06 Eylül 2010

Zeytinyağlı bamya

Çocuklar küçükken yemek olayında bir tek bamya konusunda oynalara tolerans gösteriyordum. Nedense küçükken bende dahil olmak üzere genelde bamya çocuklar tarafından pek hoş karşılanmaz. Ama yaş ilerledikçe bu enfes tat kıymete biner.
Oysa eşim haftada 4 gün pişirsem hiç birşey demez. 5-6 sene önce halamın kızı Nedret ablamdan zeytinyağlısını öğrendim. O günden beri daha çok zeytinyağlı yapıyorum. Ve ne olduysa kızım artık bamyayı çok seviyor ve sık sık yapmamı istiyor.


Malzemeler:

½ kilo bamya
2 tane orta boy soğan
10 diş sarmısak
3-4 tane orta boy domates
limon suyu
tuz, karabiber, 1 kesme şeker
zeytinyağ

Yapılışı:

Bamyaları önce birkaç su iyice yıkayıp, süzülmeye bırakın. Daha sonra koni şeklinde başlarından keserek ayıklayın.

Soğan ve sarımsakaırı ayıklayıp zeytinyağında biraz çevirin. Domateslerin kabuklarını soyup ister rendeleyip ister kalınca doğrayıp soğan ve sarmısakların üzerine koyun. Domateslerin biraz diriliğini kaybetmesini bekleyin.
Kesme şeker, yarım limon suyu ve tuz ile karabiber serpin. Bamyaları ilave edip üzerine çıkacak kadar su koyun.
Kaynamaya başlayınca altını kısın. Bu şekilde suyunu çekene kadar pişirin.
Eğer suyunu çekmiş ve pişmemişse sıcak su ilave edin.


Afiyet olsun......

7 yorum:

saniyesultan dedi ki...

çok severim ,ama dediğin gibi herkes tarafından sevilen bir yemek değil.

zeliha (umutsepeti) dedi ki...

Küçükken ben de sevmezdim ,hatta sevenlerin de nasıl sevdiklerini anlamakta zorlanırdım :) Ama birgün kıymalı bir bamya yemeği yedim ve yıllardır neden bu lezzetten mahrum bırakmışım kendimi diye epey hayıflandım :) Şimdi severek tüketirim kendilerini :) Ellerine sağlık canım,çok faydalı bir yemek..Şifa olsun inş,çocuklarına tüm ailene..sevgiler..

NzlGl dedi ki...

---Aynen katılıyorum saniye hanım
sevgiler


---Sevgili Zeliha
hepimiz demek ki aynı yanlışa düşüyoruz:))
teşekkürler,sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

ben çocukkende bugünde çoook seviyorum :) ellerine sağlık.
sevgiler..

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık çok severim.Sevgiler

pelince dedi ki...

bu minik tüylü tam benlik;)

Şimdiden iyi bayramlar diliyorum.. Öpüyorum..

NzlGl dedi ki...

Sevgili Pelin

gülümseten bir yorum olmuş:)) teşekkürler, iyi bayramlar,sevgiler