11 Ocak 2011

PORTAKAL KABUKLU TATLI (Semuş tarifiyle)

Arkadaşım Semiha 'dan aldığım tarifler hep çok beğenildi, kabul gördü. (Pizza tarifi burada)Okula gidemediğim bir gün yapıp sınıfa getirmiş. Hatta tahtaya tarifini yazmış:)))
Canım arkadaşım biz yemedik diye bir gün bize de yaptı. Gerçekten çok güzel. Daha sonra birçok kere yaptım. Tadanlar çok beğendiler.

Gerçi Sevgili Nunucuğumun bu günkü yazısından sonra kabukla tarif yapmak biraz zor olacak ama......
Malzemeler:

250 gr. margarin (Ben Becel kullanıyorum)

3 yemek kaşığı yoğurt

1 paket kabartma tozu

Un

Arası için:

3-4 portakal kabuğu ( Tavla zarından biraz büyük kesilecek)

1 su bardağı tozşeker

Üzeri için:

Pudra şekeri


Yapılışı:

Önce portakal kabukları küçük doğranır. Tencereye alınarak üzerini geçecek kadar su konur ve 10 dakika kaynatılır.
Suyu dökülüp tekrar kaynatılır. Yine suyu dökülür ve düdüklü tencerede 10 dakika pişirilip süzülür içine şeker ilave edilip iyice karıştırılır ve bir kenarda bekletilir.

(Ben bir kere tencerede kaynattım ikinci sefer düdüklüde pişirdir. Semiha bu kaynatma işlemini 2-3 kez yapıyormuş)

Diğer tarafta margarini eritip içine yoğurdu koyuyoruz. Kabartma tozu ve unu eleyerek ekleyip yumuşak bir hamur tutuyoruz. 15 dakika kadar dinlendiriyoruz.
Biri diğerinden biraz büyük olacak şekilde hamuru ikiye ayırıyoruz. Büyük olanı merdane ile açıp hafifçe yağladığımız borcama yada kelepçeli kalıba koyuyoruz. Arasına portakallı içi yayıp (bu aşamada istersek hafifçe iri bırakarak kıydığımız cevizleri ilave edebiliriz) üzerine ikinci hamuru aynı şekilde açıp yayıyoruz.
180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Ilındıktan sonra üzerine pudra şekeri serpiyoruz.

11 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Hem değişik hem lezzetli görünüyor,ellerine sağlık..Bu tür tatları oldum olası çok sevmişimdir..

Sevgiler..

birdutmasali dedi ki...

:)))))
oLSUN
f vitaminimiz bizi korur :)))
keyif ve afiyetle nazlıcığım.

lezzet sarayı dedi ki...

bence nefis bir şey bu ya ellerinize sağlık.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Miss gibi kokuyu da mutfakta hayal ediyorum.
Sevgiyle kal.

yemekbiraşk dedi ki...

nazlım nefis olmuş görüntü mest ettiriyor eline sağlık canım bende bir ödülün var haberin ola:)
sevgiler

lezzet sarayı dedi ki...

bu tatlı dan yapıyorum şuan benimki biraz değişik oldu biraz evdeki malzemelere göre değiştirdim ....

YEMEK VAKTİ dedi ki...

Ellerine sağlık canım değişik bir tarif olmuş ama görüntü harika

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerine saglik ablacim çok nefis gorunuyor,ayrica blog ödülün için de seni tebrik ediyorum. Sicacik sevgilerimle.

Yıldız dedi ki...

Ellerine sağlık
nefis bir tarif...
Afiyetler olsun.
Mandalina ve portakallı lezzetler etkinliğine davetlisin canım..
katılırsan çok sevinirim.
teşekkürler..........

Yeşim dedi ki...

Nazlıcım nefis olmuş ellerine sağlık.

ŞÜKRAN dedi ki...

portakal kabuğu ile eminim muhteşem olmuştur şimdi damağımda o tadı hayal edebiliyorum bunu denemek lazım.. elinize sağlık. kocaman sevgiler.