30 Eylül 2010

SÜTLÜ UN HELVASI

Canım Annem un helvasını çok severdi. Bense hep tercihimi irmik helvasından yana kullanmışımdır.


Geçenlerde Sevgili Derya'nın sayfasında bu tarifi gördüm. Hani derler ya 'ruhuna gitsin' diye. Ondan yola çıkarak hemen yaptım.



Ben helvaların içinde böyle bir lezzetle karşılaşmamıştım. Aman Allahım insan yedikçe yiyesi geliyor. O akşam altı kilometre yürüyüş yaptım. Yediklerimi eritmek için :) Ama deydi.
En kısa zamanda belki on kilometreyi göze alıp tepsinin yarısını yerim:)))))

tarifi burada

Yalnız küçük bir not. Fırından çıkarınca benim gibi sabırsızlık yapmayın. O zaman kaşıkla alırsınız. Ama ılınmasını bekleyebilirseniz dilim dilim kesiliyor:)

Teşekkürler Deryacığım bu güzel lezzeti bizimle paylaştığın için...

15 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Annecigine Allah' tan rahmet diliyorum. Sena da afiyet olsun. Ellerine saglik.

zeliha (umutsepeti) dedi ki...

Ellerine sağlık canım,ben de çok severim fakat yapımı konusunda çok iyi sayılmam..Anneciğini ruhuna giştsin,rabbim ruhunu şad eylesin..Sevgiler..

Yeşim(lezzetedairnevarsa) dedi ki...

ellerine sağlık canım ...
anneciğinin ruhuna gitsin inşallah
valla bende yaparsam hepsini yerim heralde :))

Sevil dedi ki...

nazlı ablam canım benim evet anneciğinin ruhuna gitsin inş.
canım ablam nefis olmuş hele sen yaparsın güzel olmazmı bir tanesin sen

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim Bayram kombinesi
yorumun ve duan için


---Vallahi Zelihacığım
Bende çok iyi sayılmam ama denedim oldu. Sende denemelisin canım
Duaların için kocaman bir amin diyorum teşekkür ederim


---Yeşimciğim
teşekkür ederim canım amin
Vallahi yersin diye düşünüyorum çünkü enfes bir tat


---Sevilim şımartıyorsun beni
vallahi tesadüf eseri güzel oldu. Çünkü helvanın kıvamını ayarlamak güç.
Duaların için kocaman bir amin diyor çok teşekkür ediyorum canım benim

yemekbiraşk dedi ki...

nazlıcım ellerine sağlık
annenein ruhu şaad olsun
sevgiler canım

Flame dedi ki...

Meleğinin ruhuna gitsin, afiyet olsun.. Ben ilk kez Bursa'da eşimin teyzesinde tattım bu lezzeti ve bayıldımmm. Sıcak sıcak yemiştim 2 kez Şimdi de bu tarifi denemek için sabırsızlanıyorum :) Eline sağlıkk..

derya dedi ki...

Canım Allah kabul etsin.Beğenmene çok sevindim.Teyzeciğimin ruhuna gitsin Rabbim hepsini yerinde din
lendirsin çokkk öpüyorum.

anneanneninemekleri dedi ki...

Benim annem de çok güzel un helvası yapardı,bir türlü onun gibi yapamıyorum.Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.

annemineli dedi ki...

Canım;Yattığı yerde huzura kavuşun,onun kalan ömrünü evlatlarına versin...Helvayıda onun ruhu için yiyin...Sözümün bittiği yerdeyim.....

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

Ellerine sağlık bende pek severim..Anneciğinin ruhuna gitsin nurlar içinde yatsın

NzlGl dedi ki...

---Amin inşallah olur yemekbiraşk
sevgiler


---Ne güzel yazmışsın Alevcim 'meleğin' diye çok çok hoşuma gitti
teşekkürler canım benim


---Deryacığım
tarif için tekrar teşekkür ederim.
Duaların kabul olsun canım


---Annelerin yaptıklarını maalesef bir türlü yakalayamıyoruz. Sihir burda olsa gerek
teşekkür ederim hocam


---Çok teşekkür ederim içten yorumunuz için annemineli
sağolun varolun


---Amin Aylinciğim
teşekkür ederim

hdidem95 dedi ki...

ruhu şad olsun ağzında bulunsun anneciğinin seninde ellerine sağlık canım sevgiler

saniyesultan dedi ki...

canım bende un helvasını çok severim,anne gibisi yok tabiki...annenizin toprağı bol olsun....

Gülcan dedi ki...

annenizin ruhuna gitsin inşallah ben kaşıklamaya başladım bile.