16 Ocak 2011

BİR TAS ÇORBA ....

Hatırlıyormusun,

İlkokulda kızamık olmuştum. Herkes normal şekilde kızamık dökerken ben göz bebeklerimde bile kırmızı lekeler çıkarmıştım.Kendimden kormayayım diye günlerce ayna vermemiştin bana:) Kırk derece ateşle sayıklayarak kaç gün yatmış, gözümü her açtığımda seni görmüştüm. Et yasaktı ve ben kırk gün boyunca et, tavuk yememiştim. Ama söz vermiştin. Kırkbirinci gün tavuk yapacaktın. O zamanlar nerde böyle tavuk bolluğu. Hangi evde tavuk pişse kokusu sokak başından duyulurdu.
Her zaman her konuda olduğu gibi ağzından çıkan 'söz' kelimesini her ne olursa olsun yapacağını bildiğimden kırk günü sabırsızlıkla beklemiştim.
Babam yıllık izninin bir bölümünü kullanarak benimle beraber yatağın içinde günlerce oyun oynadı.
Nihayet o gün gelmişti. Aldığın tavuk pişmeye yüz tuttuğunda salona gelen kokusundan artık dayanamaz olmuştum. Sobamız salondaydı ve bana orada yatak yapmıştın. Üşütürüm endişesiyle mutfağa gelmemi istemezdin.
Evet sofra kurulmuş, önce çorba içmem koşuluyla tavuk yememe izin vermiştin. Çünkü çorba midenin ilacıydı, her zaman böyle derdin. Sonra tabakta bir bütün tavuğu önümüze koyup bizi izlemeye başlamıştın.
Bizde babamla karşılıklı geçmiş 'bak kızım burası butu al sen ye' 'babacım burası beyaz eti sen ye' diye diye bir koca tavuğu bitirmiştik:)))

Sonraları ne zaman hasta olsam kendi evindeysen orada yapar , buradaysan burada yapar bana mutlaka bir tas çorba içirirdin.

Annem;
Cuma'dan beri hastayım. Soğuk algınlığı. Sesim kötü, kafamın yanında bir kafa daha var sanki. Doktor mutlaka dinlenmem gerektiğini söyledi. Tabii ki her ev hanımı gibi bunu yapmam çok zor.
Bir sürü ilaç alıyorum ama benim asıl ihtiyacım 'bir tas çorba'

Seni çok özledim , nasıl ihtiyacım var sana, nerelerdesin....

25 yorum:

ZELİHA-UMUTSEPETİ dedi ki...

Hem içim ısındı hem hüzünlendim okurken..
Duygularım birbirine karıştı..
O 40 günün sonunda,babanla birlikte tavuğu yeme sahnesi gülümsetti,ancak özlem dolu cümleler bir burukluğa yol açtı..
Keşke özlediklerimiz dilediğimiz an yanımızda olabilse..
Rabbim şifalar versin..
Bir tas çorba yapabilmeyi çok istedim şimdi sana...
Ancak,şifa dilemekten ötesi gelmiyor elimden..
Sağlık ve muhabbetle...

NzlGl dedi ki...

Zelihacığım
birdenbire klavyeden çıktı bu anı ve yazı....

Anılarımı gözünde canlandırman ve bana çorba yapmayı istemen çok mutlu etti beni teşekkür ederim canım

Swotpisces dedi ki...

ay çok güzel yazmışsınız, içim acıdı birden, sevgiler. :)

anneanneninemekleri dedi ki...

İçim burkularak okudum yazını zaten şimdiki tavuklar da eskisi gibi lezzetli değil,az piştiğinden daha lezzetliydi belki,belki de insanlar daha içtendi...Neyse geçmiş olsun acil şifalar diliyorum,sevgiler.

EBRULİ dedi ki...

anne çorbasının yerini hiç bir şey tutmaz..Şefkat vardır çünkü içinde,karşılıksız sevgi vardır..Gözlerim dolu dolu,içim sızlayarak okudum yazını..Geçmiş olsun..Arkadaş şefkati katılmış bir tas çorba getirmek isterdim sana..getirdim farzet olur mu ..sevgilerimle..

