04 Ağustos 2010

Anneme Mektuplar - 1

Annem;

Gideli 28 gün oldu.

Geçen gün senin çok sevdiğin arkadaşım Mükerrem hanımla konuşuyordum, 'ben daha ikinci günde kaldım , bu kadar gün nasıl geçti anlayamadım' dediğimde o da bana 'Nazlıcım ben daha ilk gündeyim hala anlayabilmiş değilim' dedi.
Apartman komşularımız, sevgili Naciye, senin arkadaşların ve bizler sanki sözleşmiş gibi gidişini bir türlü kabul edemiyoruz. Sanki biryerlerden gelecekmişsin sanıyor herkes.

Dışardan gelip kapıyı her açışımda çocuklara belli etmeden salona yattığın yere şöyle bir bakıyorum. Dün eczacı arkadaşlara bunu söyledim. Onlarda pencereden salladığın sepetle aldığın ilaçları, onlara seslenmeni, takılmalarını, maaş aldığında götürdüğün pastaları hatırladıklarını söylediler.

Gitmeden önce bana söylemiştin. 'Bu ay maaş aldığımda eczacılara pasta almayı unutma sakın' diye. Merak etme aldım götürdüm. Unutmadım.

Annecim;
sokağa çıktığımda tanımadığım kadınlar beni çevirip başsağlığı diliyorlar. Senin için çok özel şeyler söylüyorlar.Merak ediyorum doğrusu sen bensiz evden çıkmazdın. Bu kadınları nereden tanıdın böyle. Onlara neler yaptın ki senin için böyle güzel konuşuyorlar. Ahh canım yaa....

Nezihe teyze hala geçen sene bahçede otururken sıcaktan bunaldığınızda yakanızı bağrınızı açışınızı, benimde 'ne yapıyorsunuz hanımlar kendinize gelin' dediğimde nasıl güldüğümüzü anlatıyor. Nedense gülerken gözlerinden yaşlar süzülüyor.

Dün ablalara geçtim. Oturma odasına girdiğimde herzaman oturduğun koltuğu gördüm yine kapsama alanı dışına çıktım. Ne yapayım kendimi tutamadım.
Gönül abladan tuttuğu günlüklerden geçen sene 7-8 Temmuz'a bakmasını istedim. Hem 7 hem 8 Temmuz'da bahçeye inmişiz. Nezihe teyze ve Nevin hanımda varmış.
Nereden bilirdik ki bu sene 7 Temmuz'u 8 Temmuz'a bağlayan gece sen , ben, Nezihe teyze, Nevin hanım, ablalar sabaha kadar senin yanında beraber olacağız , ertesi günü seni uğurlamak için bahçeye yine beraber ineceğiz....

Babamı düşünüyorum (biliyorum şimdi diyorsun ki ne zaman düşünmedin ki) o benim evlendiğimi , torunlarını, onların büyüdüklerini göremedi. Sen şükür ki hepsini gördün. Torunlarınla bolca vakit geçirdin. Bu yaşa geldin. Tabii bunlar için her zaman şükrediyorum ama , ama yinede bazen olmuyor be Güzin.

Ben gidişine ev halkını ve kendimi hazırladığımı düşünüyordum ki hiç öyle değilmiş. Ben senin hastalığına kendimi inandıramamışım ki gidişine hazırlanayım.
Sen varken seni rahatsız etmek istemiyorduk. Şimdi sanki seninle orada olalım diye yemek yedikten sonra hemen salona geliyoruz ve tabii senden bahsediyoruz.
Cengoda , minişte aynı fikirdeler. Ben senin hasta olmanı, birgün beni bırakıp gitmeni hiç kabul edememişim, hala da etmiş gibi değilim be annecim.

