22 Ocak 2011

24 SAAT İÇİNDE YAPILAN 3 KEK

Hastalığımdan ötürü içimdeki acının başkaldırıp beni ne kadar üzdüğünü hissettiğiniz için, acımı anlayıp bana destek olduğunuz için hepinize teşekkür ediyorum.

Resimlerini gördüğünüz kekler 24 saat içinde arka arkaya yapıldı. Baton kek kalıbına cuk oturan bir tarif. Malzemeleri , tarifi, yapılışı ve pişmesi çok kolay. Tarif kimin mi? Tabii ki Sevgili NuNu'nun.
Sayfasında gördüğüm gün tesadüfen annemin bir arkadaşına çaya gidecektim. Hemen yaptım. Arasına kabak tatlısı koydum. Çok beğenildi.

Kakaolu arası kabak tatlısı konularak yapılan kek


Bu kek pişerken yaydığı koku yüzünden kızım 'Anne neden iki tane yapmadın?' diye sitemde bulununca kıyamadım ona. Çıkmama az bir zaman kalmıştı ki aşağıdaki keki yaptım. Onlar arasına kabak istemediler. O zaman damla çikolata koydum.


Misafirlikten eve geldim ki kekin yerinde yeller esiyor:)))) Çoçuklar çok beğenmişler. Ertesi günde sabah kahvaltısına misafirlerim gelecek. Kızım 'anne ne olur bir tane daha yapsan ' dedi.
Sabah ilk iş keki pişirdim.
Bu da yarısı sade yarısı kakaolu olanı.

Böyle tarifleri çok seviyorum. Hata oranı yok gibi. Herkese tavsiye ederim. Nunucuğum çok teşekkür ediyorum.


Malzemeler:

2 yumurta

1 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

1 çay bardağı sıvıyağ

3 yemek kaşığı kakao

bir portakal yada limon kabuğu rendesi

3 yemek kaşığı damla çikolata

2.5 su bardağı elenmiş un

3-4 tane bitter çikolata

1 çay kaşığı vanilya

1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Süt , kakao ve sıvıyağ eklenir. Karıştırılır. Daha sonra elenmiş un, vanilya ve kabartma tozu ilave edilir. Hafif yağlanmış baton kek kalıbına dökülür. En üste birkaç parçaya ayırdığımız çikolatalar konur ve hafifçe bastırılıp keke gömülür.
Önceden ısıttığımız 180 derecedeki fırında yirmi dakika kadar pişirilir daha sonra fırın ısısı 170 dereceye düşürülür.
Nunucuğumun dediği gibi kürdan testi yapmak şart. Çünkü herkesin fırınının pişirme derecesi farklı olabiliyor.

Hamiş:

Kek hamurunuzun yarısını sade olarak kalıba döküp diğer yarısına kakao ekleyerek üzerine ilave edebilirsiniz. Ya da hepsini sade yapabilirsiniz. Ama mutlaka ve mutlaka üzerine çikolata koyun. Pişince çok güzel oluyor.

Nunu'nun orjinal tarifi görmek istiyorsanız burada.

27 yorum:

mutfakcini dedi ki...

Daha iyisin di mi şimdi ? Dikkat et kendine..Sevenlerine de aitsin sen ,sadece kendine değil ;)
Kek enfes görünüyor..
Ellerine sağlık canım..sevgiler..

ZELİHA-UMUTSEPETİ dedi ki...

Maşallah Maşallah..
Hepsi de birbirinden güzel gözüküyor,ellerine emeğine sağlık..
Sağlıklı mutlu haftasonları diliyorum..
sevgilerimle..

anneanneninemekleri dedi ki...

Kekler nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Ne güzel bir yorum bu cemileciğim
teşekkür ederim çok mutlu oldum
sevgiler


---Beğendiğine çok sevindim zelihacığım
sizede iyi haftasonları diliyorum


---Teşekkür ederim anneanneninemekleri
sevgiler

Flame dedi ki...

Senin de Nununun da ellerine sağlıkkk. Hemen not ettim, yapıcammmmm :))

NarincE dedi ki...

İlahi! Bür günde üç kek, ne hoş olmuş.

yemekbiraşk dedi ki...

nazlıcım... süper olmuş kendine geldiğine sevindim... hep söylüyorum çocuklarının da sana ihtiyacı var
sevgiler canım benim...

NzlGl dedi ki...

---Umarım sende bizim gibi çok seversin Alevciğim
sevgiler


---Evet sevgili narince gerçekten öyle....


