07 Ocak 2011

HANDAN' ın menekşelerinin adı GÜZİN

Seneler önce ilk defa çalışmaya başladığım dönemde çalıştığım firmanın akşam servisine bindim. Şöyle bir gözümü dolaştırdım ilerde sağda oturan kısa saçlı güzel yüzlü bir kızın yanına oturdum.

O oturuş 26 senelik arkadaşlığın başlangıcı oldu. Handan önceleri arkadaşım sonra dostum şimdi de kardeşim oldu.
Üzüntüleri, sıkıntıları, sevinçleri paylaştık. Bu yıllar içinde evlendik, çocuk sahibi olduk, büyüdük.
Gençtik, olgunlaştık. (İhtiyarlamaya başlıyoruz desem öldürür beni:)))))

İstanbul'un ayrı yakalarında oturuyoruz. Haftanın en az 3 günü telefonla konuşuruz. Belki bir araya gelmek istesek bu kadar sıklıkla gelemeyiz.


Birbirimize kırılmadık mı? Mutlaka olmuştur. Ama hiç önümüze koymadık bu konuları . Hep geçiştirdik. Handan'ın benden daha fazla yaptığı kesindir:))) (Handancım yazılı itiraftır bu:))))

Özel günlerimizde ilk telefon çaldığında daha bakmadan çocuklar 'anne Handan teyze arıyor' diye bağırırlar. İyi günümde kötü günümde hep o vardır yanımda.

Bu arada Nurdan'ı unutmamalıyım. O Handan'ın dolayısıyla benim de kardeşim. Ve bloğumun en sadık okuyucusu.
İşte bu güzel menekşeyi Handan bana getirmişti aylar önce. Bana gelen çiçeklerin hemen saksısını ve toprağını değiştirme gibi bir huyum vardır. Çiçekler döküldü yapraklar kaldı. Annemin en hasta olduğu dönemler. İçimden bu menekşe açtığı zaman annem iyileşecek diye dilek tutuyorum. O da ne. Bir sabah kalktımki annem çok iyi . Bana göz kırpıyor. Konuşuyor. Hemen bu menekşeye gittim. Pıtır pıtır tomurcukları vardı. Daha sonra hepsi açtılar.

Annemin gittiği zamanlarda ise bir tane çiçek yoktu. Sonra bir gün yine çiçekle konuşurken 'eğer çiçek açarsan onların ismi Güzin olacak' dedim. Birkaç gün sonra bu duruma geldi.

Yaşım ilerliyor mu ne? Annem hep konuşurdu çiçeklerle onları severdi ben tuhaf tuhaf bakardım. Ne garip aynısını ben yapıyorum şimdi. Kızımda bana durmadan söyleniyor. 'Beni de böyle sevsen bende çiçek açarım anne' diye...:)))))

Şanslıyım böyle bir insana rastladığım için. Şanslıyım dostluğumuzun kardeşliğimizin karşılıklı olmasını sağladığımız için...

Handan'ın çiçekleri sayesinde sayfam bayram yapsın istedim.
İyi ki varsın Handancığım....

Hepinize iyi haftasonları diliyorum, sevgilerimle


HAMİŞ:

Menekşelerin altındaki örtüler annemin yaptığı kumaş boyama örtülerdir.

7 yorum:

YEMEK VAKTİ dedi ki...

ne güzel böyle dostluklar..İnşallah hiç ayrılmayın ..

Yaşlanmak değilde bir şekilde stres atmak sanırım çiçeklerle konuşmak:)

birdutmasali dedi ki...

handan da çok şanslı..
:)

hdidem95 dedi ki...

canım önce kumaş boyamasından başlamak istedim ne ince ne zevkli insanmış anneciğin nur içinde yatsın ve dostluk gerçeğini bulunca tadına doyulmuyor değilmi allah hiç ayırmasın dostluğunuz daim olsun
not:bende hep konuşurum çiçeklerimle yapraklarına dokunur okşarım onları:))
kocaman sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Benim annemde çiçekleriyle konuşur..ben maalesef çiçeklere bakamıyorum :( bu konuda sicilim kötü..menekşeler ise çok narin..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Tekrar aramıza dönmene sevindim.Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Zaman ilerlemesi diyelim öyleyse Aylinciğim:)))))
sevgilerimle


---Sevgili Nuray hanım
çok teşekkür ederim. Asıl şanslı benim:))
sevgilerimle


---Sevgili Didem
yorumun için çok teşekkür ederim,Annemin daha neleri var kumaş boyama
belki bir gün yayınlamak kısmet olur
sevgilerimle


---Bende birkaç sene önceye kadar öyleydim Zehracığım onun bir saati var::)))
sevgiler


---Teşekkür ederim canım sağol

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Ne güzel! uzun yıllar arkadaşlığı ilerletip yaşamları birleştirmek.
Handan ve sen çok şanslısınız.
Bu aeada menekşelere de bayıldım çok güzeller...