06 Ocak 2011

PATATES SALATASI

Anneme her 'misafir gelecek ne yapalım ' dediğimde hemen 'patates salatası yapayım ben' derdi. Ne kadar denediysem TABİİki onun kadar lezzetlisini yapamıyordum. Yine de yapamıyorum.
Apartman komşularımı mutlaka yeni yıldan sonra çay içmeye davet ederim. Geçen sene annem hasta olmasına rağmen yine çağırmıştım. Bu sene de çağırdım. Uzun zamandır böyle bir ağırlama yapmamıştım. Hepimiz anneme odaklanmayalım diye çaba sarfettik. Ama onun anmadan olurmu hiç. Resimlere baktık onu yad ettik. Canım annem...

Menüde patates salatası ve beyaz peynir olmazsa olmazlardandı:) Her ikiside annemin vazgeçilmezlerindendi.
Bu tarifi Sevgili Adile aldım. Pasta görünümlü bir salata oldu. Fotoğraflar kızıma ait.



Malzemeler :

1 kg patates
1 kg pancar
1 atom (göbek salata)
750 gr kuşbaşı doğranmış tavuk
2 küçük soğan
tuz, karabiber, muskat
süt, biraz tereyağ
bol nar


Yapılışı:

Patatesleri haşlayıp püre makinasından ( el ile yapılan ki ben çok memnunum) geçiriyorum. Tencereye alıyorum biraz tereyağ ve süt ilavesiyle püre yapıyorum. Püreye tuz koyup biraz muskat rendeliyorum ve kenara alıyorum.
Diğer tarafta tavaya biraz sıvıyağ koyup küçük doğradığım soğanları kavuruyorum. Kuşbaşı tavukları katıp , tavuklar suyunu bırakıp çekinceye kadar soteliyorum.Tuz ve karabiber ilavesiyle onlarıda ocaktan alıp kenara koyuyorum.
Başka bir tavada rendeleyip hafifçe sıktığım pancarları yine az bir sıvıyağında soteliyorum.
Atom salatayı yıkayıp kuruluyorum( kurutma makinasında) ufak ufak kıyıp biraz yoğuruyorum sertliği gitsin diye.

Bir kek kalıbını streçle kaplayıp en alta patates püresini , onun üstüne atop salatayı, daha sonra pancarları ve en üste tavukları koyup 2-3 saat dolapta tutuyorum. Servis tabağına ters çevirip üzerini narla süslüyorum.
Dün kabul gördü hem misafirlerimden hemde ev halkından. Bense bayıldım. Biraz zahmetli yapılışı ama yemesi çok leziz.

Afiyet Olsun,

5 yorum:

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Günaydın Nzlg'cüm
müthiş görünüyor.Acaba nar ile tadı nasıl olur? merak ettim şimdi.

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm dedirten bir lezzet olmuş eline sağlık canım...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nazlıcığım her anne lezzeti o kadar farklı ki ellerine sağlık sevgiler...

estergonyesil dedi ki...

Canim ne guzeldir anne salatasi kimbilir keske annecigimle boyle anilarim olsaydi benimde cok sanslisin bence tadi eminim harikadir narla nasil oluyor bende merak ettim dogrusu :)

NzlGl dedi ki...

---Bence nar herşeye yakışıyor içimden geldiği gibi
bir denemelisin diyorum
sevgiler


---teşekürler Sevalciğim


---Çok haklısın Mineciğim


---Ne diyeceğimi bilemedim, Allah rahmet eylesin hepsine