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Swotpisces


---Aynen dediğiniz gibi sevgili anneanneminemekleri
sevgiler


---Teşekkür ederim sevgili ebruli
düşünmen yeter
sevgilerimle

Zehra Gürgen dedi ki...

Okurken hastalandığımda nasıl anacığımın babacığımın hala hatta çırpınışı geldi, ne nmet onlara sahip olmak.Ne nimet analı babalı büyümek..Allaha şükrediyorum ana baba şefkati ile büyüdüğüm için..ne güzel ki sizde aynı sevgi ve şefkatli bir yuvada büyümüşsünüz.Yattığı yer nur olsun anacığının..sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

canım benim çok geçmiş olsun...
acil şifalar canım..

saniyesultan dedi ki...

bende özledim....

n@zo dedi ki...

anne çorbası, anne yemeği, anne sevgisi..
yerinin doldurulamayacağı tek şey sanırım..
İnşallah huzur içinde uyuyordur anneciğin, Nazlı ablacığım..
Öpüyorum..

Vakit Buldukça - EsEr dedi ki...

Kalbim sızladı okurken. Anneler.. hayatımızdaki en özel insanlar.. Hayatta olanlara Allah uzun ömürler versin, kaybettiklerimize bol rahmet eylesin..
Sana da geçmiş olsun..

NzlGl dedi ki...

---Ne güzel bir yorum Zehracığım
amin diyor çok teşekkür ediyorum
sevgiler


---Teşekkürler Sevalciğim


---Haklısın saniyeciğim


---İnşallah nazom, sağol canım benim


---Her iki dua içinde amin diyorum eserciğim
teşekkür ederim
sevgiler

birdutmasali dedi ki...

Ama hani moralleri yüksek tutup, sadece gülümseyecektik ? :(((

hani artık üzgün görmeyecekti bizi uğurladıklarımız ???

onlar yorgun yılları dinlendiriyor nazlıcığım, ben böyle bakıyorum ...
gel seninle beraber tüm anılara gülümseyelim...
(çokkkk geçmişler olsun)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nazlıcığım çok geçmiş olsun benim içinde annnemin yıllar önce hastalandığımda yaptığı şehriye çorbası çok önemlidir hala onun tadını ararım sevgiler..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Seni her ziyaret ettiğim an RABBİME şükrediyorum.Çünkü benim annem,babam hayattalar ve çok yakınımdalar.Ne zaman hasta olsam veya bir derdim olsa yanımdalar.
Senin için üzülüyorum ama elimden bir şey gelmiyor.Anneciğinin mekanı cennet olsun.Annenin yerini tutamam ama inan yakınımda olsan hiç tereddüt etmeden yardımına koşardım.Çok geçmiş olsun.En içten sevgilerimle...

Yeşim dedi ki...

Canım hatırlamakda güzeldir bazen.
iyiki yaşanmışlıklar var ya onlarda olmasaydı.
çok geçmiş olsun.

bülbülünyeri dedi ki...

Tatlım,
yazını kalbim acıyarak okudum. Öncelikle geçmiş olsun , Allah tez zaman da sağlık versin.
Annenen özlemin hiç azalmadan sürekli artarak büyüyor.Ama tatlım, ne güzel bak böyle anıların var, onları yaşamış olmak herkese nasip olmuyor ki. Üstelik annen bir yerlerden seni görüyorsa kızım çok mutsuz demesin.Eminim şimdi de o tas çorbayı yapacak eşin, kuzucukların var. Hadi lütfen üstündeki mutsuzluğu attın ve hayata direnç kazandığın için çok mutlu olmuştum. Ne olur o tas çorbayı yaptır ve annen varmış gibi sevgiyle iç. Kendine çok iyi bakman dileğiyle,
Sevgiyle kal.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Keski yakin olsaydik ablacim sana miss gibi sicak bir çorba yapardim,asla annenin yerini tutmaz ama sevgimle bir tasim kaynatirdim...
Yazin çok etkiledi beni içim bir tuhaf oldu nedense,kendine dikkat et ablam,seni kocaman öpüyorum.