Biliyorum bana kızıyorsundur. Hep söylerdin 'kimin annesi-babası başında, öyle olsa dünya yetermiydi, zamanı gelen gidecek Allah sıralısını versin' diye. 'Dua et' derdin, ' kimileri annesini -babasını tanımamıştır, yada hatırlamıyordur, kaybettiklerinde çok küçük olabilirler onun için kendi üzüntünle insanların yaralarını açma, üzüntünü içinde yaşa, başkalarını bıktırma '
bazen avazım çıktığı kadar ağlamak istiyorum. Belki kızmak için bile olsa çıkar gelirsin diye.....

Naciye her gördüğünde beni 'ablacım daha kötü olabilirdi. Yardım edemeyeceğin durumda olabilirdi o zaman ne yapardın' diyor . Diyor ama hep gözleri buğulu. Nazlıhan'la onu her gördüğümüzde bizimde içimiz bir fena oluyor. Dile kolay tam 6 ay hergün günde kaç defa bize geldi. Hiç gocunmadan, surat asmadan, off demeden. Koşa koşa . Saçlarını okşayarak sana yardım etti. Allah razı olsun.


Buradan taşınalım daha büyük bir eve gidelim dediğimizde bize hep 'olmaz burası benim muhitim. Yeni yerler, yeni insanlar için benim yaşım geçti ' derdin. Camideyken ne demek istediğini anladım. Tanıdık, eş-dost , ahbab , bütün esnaf senin için oradaydılar. İyikide taşınmamışız.
Ama arada ayrık otları çıkmıyor değil. Dün yine tanıdığımız bir hanım 'bize haber verilmediği için başsağlığına gelemedik' diye abuk bir laf etti. Sanki düğün vardı da çağırmayı unuttuk.
Tamam güzel annem kızma. Evet her zaman 'her insan bir değildir' derdin. Ama canım bu da söylenmez ki.
Bu olay olduktan sonra eve koşa koşa geldim sana anlatayım diye. Hala sana birşeyler anlatayım istiyorum. Onun için zaman zaman bu köşede sana mektuplar yazıp yine sana içimi dökeceğim....

Geçen sene birkaç kez beraber oturup konuştuğunuz Ayşe teyzede seninle beraber hastalanmıştı. Onun durumu çok çok kötüydü. Dün onuda uğurladılar size doğru. Allah rahmet eylesin.

Canım annem her akşam yürüyüşten eve dönüş yolumuzda mezarlığın oradan geçerken sizinle konuşuyor ufak ufak parçalarımı orada bırakıyorum.
Torununun rüyalarına girip belkide bana iyi olduğunu anlatacak tüyolar bırakıyorsun ama yinede ben sizi özlüyorum.
Umarım orada tüm sevdiklerinle tabiiki başta babamla berabersindir. Aylarca uykunda sayıkladığın küçük yaşta kaybettiğin annenle, çok sevdiğin babanla berabersindir.

Hep bunun için dua ediyorum.

Sevgili Nununun dediği gibi

Rahmetler üzerinize, ışıklar kabrinize dolsun güzel annem

26 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Çok zor işiniz,şimdiden Allah sabırlıklar versin..Ateş düştüğü yeri yakıyor her zaman..Anneciğinizin mekanı cennet,ruhu şad olsun..

Sevgiler

derya dedi ki...

Nazlıcığım seni sanırım en iyi anla
yanlardanım.25 sene oldu anneciğimi
kaybedeli ama acısı daha taze ne ça
buk geçti seneler anlam veremiyorum
Mekanı Cennet olsun Rabbim size sa
bır versin.
Öpüyorum...

Miskokulu Lezzetler -Mine- dedi ki...

Nazlıcığım ben ağlayarak okudum hep 23 yıl önce babmın gidişi geldi aklıma hala daha aynı şeyleri yaşıyorum ilk zamanlar geri gelir diyordum kabullenemiyordum ama şimdi bakıyorum gelen yok ama kabullenemiyorumda Allah sabır versin siz kalanlara Allah uzun ömürler versin.

Flame dedi ki...

Ahhhh kim bilir ne zor!! Tarifsiz duygular be ablacım :(( Acının tarifi nasıl olur ki zaten! Hangi kelimeler yeter ki hislerini anlatmaya :(( Sen yaz arada anneciğine, paylaş da rahatla.. En güzeli bu bence..

