10 Şubat 2011

EKMEK KÖFTESİ

Bizde bayat ekmek çok oluyor. Çünkü küçük bey ile küçük hanım hep taze ekmek istiyorlar. Zorunlu birikiyor. Ama atmıyoruz. Hepsini Naciye'ye veriyorum. Ya komşusu Şile'ye götürüp aç hayvanlara veriyor yada apartman görevlileri tavuklarını besliyor. Çok şükür ki Naciye sayesinde çöpe gitmiyor ekmekler.
Bir süre önce blogları gezerken bu tarifi görmüştüm. Ara ara yapıyorum. Uzun zamandır beyaz ekmek yemeyen ben ve eşimde nasibimizi alıyoruz böylece:))




Biz beğendik ve severek yiyiyoruz. Çeşit olması açısından denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:

1 bayat ekmek (kabukları ayıklanmış suya bastırılmış)

1 orta boy soğan

½ demek maydanoz

1 yumurta

biraz un yada ince bulgur

tuz, karabiber, kırımızı pul biber, kimyon


Yapılışı:

Soğanı soyup rendeleyin. Üzerine suyunu iyice sıktığımız ekmek içlerini koyun. Diğer tüm malzemeyi ekleyerek yoğurun. Biraz buzdolabında bekletin.
Yuvarlak şekil verip çok az yağ sürdüğünüz teflon tavada altını üstünü pişirin.

16 yorum:

birdutmasali dedi ki...

Hiç denemedim, yemedim de !
ama ellerine sağlık afiyetler olsun.

ekmekleri artık evde yaptığımdan ! dilimler halinde dondurucudan alıyoruz.
gençlerde alıştı :)
ne dersin denemeye denermi ?

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Günaydın NzlGl'cüm ,annemde eskiden sık yapardı bundan ama kilo sorunları yapmıyor artık...
Sevgiler.

derya dedi ki...

Canım harika bir fikir hem bayat ek
mekler değerleniyor hemde leziz köf
teler oluyor:))Ellerine sağlık öpü
yorum.

NzlGl dedi ki...

---Bir kere değer diye düşünüyorum nunucuğum
bende kendimize tam buğday unundan yapılan ekmekten yapıyorum.Başka çeşit ekmektende olur herhalde
çok sevgiler


---Evet doğru canım
başka bir tür ekmekten deneyebilirsiniz belki
sevgilerimle


---Gerçekten öyle Deryacığım
ben bu yolu bulduğum için şükrediyorum
çok öptüm canım

Fatoş Öztürk dedi ki...

İçine biraz peynir ilave edilebilir.
Ellerine sağlık canım nefis bir tarif.En içten sevgilerimle...

NarincE dedi ki...

Güzel fikir! Uygulamalı mutlaka.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ablam ellerine saglik nefis bir tarif bayat ekmekleri degerlendirmek için harika görünüyor nefis yapmissin ablam,afiyetler olsun,öpüyorum seni kendine iyi bak.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Harika görünüyor.Ekmeklerin atılmaması ve değerlendirilmesi adına çok beğendim. Gayette iştah açıcı görünüyorlar. Teşekkürler canım.
Sevgiyle kal.

Armina dedi ki...

Enfes bir köfte olmuş ellerine sağlık ablacığım (denemeyi düşünüyorum).

Cafe Pepela dedi ki...

Biz çok severiz bu köfteyi! Üzerine sarımsaklı yoğurt ve domates sosu pek yakışıyor.Yedikçe yiyesi geliyor insanın:) Ellerine sağlık ablacığım..
Sevgi ve selamlarımla

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nazlıcığım annem eskiden yapardı harika oluyor gerçekten ellerine sağlık sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

canım bende hiç atmam bayatları kurutup toz haline getirir köfte tozu yaparım galeta olarak kullanırım fırınlayıp atmamak lazım köfte çok güzel görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun öptüm sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Bir dahakine denemek lazım Fatoşcuğum , sevgiler


---Memnun kalacağını düşünüyorum Narince
umarım kalırsınız:))))
sevgilerimle


---Sağol hurişim
bende seni çook öptüm


---Sevgili Birgül hanım
beğendiğinize çok sevindim. Bende bu durumdan çok memnunum. Teşekkür ederim
sevgilerimle


---Memnun kalacağını zannediyorum Arminacığım
sevgiler


---Gerçekten öyle pepelacığım bir dahakine bende sarmısaklı yoğurtlu yapacağım teşekkürler canım sevgilerimle


---Mineciğim teşekkür ederim
sevgilerimle


---Evet didemciğim bende robottan geçiripa buzluğa atıyorum bazen. İyi oluyor, beğendiğine sevindim
sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

çok değişikmiş hiç denemedim
ellerine sağlık harika görünüyor

Sevil dedi ki...

hiç yemediğim bir köfte bunlar ablacım ama önerini dikkate alıp yapacağım mutlaka
ellerine sağlık ablam
afiyet bal olsun
kocaman sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Handecim belki dener ve beğenirsin inşallah
sevgiler


---Canım sevilim
umarım beğenirsin
çok öptüm canım