22 Eylül 2010

Mousseli Tatlı


Bu tatlıyı Ramazan'da bloglarda gezinirken görmüştüm. Mousseyi hiç denemediğim için o hafta alıp hemen denemek istedim.

Sonuçtan hem biz hem de misafirlerimiz memnun kaldığı için blogumuzda yer almaya hak kazandı tatlımız.


Bu orjinal tariftir:

Malzemeler :

1 paket kakaolu bisküvi

2 paket kakaolu puding (biri bitter biri kakaolu olacak)

3 su bardağı süt

1 paket çikolatalı mousse

2.5 çay bardağı mousse yapmak için süt


Yapılışı:

Kare borcamın tabanı kakaolu bisküvi ile kaplanır. İki paket puding, bir paket puding tarifine göre yani 3 su bardağı süt kullanılarak hazırlanır. Bu puding bisküvilerin üzerine dökülür

2,5 çay bardağ soğuk süt ile pişirmeden, sadece çırpılarak hazırlanan mousse da borcama dökülür. Tatlı soğuk olarak dilimlenerek servis edilir.



Ben ise bisküvi yerine savayer yani kedi dili bisküvisi kullandım. Onları süte batırıp servis tabağına dizdim. Üzerine kendi yaptığım muhallebiyi döküp en üstüne mousseyi yapıp üzerine yaydım.
Bütün malzemelerin kakaolu ve çikolatalı olması ağır gelir düşüncesiyle böyle bir değişiklik yapmak istedim.
Sizin damak zevkinize hangisi hitap ediyorsa şimdiden afiyet olsun diyorum,

10 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

Nazlıcım nefis olmuş bu tatlı çikolatalı olunca başka bir şeye gerek yok zaten :)
sevgiler..

derya dedi ki...

Nazlıcığım ellerine sağlık harika
olmuş:))Ben mousu kendim yapıyorum
biraz zahmetli ama hazırlar varken
aslında gerekte yok:))Sevgiler ku
cak dolusu...

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler yemekbiraşk
beğendiğine sevindim


---Ne güzel derya hanım aslında bende evde yapılan her şeyi daha makbul buluyorum.
teşekkürler , sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

SÜPER BİŞİ BU:)))ELLERİNE SAĞLIK CANIM

Yemekçinin Mekanı/Nazlı dedi ki...

Canım adaşım ellerine sağlık :)

Gülcan dedi ki...

şahane gecenin bu vaktinde naslda canım çekti şimdi hiç oldumu ama o zaman bende tbağı alıp kaçtım.

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor,çikolataya hayır demek ne mümkün,ellerine sağlık.

NzlGl dedi ki...

---Gerçekten öyle handeciğim
teşekkür ederim beğendiğin için


---Teşekkür ederim adaşım:)))))


---Ahh gülcancım keşke öyle bir imkan olsada gerçekten elimizi uzatıp alıversek değilmi?
teşekkürler,sevgiler


---Katılıyorum sevgili hocam
sağolun,sevgiler

Vakit Buldukça - EsEr dedi ki...

Denenecek çok lezzetli görünüyor. Sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler EsEr
bencede denemelisiniz