16 Şubat 2011

ÇUKUROVA ÇORBASI (Sahrap Soysal tarifiyle)


Bu çorbada arkadaşlarıma yapıldı . Hamurdan biraz fazla yapıp kaloriferde kurutup cam kavanoza koydum. İkinci yapımda kolaylık olsun diye......

Malzemeler:

4 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz
sert bir hamur olana kadar su

250 gr kıyma
1 su bardağı haşlanmış nohut
2 tatlı kaşığı biber salçası
4 su bardağı et suyu yada 1 tane et bulyon
biraz tereyağ
3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı pul biber
1 yemek kaşığı kuru nane
2 limon suyu
tuz, karabiler

Yapılışı:

Hamuru hazırlamak için unu yoğurma kabına aktarıp üzerine tuz ve yeterince su ekleyin. Sert bir hamur elde edene kadar yoğurun ve 20 dakika dinlendirin.
Hamurdan eşit büyüklükte iki adet beze yapın. Bezeleri oklava ile hazır yufka kalınlığında açın. Bir yüksük kapağı ya da ruj kapağı ya da buna benzer bir kalıp yardımıyla yuvarlar parçalar yapıp bir tepside biriktirin.

(Bu aşamada ben yuvarlak hamur parçalarını bol unlu tepside biriktirip iyice kuruttum. Elekten geçirip unlarını eledim. Kavanoza koyup sakladım)

Diğer taraftan kıymanın içine tuz , karabiber ve pul biber koyup iyice yoğurun. Hazırladığınız harçtan nohut büyüklüğünde köfteler hazırlayın. (Bu aşamada da Allah yardımcınız olsun ben bayılıveriyordum) :))
Teflon tavaya biraz sıvıyağ koyup köfteleri 5-6 dakika kızartın.(Ben havlu kağıt serilmiş tabağa alıp yağını süzdürdüm.)
Çorbayı yapacağınız tencereye biraz tereyağ koyun eritin. Salça , et suyu, tuz, karabiber ve limon sularını ilave edin, kaynatın. (Ben bir limon suyu kullandım)
Nohut ve köfteleri kaynamakta olan sosun içine atın 10 dakika pişirin. Sonra yuvarlak hamurları (istediğiniz miktarda) atın bir 10 dakika daha pişirin. Pişerken üzerine nane ilave edin.

Sıcak sıcak servis yapın.

Bu çorbanın özelliği içinde bozuk para şeklinde hamurların olmasıymış.
Ben zaten hamurlu çorbaları çok severim. Biraz hazırlaması zahmetli olsada yemesi çok güzeldi.

Sevgiler

8 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

nazlıcım nefis gözüküyor eline sağlık canım.. bende elinden isterim ona göre:)
sevgilerimle..

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık enfes bir çor
badır öpüyorum.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Dumanıda üstünde.Çok severim böyle çorbaları ellerine sağlık canım

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Miss gibi çorba olmus ablam,ellerine saglik eminim ki arkadaslarin çok begenmistir eee kim tarafindan yapildi güzel ablamin ellerinden,opuyorum seni.

anneanneninemekleri dedi ki...

Ohhh mis gibi çorba olmuş,ellerine sağlık.

birdutmasali dedi ki...

ne hoş
seviyorum yöre çorbalarını bende..
hatta hep çorba olsa diyorum son aylarda ..

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. O kadar zahmetle hazırlanan tatların beş dakika da yenip bitmesi bazen haksızlık gibi geliyor.Sadece sevindirici tarafı beğenildiğinden emin olmamız.
Sevgiyle kal.

zeymuran dedi ki...

farklı bir tarif ellerınıze sağlık