14 Ocak 2011

MÜRDÜM ERİK MARMELATLI KREP

Bu marmelatı Sevgili Hasibe Öğretmenden öğrendim. Pasta arası kullanılan marmelatmış bu . Yaptım iki kavanoz çıktı. Buzdolabında duruyor.

2 kilo mürdüm eriğini alıp yıkıyorsunuz. Elinizle ikiye ayırıp ortasındaki çekirdeği çıkarıyor ve bir tencereye koyuyorsunuz. Üzerini geçecek kadar su ilave edip çok ağır ateşte iyice pişiriyorsunuz. Biraz ılınınca blenderden geçirip ( 1 kiloya 1 su bardağı şeker ölçüsü) 2 su bardağı şeker ilave ediyorsunuz.
Tekrar ocağa koyup marmelat kıvamına gelene kadar kısık ateşte pişiriyor soğuyunca kavanozlara koyup buzdolabında saklıyorsunuz.

Krep'e gelince :

Herkesin kendine özgü bir krep tarifi vardır mutlaka. Ben bir yumurta , yarım kilo süt , bir yemek kaşığı zeytinyağ , bir tatlı kaşığı kabartma tozu ve aldığı kadar elenmiş unu karıştırıp biraz bekletiyorum. Bu tarif için bu karışıma 1 - 1.5 yemek kaşığı kakao ilave ediyoruz.
Teflon tavaya çok az yağ koyup bir kepçe krepten döküp iki tarafını pişiriyor ve kenara alıyoruz.

Bir krepi tabağa alıyoruz,


Üzerine marmelatı sürüyoruz


Biraz hindistan cevizi serpiyoruz,

Dilimlediğimiz muzları diziyoruz

Ve krepi rulo yapıp bir iki saat kadar buzdolabında bekletiyoruz.

Sonra dilimleyip üzerine pudra şekeri , hindistan cevizi yada isteğinize göre ( kıyılmış şamfıstığı, kıyılmış fındık , hindistancevizi) serpiyoruz.

Artık servis zamanı.....


Afiyet olsun,

18 yorum:

birdutmasali dedi ki...

vallahi afiyet olsun :)

YEMEK VAKTİ dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Son görüntüsü gerçekten harika :)

yemekbiraşk dedi ki...

krep krep olalı bu kadar lezzetli olmamıştı eline sağlık canım...

NzlGl dedi ki...

---Nunucuğum inşallah birlikte bir 'Afiyet Olsun' yaparız ne dersiniz?


---Teşekkür ederim Aylinciğim


---Sevalciğim çok teşekkür ederim:)))
Vallahi krepi bilmem ama ben çok mutlu oldum:))))
öptüm canım

hdidem95 dedi ki...

bu mermalat yapılmalı ellerine sağlık canım kreplede off ne güzel olmuştur afiyetler olsun canım sevgiler

Sevil dedi ki...

canım ablam yaşasın işte bak enfes tariflerle aramızdasın
seviyorum seni ablacım canımsın
oh binlerce şükürler olsun geri döndün abla oldun ablam oldun
seni seviyorum fıstık ablam :))
enfes bir krep olmuş ellerine sağlık afiyet bal şeker olsun
kocaman ve sıcacık sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

---Gerçekten güzel bir marmelat didemciğim
beğendiğine sevindim
teşekkür ederim

NzlGl dedi ki...

Ahhh canım Sevilim
Ne iyi yapmışım senin sayfana girmiş ve seni tanımışım.
Bende seni gerçekten çok seviyorum
sağol canım benim
çok öptüm iyi haftasonları diliyorum

pelince dedi ki...

Krep şahane ötesi olmuş,olsada yesem;)

ellerine sağlık..

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok güzel, tam benlik !! marmelatıda bu yaz deneyeceğim!

EBRULİ dedi ki...

hazırlarken de yerim ben bunu,son haliyle de yerim,her türlü yerim kaçma zyani :) Şahane görünüyor,ellerine sağlık,afiyetler olsun ;)

NarincE dedi ki...

Erik marmelatını biz de pek severiz evcek, ellerinize sağlık.

dokuzuncubulut dedi ki...

Sanki rulo pasta gibi olmuş. Erik marmeladının tarifi çok güzelmiş, hemen not ettim. Şimdi mevsimini beklemek gerek:))
Ellerinize sağlık olsun.

sarımutfak-hande dedi ki...

değişik ve güzel pasta gibi olmuş canım ellerine sağlık

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim pelinciğim


---Tavsiye ederim Zehracığım memnun kalacağını düşünüyorum
sevgiler


---Çok teşekkürler canım
vallahi bende yaparken bir tane yedim:)))


---Teşekkürler Narince
sevgiler


---Evet dokuzuncubulut
umarım yaptığında da beğenirsin
sevgiler


---Handeciğim beğendiğine sevindim sevgilerle

Özgen dedi ki...

Merhaba krepler de marmelat da harika elinize sağlık. Bu arada çok geçmiş olsun.Ben de aaneye hasret biri olarak çok iyi anlıyorum sizi sevgiler...

CAFE PEPELA dedi ki...

Pratik ve leziz diye buna derim ben!
Harika görünüyorlar,ellerine sağlık canım..
Mürdüm eriği marmeladını nefis olur.Renginden belli..
Hasibe hanıma da sevgiler olsun.
Muhabbetle

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Sevgili özgen


---Sevgili Pepela

Çok teşekkür ederim hem kendim hem Hasibe hanım adına
sevgiler