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

Ablacım yazını kaç kez okudum bilemiyorum okudukça ağladım gözlerim benden habersiz akıp akıp durdu durduramadım.
Senin yerine kendimi koydum çok zor olduğunu anlıyorum.
Annem kemoterapi gördü babam çöktü bense ayakta durmaya çalışıyorum ama yıkılıyorum her an her gün dahada gözümün önünde erimesine dayanamıyorum .aldığım sakinleştiriciler bana fayda etmiyor .Annemin yüzüne bakınca ğalamamk için kendimi zor tutuyorum.Tuttukça patlıcak gibi oluyorum.
Ne zor birşeymiş
Geçen hafta düğüne gittik ya ablacım inan tüm düğün ve kına gecesi boyunca resimledim annemi ama gözlerim dolu dolu oynayamadım bile karşılıklı
Ablacım çok zor geliyor bu yük bana belki sonu iyi olacakk umut ediyorum olması için ama yükü kaldıramıyorum
ne yapacağımı şaşmış durumdayım
ailede en büyük olarak güçlü olmam gerek ama yapamıyorum .
kızım bir aydır zonguldakta babaannesinde onu özledim gelse ona bile bakamam gece yarılarına dek annemdeyim
şaştım ablam ne yapacağımı nasıl güçlü olacağımı şaştım.
yazınla beni bitirdin ablam
Anne anne deyip saatlerce hıçkırararak ağlamak istiyorum gel görki yapamam kimse annemin hastalığının ciddi olduğunu bilmemeli hele annem hiç sezmemeli
ablacım bir an içimi döktüm senide sıktım üzdüm özür dilerim.

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

İçimi yaktın kavurdun inan bu yazıyla.Zaten hepimizin yaşayacağı bu sonun gelmesinden o kadar çok korkuyorumki birde bu derece anlatman beni ciddi anlamda mahvetti.

Sana çok sabırlar diliyorum çokkk hiç bişi yerini tutumıcak annnein bunu sende biliyorusn bende çok üzüldüm şuan bişide yazamıyorum Allah nur içinde yatırsın tekrar

Adsız dedi ki...

Merhaba Nazlicim.
tesaduf eseri yazini okudum..kac kere hatirlayamiyorum.Ayni acilari yasamisiz pes pese,kelimeler kifayetsiz kaliyor.3 koca ay gecti annemsiz ama hala ilk gunde kaldim.acini tum hucrelerimde yasadim bir daha.Gozlerinden opuyorum seni ALLAH bize sabirlar versin,annelerimizin mekani cennet olsun amin.
Ayten

saniyesultan dedi ki...

çok duygulandım daha bir şey diyemiyeçeğim...

mutfakcini dedi ki...

İçim parçalandı...Allah sabırlar versin..Rahmetler diliyorum anneciğine..

NzlGl dedi ki...

---Teşekkür ederim sevgili damak tadı
gerçekten ateş düştüğü yeri yakıyor. Dualarınızı allah kabul eder inşallah

sevgilerimle



---Ahh Derya hanım
anneciğinizin kaybını benimle paylaştığınızdan beri aklım sizde.
Zor çok zor.Allah yardımcınız olsun
Hepsiniz mekanı cennet olsun

teşekkürler, sevgiler



---Mine hanım
bilmezmiyim 26 sene oldu babam gideli hala burnum sızlar.Dediğim gibi herkesin bir ateşi var.Allah evlatlarımızı bağışlasın.
Sevgilerimle



---Alevim canım benim
iyiki varsın. Teşekkürler, sevgiler


---Sevilim
Allah yardımcın olsun. Ayakta kalmalısın buna mecbursun. Hem annen hem kızın için.Allahım şifalar versin
çok öptüm



---Sevgili Aylin
Yaşanılacak kaçınılmaz sonlar var işte hayatımızda.Allah sıralısını versin. Bu acımızı unutturmasın diyorum hep.
Duyguların ve içtenliğin için teşekküler canım....



