekleyin. Sonra düzeltip serin bir yerde 15-20 gün bekletin.

Pancarı soyup ayıkladım , kalın parçalara böldüm. Kavanoza yerleştirdim. Aralarına hiç birşey koymadım. Üzerine hazırladığım suyu döktüm. Yine ters çevirip soğuttum. Serin yerde 15 günde oldu.
Yalnız ben kütür sevdiğim için pancarı haşlamadım. Eğer yumuşak olmasını istiyorsanız biraz haşladıktan sonra diğer işlemleri yapabilirsiniz.

Mine tattı ve beğendi. O zaman turşularda burada olmaya hak kazandılar:)))))

11 yorum:

Gülcan dedi ki...

lahana yadim ama pancar turşusu yemedim eminimki çok güzel tadı vardır ellerinize sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

nazlıcım sen yapınca neden olmasın:) mineyede afiyetler olsun
eline sağlık canım
sevgiler

derya dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık pancar
turşusu enfes leziz olur.Sizlere afiyet olsun öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

lahanayı severim ama pancar :((((
ellerine sağlık canım

birdutmasali dedi ki...

bende olsa hayır demezdim,

hem benim diyet turşundan kıymetli değil benim için :))

Damak Tadı dedi ki...

Turşuyu çok severim ama nedense hiç yapmayız..Şimdi fotoğraflarını görünce birden ağzım sulandı..)))


Ellerinize sağlık..Keyifle tüketin..


Sevgiler..

anneanneninemekleri dedi ki...

Turşuya bayılırım,ellerine sağlık.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik, harika olmus.

Sevgiler ve selamlar...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Hiç denemedim tursu yapmayi burada da öyle bir imkan yok zaten herseyde bulunmuyor malesef,bu sekilde görünce bayiliyorum...pancar sever olarak yemege hazirim:))ellerine saglik ablam,öpüyorum seni.

NzlGl dedi ki...

---Gülcancım
pancarı bu sene çok tükettim . Genelde uzak durulsada yenince beğenilen bir lezzet
sevgiler


---Sevalciğim çok tatlısın çok teşekkür ederim canım sevgilerimle


---Deryacığım
genelde pancar denilince bir duruluyor nedense . Ama sende seviyormuşsun çok mutlu oldum
teşekkürler


---Handeciğim
pancara bir fırsat vermelisin bence:)))))
sevgilerimle


---Canım nunucuğum
diyet denince akan sular durur. Hiç ısrarcı olmamışımdır ama gerçekten tuzu hazır turşular kadar olmadığı için u fa cık tatmanıza göz yumabilirim:)))))
Ayrıca çok teşekkür ederim bu güzel cümle için
sevgilerimle canım


---Bende bir heves yaptım ama bir daha ne zaman yaparım Gül hanım :) işte onu bilmiyorum:)))
sevgilerimle


---Teşekkür ederim
sevgiler


---Huriyem
pancar seven bir kişi daha oldu. Bende çok mutlu oldum.
Kendine iyi bak olur mu canım çok öptüm

aslı dedi ki...

Mis gibi ev yapımı turşu, hiç hayır demem. Sevgili Mine'nin de sizin de ellerinize sağlık.