04 Ocak 2011

PASKALYA ÇÖREĞİ




Paskalya Çöreğini oldum olası çok sevmişimdir. Büyükada'dayken pazar kahvaltılarında babam sıcak sıcak alır getirirdi. Kokusunu her duyduğumda bunu hatırlarım.
Ne zamandır yapmak istiyordum. Birkaç kere denedim ve olumlu sonuç aldım.
Uzun zamandır tarif vermediğim için tatlı ile başlayalım istedim.


Malzemeler:

½ su bardağı ılık süt

½ su bardağı sıvı yağ

½ çay bardağı ılık su

½ su bardağı toz şeker

2 tane yumurta

1 paket kuru maya

2 tatlı kaşığı mahlep

bir fiske tuz

Un (elenmiş ve ele yapışmayacak bir hamur olana kadar)


Üzeri için:

1 yumurta sarısı

1 yemek kaşığı pekmez

biraz su

file badem


Yapılışı:

Bütün malzemeler karıştırılır ve iyice yoğrulur. Kabarması için bir kenarda bekletilir.
İki katı kadar kabarınca birkaç kere daha yoğrulup havası alınır.

Hamur 2 bezeye ayrılır. Her bir beze de 3 parçaya ayrılır. El ile yuvarlanarak yaklaşık 20 cm uzunluğunda hamurlar elde edilir. Masaya aralıklı dizilir. Baş taraflarından birleştirilir geri kalan kısım saç örgüsü yapılır. Son kısımları birleştirilerek hamurun altına konur.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alınır



Bu şekilde 15 dakika daha bekletilir. Üzeri için yumurta sarısı çırpılır içine pekmez ve biraz su ilave edilerek karıştırılıp hamurların üzerine sürülür.
En üste file badem serpilir.

Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
İyi demlenmiş bir fincan çay ile afiyetle yenir.....

11 yorum:

mutfakcini dedi ki...

ah ben de bayılırımm.İlk oturduğum evde tüm apartman ermeni komşularımdan oluşuyordu.Paskalya bayramlarında kocaman leğenlerle yaparlardı.Nasıl bir tat anlatamam.Miss gibi mahlep kokardı bina..Taşınınca o güzellikten mahrum kaldım.Ama kendim yapıyorum ,onlardan aldğım tarifle.Olsa da yesem şimdi çayın yanında :) Ellerine sağlık,afiyetler olsun.sevgiler ;)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nazlıcığım senden yeni tarifler almak ne güzel üstelik bu tarifte harika görünüyor ellerine sağlık.Mutlu sağlıklı yıllar diliyorum sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Çok haklısın cincim:)
bizimde komşularımız vardı adada hatırlıyorum bende o mis gibi mahlep kokusunu
teşekkürler canım benimde canım istedi şimdi:)))

---Mineciğim ne kadar naziksin çok teşekkür ederim
bende ilk yazmaya başladığım günlerdeki gibi heyecanlıyım....
sağol canım

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş pek sevmem ama bunu görünce yiyesim geldi ellerine sağlık canım
mutlu yıllar

Flame dedi ki...

Çokkk severimmmm oğlumda çokkk sever. Bu akşam yapıp yarın beslenmesine koysam süper olur di mi :D Eve gidince üşenmem umarım :D Ellerine sağlıkkkk..

YEMEK VAKTİ dedi ki...

bende bayılrım paskalyaya orta okuldan beri:)

Ellerine sağlık canım görüntüsü hazır gibi olmuş ben beceremem sanırım böyle örmeyi:(

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Yaşasın! galiba bunu arıyordum eh artık yeri sabit unutmam. Bende çok severim paskalya çöreğini ve hiç yapmadım ilk işim sömestre tatilinde denemek olucak (yani okulluyum ya:))
Ellerine sağlık canım...

Gülcan dedi ki...

kokusu buralara kadar geldi. elinize sağlık sevgiler.

Yeşim dedi ki...

en çokta kokusu mesteder insanı zaten mis gibi.
ellerine sağlık canım.

birdutmasali dedi ki...

inan hiç hayır demezdim...
:)))))

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler Handeciğim


---Ahh Alevim şöyle karşılıklı otursak sıcak paskalyalarımızla nefis demli çaylarımızı yudumlasak , bu arada çokça konuşsak
VE sonrada yediklerimizi eritmek için uuuuzzuuun bir yürüyüş yapsak
NE DERSİN?


---Yapma Aylinciğim kesinlikle çok daha başarılı olursun ben eminim
beğendiğine sevindim canım


---Çok memnun oldum Nur hanım
umarım yapıncada beğenirsiniz tarifimi
sevgilerimle


---Teşekkürler Gülcanım:)


---Hemde nasıl Yeşimcim oldum olası mahlep kokusunu severim zaten


---Bende diyemiyorum bazen Nunucuğum
sevgilerimle