01 Eylül 2010

Çorbalar

Bir çorba seven olarak Ramazan' da her gün küçük bir tencere çorba pişirdim. Gerçi eşim çorbaya pek düşkün olmasa da benden etkilenip o da her akşam içiyor. Hepsini resimleyemiyorum. Birincisi herkesin bildiği çorbalar diye , ikincisi hani bir söz vardır 'Türk yemeğin yapılmasını beklemiş ama soğumasını bekleyememiş ' diye . İşte bizim evde böyle bir durum var. Herşeyi iftar vakti sıcak sıcak hazırladığım için o an resimleyemiyorum. Çünkü boğaz derdine düşüyoruz....
Bu çorbalardan ilki Sevgili Miskokulu lezzetler- Mine hanıma ait. Kırmızı biber çorbası. Tavsiye ediyorum



Tarifi burada



İkinci çorbamızın tarifi Sevgili Nuraya hanımın valide sultanına ait. Domatesli, tavuk sulu un çorbası.

Tel şehriye çorbası evimizde sık pişer. Ama bunun yapımı çok farklı. Ev halkı ve ben çok beğendik.

Tarifi burada

Hem Mine hanımın , hem de valide sultanın ellerine sağlık, tarifler için de teşekkür ederim.

Sevgiler,

18 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Çorba Türk mutfağının olmazsa olmazı bizde hergün mutlaka pişer.Pişirenlerin eline sağlık.Paylaşımın için teşekkürler.Sevgiler

NzlGl dedi ki...

Bende size teşekkür ederiyorum sevgili anneanneninemekleri

Miskokulu Lezzetler -Mine- dedi ki...

Nazlıcığım ellerine sağlık kırmızı biber çorbasını beğenmene çok sevindim diğer çorbayıda ben deneyeceğim harika görünüyor herkesin ellerine sağlık sevgiler..

NzlGl dedi ki...

Sevgili Mine hanım

tarifleriniz bana hep cazip ve kolay gelmiştir. Bunun için ben size teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle

hdidem95 dedi ki...

illaki çorba illa olacak ama kırmızıbiber çorbası hoşuma gitti ellerine sağlık canım sevgiler

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

ellerinize sağlık missss :)

NzlGl dedi ki...

---Aynen öyle didem hanım
teşekkürler


---Teşekkür ederim Elçinciğim

sevgiler

birdutmasali dedi ki...

kırmızı biber harika oluyor nazlıcığım ellerine sağlık..

çorbaseveriz sanırım hepimiz :)
teşekkür ederim.
sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Nunucuğum
sevgiler gönderiyorum size

pelince dedi ki...

İki çorbada çok güzel olmuştur eminim..
ellerine sağlık...

yemekbiraşk dedi ki...

iki çorbada nefis gözüküyor Nazlıcım :)
sevgiler..

Sevil Altunel dedi ki...

bizim evdede eşim çorbasız yapamaz:) ben cezvede pişiriyorum günlük olsun diye:)ellerine sağlık.ben bilmiyordum mesela kırmızı biber çorbasını..paylaşım devam..sevgiyle..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Havalar ne kadar sıcak olursa olsun Ramazan ayında soframızdan çorbayı eksik etmeyenlerdenim.Çorba tarifleri için teşekkür ederim.Sevgiler...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

çorba sevilmez mi ablacım ben çok severim hele ramazanda olmazsa olmaz benim için ellerine sağlık afiyet bal olsun
Not:
dün doğum günüm için bıraktığın mesaja da ayrıca teşekkür ederim canım.

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Çorba severlerde bende varım, biber çornası için de teşekkür ederim Nazlı'm.
Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler pelinciğim


---Beğendiğinize sevindim sevgili yemekbiraşk


---Sevil hanım cezve olayına bayıldım:)))
sevgiler


---Fatoş hanım katılıyorum size mutlaka çorba olmalı
teşekkürler


---Sevilim
tekrar iyiki doğdun . Çok öptüm


---Sevgili Nur hanım
beğenmeniz beni mutlu etti.
Teşekkür ederim, sevgilerimle

derya dedi ki...

Nazlıcım ellerine sağlık çorbasız bir Ramazan ayı düşünemem.Bereketli
iftarlar sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili Derya hanım
gerçekten de öyle

sevgiler