---Sağol sevalciğim
teşekkür ederim
sevgiler

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Gece gece olmadı bu ama:)))
yarın ola hayır ola...

Sıcak Paylaşımlar Aysel dedi ki...

Artık daha iyisin belli, iyi olmana sevindim... Bazen ben de arka arkaya yaparım keki kurabiyeyi... Ellerine sağlık canım sevgiler...

Yeşim dedi ki...

Ellerine sağlık canım maşallah bir günde üç kek ne güzel:))

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Insallah daha iyi olmusundur ablacim aman dikkat et kendine...kekler de harika bir dilimcik alsam acaba,ellerine saglik ablam nefis gorunuyorlar. Iyi haftalar dilerim.

yildiz dedi ki...

Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun....

NzlGl dedi ki...

---Beğendiğinize sevindim Nur hanım teşekkür ederim
sevgilerimle


---Ayselciğim bu sefer böyle oldu gerçekten
teşekkürler,sevgiler


---Sağol Yeşimciğim
sevgiler


---Huriyem çok şükür iyiyim canım
teşekkür ederim çok öptüm


---Teşekkür ederim sevgili yıldız

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller canım ellerine sağlık
sevgilerimle

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Her biri ayrı güzel görünüyor.
Nunu demek marka ve garanti demek zaten. Bu kadar güzel olmasına şaşmamak gerek. Ama tüm sevgini içine koyunca her biri ayrı güzel olmuş.
Evde kabak var akşama galiba onu yapacağım. O miss gibi kokuyu duymak istiyorum.
Sevgiyle kal.

Sevil dedi ki...

canım ablacım iyi olmana moralinin yerinde olmasına çok sevindim.
Nunucuğumun tarifleri süperdir zaten
ellerine sağlık sana,m,safirine yavrularına ve keki tadan herkese afiyet bal olsun
sevgileimle

derya dedi ki...

Canım benim yokluğumda bıraktığın
harika yorumlar,maillerin ve duala
rın için sonsuz teşekkürler.Kocaman
öpüyorum...

Çınar dedi ki...

Hımm nefis görünüyor:) Afiyet olsun

Sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

Çok geçmiş olsun.Umarım daha iyisindir şimdi?
Kekler çok leziz görünüyor! Senin ve Nunu'muzun ellerine sağlık ablacığım.Kalbi selamlarımla

O.K.A.- MAVİ TUTKU dedi ki...

Geçmiş olsun..

Damak Tadı dedi ki...

İyi olmanıza çok sevindim..Sizi hep böyle iyi ve güzel kekler pişirirken görmek istiyoruz..))

Kek nefis görünüyor..hele Nunu markalı olunca çok daha güzel olduğundan şühemiz yok..Sizin ve Nuray'cığımın ellerine sağlık..


Sevgiler..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ablam içten yorumun için benden de sicacik sevgiler,öpüyorum.

saniyesultan dedi ki...

kabak ve kek süperolduğuna eminim....ellerinize sağlık..

hdidem95 dedi ki...

ancak gelebildim canım çok geçmiş olsun alttaki yazıyı okudumda hepimizin buna benzer anıları var bende her hastalandığımda un kurabiyesi yaptırırdım anneme erinmez hemen yapardı. anneciğine rahmet yaşayan annelerimizede uzun sağlıklı ömür diliyorum unuttum sanma kekler harika ellerine sağlık sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Handeciğim


---Sevgili Birgül hanım
o sevgi sözcünü ne kadar güzel kullanıyorsunuz. Gerçekten severek yaptığımızda herşey çok daha güzel oluyor.
bende de size çok sevgiler


---Sağol Sevilim:)))


---Deryacığım
inşallah herşey bundan sonra çok daha iyi olur
sevgilerimle


---Teşekkür ederim Sevgili Çınar hanım


---Çok teşekkür ederim pepelacığım
sevgilerimle


---Teşekkürler Mavi tutku


---Evet gül hanım nunu marka olunca hata oranı sıfır neredeyse
güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim
sevgiler


---Hurişim çok öptüm canım


---Beğendiğine sevindim SAniyeciğim
sevgiler


---Amin didemciğim çok teşekkür ederim
sevgiler

birdutmasali dedi ki...

ama siz,
sizler çok tatlısınız :))
HEPİNİZ VAROLUN SEVGİLİ DOSTLAR..,
Lakin başarı senin elindendir NAZLIcığım :)