04 Eylül 2010

Annemin tarifiyle bostan patlıcanı ve biber kızartması

Annemin en çok sevdiği yiyeceklerin başında gelirdi bostan patlıcanı kızartması. Bol soslu yapar biraz dinlendirdikten sonra sofraya getirirdi.



Patlıcanları tuzlu suda bekletip bol yağda kızartın. Bir kilo patlıcan için neredeyse bir kilo kadar domates soyulup rendelenir, bir baş sarmısak ayıplanıp diş diş kesilerek domateslere eklenir. Bir su bardağı kadar zeytinyağ ilave edilerek ağır ateşte kaynatılır. Domateslerin suyu bitip yağa kalınca altı kapatılır.Hafif tuz eklenir. Kızartılan patlıcanlar peçete üzerine konarak fazla yağı alınır. Tıpkı börek döşer gibi bir sıra patlıcan üzerine sos tekrar bir sıra patlıcan dizilerek malzeme bitirilir. Üzerine folya kapatılarak soğuması beklenir.Daha sonra servis yapılır.

Afiyet olsun,

19 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Kızartmaya bayılırım birazda azyağ çekmişse süper olur.Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler anneanneninemekleri

sevgiler

Utku'nun annesi dedi ki...

Bende bu şekilde bol soslu seviyorum
elinize sağlık
sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

canım anneciğinin ruhu şad olsun seninde ellerine sağlık gerçekten ye beni diye bağırıyor :))
sevgilerimle..

n@zo dedi ki...

Nazlı ablacığım benim de en sevdiğim kızartma türü domatesli patlıcan-biber. Bugün yapabilirim. Yerken de anneciğini anarım.
Ellerine sağlık..

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Utkunun annesi
bol sos olmazsa yavan oluyor sanki

teşekkürler, sevgiler


---Amin sevgili yemekbir aşk....
teşekkür ederim


---Ne güzel olur nazocum, sana kolaylıklar diliyor , sevgilerimi gönderiyorum

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

ama olmazki bu tombik halimle canım çok çekti :)

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Çok çok sevdiğim ve hatta tek sevdiğim kızartmadır ama çok yapmıyorum. Evde kızartma yapmak sanki yasak gibi hep kaçıyorum kızartmalardan, belki bunda eşimiz patlıcan sevmeyişi gizli, bilmiyorum, yine de yılda en çok iki kez yapıp parmaklarımla birlikte yiyorum.
Ellerine sağlık ve anneciğiniz ruhu şadolsun Nazlı'm

NzlGl dedi ki...

---Elçinciğim
ne kiloları ne de diyeti düşünüyorum yerken vallahi sende öyle yap canım

sevgiler


---Nur hanım

Birkaç yıldır bende kızartmadan kaçıyorum ama patlıcanında kızartması bir başka oluyor. Eskiden annem yapar bize getirirdi. Şimdi iş başa düştü ama o tadı yakalayamıyorum bir türlü:(

teşekkürler , amin diyorum sevgilerimle

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

Ellerinize sağlık tarif anne tarifi olunca daha bir başka oluyor değilmi

zeliha (umutsepeti) dedi ki...

Ben de baylırım patlıcana,hele bu bostan patlıcanıysa :) çok ama çok nefis bir görüntüsü var,ellerine sağlık..Annenin damak tadı çok güzelmiş :) sevgiler

NzlGl dedi ki...

---Aynen öyle Aylinciğim
teşekkürler,sevgiler


---Sevgili Zelihacığım
gerçekten annem damak zevki müthişti. Zaten ne geldiyse başın ondan geldi....
beğenmene sevindim.

sevgilerle

CAFE PEPELA dedi ki...

Asla hayır diyemem,enfes görünüyor!
:)

Miskokulu Lezzetler -Mine- dedi ki...

Nazlıcığım annen nur içinde yatsın onların yaptıkları hep bir başka oluyor ellerine sağlık bende bol soslu hakkıyla seviyorum sevgiler. Ayrıca kadir gecende kutlu olsun sevgiler...

pelince dedi ki...

Kızartma ve sıcak ekmek ;)) müthiç ikili olur bence..

afiyetler olsun..

Gülcan dedi ki...

canım enfes olmuş her ikiside elleri
ne sağlık sevgiler.

derya dedi ki...

Nazlıcığım anneciğinin mekanı Cennet
olsun.Onların ellerinden her şey baş
ka güzeldi.Ellerine sağlık enfes ol
muş.Kucak dolusu sevgiler.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık.Bol domates soslu nefis olmuştur.Kadir Gecen Mübarek olsun.Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler, pepelacığım


---Hemde bambaşka oluyor Mineciğim
teşekkür ediyorum sizin kutlu olsun


---Bencede pelinciğim, sevgiler


---Sağol gülcancım
sevgiler


---Çok teşekkür ederim sevgili derya hanım
gerçekten dediğiniz gibi.....
sevgilerimle


---Teşekkür ederim sevgili Fatoş hanım sizinde kutlu dualarınız kabul olsun


sevgiler