09 Ekim 2010

KIRMIZI BİBERLİ İKİ TARİF

Bu tarifi seneler önce çayın yanında ikram eden apartman komşumdan öğrenmiştim. Çok sevdik. Çay yanında simitle, kızarmış ekmekle hatta benim gibi börekle bile yiyebilirsiniz.


İstediğiniz miktardaki kırmızı biberi yıkayıp kurulayın ve közleyin. Zarlarını ve çekirdeklerini ayıkladıktan sonra boylamasına ikiye yada üçe ayırıp bir parmak boğumu kadar karelere kesin. Kenarda bekletin. Diğer tarafta bol domatesi yıkayın, kabuklarını soyduktan sonra robottan geçirip tencereye alın. Miktarını istediğiniz kadar sarmısağı doğrayıp ikiye yada üçe ayırarak tencereye ilave edin. Zeytinyağı ekleyip kısık ateşte kaynamaya bırakın. Bu sırada arzu ederseniz biraz sirke ilave edebilirsiniz. Suyunu biraz çekince biberleri ilave edin ve koyu sos kıvamına gelinceye kadar pişirin.
Soğuduktan sonra kavanoza koyup buzdolabında saklayın.
(Malzemelerin miktarlarını kendi damak zevkinize göre ayarlayarak en güzelini bulabilirsiniz)


Bu tarifide sevgili anneanneninemekleri sayfasında görüp hemen uyguladım.

Biberleri közledikten sonra zarlarını ve çekirdeklerini ayıklıyoruz. Biberleri ikiye bölüp arasına peynir koyarak rulo yapıyoruz.
Ben bir kısmının içine tulum peyniri koydum. Diğer bir kısmının içine beyaz peynir , biraz kırmızı pul biber, biraz nane ve kekik koyarak sardım.(Tulum peynirli olan ahali tarafından en çok beğenilen oldu)
Orjinal tarif burada......

Teşekkürler anneannenin emekleri,

İyi haftasonu dileklerimle, sevgiler

21 yorum:

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

mis missss :)

ellerine sağlık Nazlıcım

çok öpüyorum

Sevil dedi ki...

hımm ablacım kahvaltı soframda vazgecemediğim tatlardan biri ellerine sağlık ablacım

Yeşim(lezzetedairnevarsa) dedi ki...

kırmızı biber herşeyin yanına çok yakışıyor
ikinci tarifini bende yapıyorum çok güzel oluyor
ellerine sağlık canım,afiyet olsun...

mutfakteyze dedi ki...

Ellerinize sağlık :) Nefiss.. Tek kelimeyle neefiss..

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler Elçinciğim
sevgiler


---Sevilim
bende kavanozu bitirene kadar yiyiyorum:))))
çok öptüm


---Teşekkür ederim Yeşimciğim
iyi haftasonları diliyorum,sevgiler


---Mutfak teyze beğendiğine sevindim
sevgiler

Gülcan dedi ki...

iki tarifte muhteşem kavonaza koyulanların yanına birde yeşil biberle birlikte yapıyorlar.kahvaltıda yemelik.ellerinize sağlık.

Armina dedi ki...

Görüntüleri enfes ellerine sağlık ablacığım.

Zehra Gürgen dedi ki...

İki tarifte herşeyin yanına gider..hele bizim evde kapış kapış gider.
Kırmızı biberleri közleyip hazırlamaya başlamalı :)

ellerine sağlık canım
sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

sunumuda çok şık olmuş
canım ellerine sağlık
sevgiler..

NarincE dedi ki...

Kırmızı biberler bitiyor diye üzülmekteyim ben de bi de yazı yazdım konuyla ilgili ama bakalım ne zaman ekleriz?

saniyesultan dedi ki...

ikisinide çok severim,ellerine sağlık canım.

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar.Bayılırım közlenmiş bibere.Özellikle ilk tarifine bayıldım.
Sevgiyle kal.

hdidem95 dedi ki...

ben severim hemde çok annem yapar banada ellerine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Gülcancığım
bende en çok kahvaltıda tüketiyorum zaten.
teşekkürler,sevgiler


---Teşekkürler Arminacığım


---Kırmızı biber her türlü malzemeyi yanına alabiliyor:))) Uyumlu:)))
onun için gerçekten seviliyor
Sevgiler Zehra hanım


---Beğendiğine sevindim ,teşekkürler canım


---Bekliyoruz Narince
sevgiler


---Saniyeciğim teşekkür ederim öptüm canım



---Çok teşekkür ederim . Memnun oldum beğendiğinize sevgilerimle


---Sizede afiyet olsun didemciğim annenizin ellerine sağlık
sevgiler

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

Ellerine sağlık ben alttaki şekline bayılıyorum

NzlGl dedi ki...

Bende çok sevdim o tarzı Aylinciğim
teşekkürler , sevgiler

PEPELA'S GARDEN dedi ki...

En sevdiğim mamalar:)
Ellerine,gönlüne sağlık Nazlı'cığım..
Sevgi ve selamlarımla

NzlGl dedi ki...

Pepelacığım çok teşekkür ederim canım
sevgiler

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Rulo biber aklıma yattı.Kesin deneyeceğim.Teşekkürler...

estergonyesil dedi ki...

http://www.neslicetarifler.blogspot.com

estergonyesil dedi ki...

2 Ocak - 2 Subat tarihleri arasinda yapacagim ``Ben Buldum`` etkinligime davetlisiniz..

Hepimiz mutfağımız da bir sürü tarif uretiyoruz. Bir etkinlik yapma fikri benim sürekli bir şeyler üretme isteğim ile başladı. Sizlerden de kendi tariflerinizi gondermenizi bekliyorum. Bol katilimli olur umuyorum.