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Nuray hanım
yine beni bir tek cümlenizle çok düşündürüp aynı zamanda çok mutlu ettiniz.
(Hani artık üzgün görmeyecekti bizi uğurladıklarımız)
Çok gayret ediyorum üzgün olmayayım diye ama bazen böyle patlaklar oluyor:(
teşekkür ederim, çook sevgiler


---Beni anladığın için teşekkür ederim minecim
kendine iyi bak canım, sevgiler


---Çok teşekkür ederim Fatoşcuğum
gelmiş kadar oldun:))
Anne ve babana sağlıklı ömürler diliyorum umarım çoook uzun seneler beraber olursunuz
sevgiler


---Çok doğru yeşimciğim bunun için hep şükrediyorum
sevgiler


---Sevgili Birgül hanım
yaşanmışlar için şükrediyorum ama o kadar güzel şeyler yaşandı ki onlar olmayınca toparlanmak işte çok zor oluyor.
Kızım sağolsun çok israr etti ama yapılan çorbayı içecek gücü bulamıyorum.
Herhalde hiç abla ! olamayacağım
Çok doğru söylüyorsunuz özlem gittikçe artıyor.
Sevgilerimle, teşekkürler


---Huriyem canım benim
yapmış getirmiş kadar oldun. Seni okurken çok mutlu oluyorum. iyiki varsın bende seni çook öptüm kendine iyi bak canım
sevgiler

Sıcak Paylaşımlar Aysel dedi ki...

Ahhh o bir tas çorba var yaaa en kuvvetli antibiyotikten bile daha etkilidir... Çok çok geçmiş olsun Nazlıcığım, dikkat et kendine... Sevgiler...

Armina dedi ki...

Geçmiş olsun Nazlı abla Allah'tan acil şifalar dilerim. Hüzün ve özlem dolu yazın beni de çok etkiledi.

Sevil dedi ki...

ablacım canım benim annelik böyle birşey iste . sen nasıl anneni istiyor isen yavrularında seni istiyor .
Güçlü ol ilaçlarını al ve kalk ayağa gerçi ben bunu yazdığımda iyileşmiş olduğunu umut ediyorum.
canım ablam yakında değilsin ki gelip ben sana yapayım çorba
ama ben inanıyorum ev halkı sana iyi bakıyordur . bak bakmazlarsa cabuk ara beni gelip bir fırçalayayım onları :))
canım ablam acil şifalar diliyorum sana
Anneciğin çok iyi bir yerde .. hani ne söz vermiştin abla olacaktın..Ablalar böyle yapmaz..

Çınar dedi ki...

Canım benim çok geçmiş olsun:((

Ben de ağır bir grip geçirdim - geçiriyorum. Aynı duygularla hasta yatağımda gözyaşlarına boğuldum, Annemi istedim, çorbasını. Annem de, tavuk suyuna şehriye çorbası yapardı biz hastalanınca.

Mekanları cennet olsun, nurlarda yatsınlar.

Sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Aynen öyle Ayselciğim
çok teşekkür ederim


---Teşekkürler Arminacığım
sevgiler


---Sevilim
bu abla olmayı başarmak umduğum kadar kolay olmayacak galiba
ama elden gelen birşey de yok:(
öyle böyle alışacağız
Fırça meselesi beni çok memnun etti aklımda kalacak hiç merak etme
çok öptüm sağol canım


---Ahh Çınar hanım ahh
beni ne kadar iyi anlamışsınız.
Çok geçmiş olsun
umarım en kısa zamanda iyileşirsiniz
Kayıplarımızın hepsi nurlarda yatsın inşallah

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Çok geçmiş olsun Nazlı'cım,
bir aydır geçmek bilmiyor, biraz iyileşir gibi oluyor sonra yine başa. Bu yıl baş edemedim ben bu hastalıkla, tükenmez gibi mübarek.