---Sevgili Ayten hanım
Sizinde başınız sağolsun. Gün geçtikçe acınız azalır deselerde bana daha fazla dokunuyor. Allah hepsini nurlarda yatırsın. Sizede sabırlar versin.
Yorum bırakıp acımı paylaştığınız için çok teşekkür ederim
Sevgilerimle



---Sevgili saniye sultan
tek cümleyle ne çok şey anlatmışsınız çok teşekkür ederim



---Amin sevgili mutfakcini
çok teşekkür ederim.
sevgilerimle

hdidem95 dedi ki...

her kelimesi yoğun duygularla yüklü allah sabrınızı artırsın nur içinde yatsın anneciğiniz kendinize dikkat edin sizde çocuklarınıza lazımsınız sevgiler

NzlGl dedi ki...

Sevgili Didem hanım
evet çok haklısınız
teşekkürler,sevgiler

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

hani anlar vardır kelimelerin bittiği ...işte öyle bir an benim için..söylenecek hiç bir kelimenin sizin için anlamı olmayacağını biliyorum acıyı hafifletmek anlamında...

allah ruhunu dinlendirsin ...

her bir satırını ağlayarak okudum ama o densiz kadına geldiği zaman içimden parçalamak geçti


rahmetli dedem vefat ettiği zaman evde yemek verildiği zaman bir kadının ettiği biz şey aklıma geldi...çorba konulan tabağı beğenmemiş ben porselende içerim demişti ! şok olmuştuk..evde kalabalıktan nefes alacak alan bile yokken kadının derdi beni resmen delirtmişti

Çınar dedi ki...

Seni o kadar iyi anlıyorum ki hatta seni okurken ben yazdım sanki bu yazıyı diye düşündüm. Aradan 4 yıl geçti annemi kaybedeli ama henüz kabullenemedim gidişini yanımda olmayışını. Bu blogu bir arkadaşım içimi dökerek rahatlamam için açmıştı bana çok iyi oldu belki zaman zaman dostlarımı üzdüm acımı, yüreğimdekileri bloguma dökerek ama gerçekten çok iyi geliyor yazmak.

Nurlarda yatsın anneciğin

Sevgiler

Fatoş Öztürk dedi ki...

Sevgili Nazlı yazını okurken gözyaşlarımı tutamadım ve şu an bile ağlıyorum.Kendimi senin yerine koymak istemiyorum çünkü böyle bir acıya nasıl dayanabileceğimi bilmiyorum.Düşünmek bile istemiyorum.Rabbim sabırlar versin.Onlar yattıkça sana ve ailene hayırlı ömürler versin.Sevgiler...

Armina dedi ki...

Yazını okurken çok üzüldüm ablacığım. Allah sabır versin, Allah sana uzun ömürler versin.

NzlGl dedi ki...

---Sevgili Elçin hanım

ne güzel bir yorum yazmışsınız, o hanım için yazdıklarınızı okurken gülümsemeden edemedim.Ama sizin anlattığınız olaya da ağzım bir karış açık kaldı.
Teşekkürler, sevgiler


---Sevgili Çınar hanım
Allah rahmet eylesin annenize. Bende sizin gibi düşünüyorum. Biraz paylaşmak adına birşeyler karalamayı.....
sevgilerimle


---Sevgili Fatoş hanım
Allah korusun ve kimseye vermesin bu acıları.
Ama bazen yapabileceklerimiz o kadar sınırlıki Allaha inanmaktan ve sabır dilemekten başka yapacağımız başka şey olmuyor.
Sevgiler


---Teşekkürler sevgili Arminacığım
üzüntümü paylaştığın için.....

birdutmasali dedi ki...

güzel nazlım, sabırların sonsuz,
ramazanın mübarek olsun canım..
sağlık ve bereketle
... sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Nuray hanım

hoşgeldiniz, teşekkürler , sevgiler

Gülcan dedi ki...

başınızsağolsun.allah annenizin mekanını cennet eylesin sizede sabırlar versin.

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok çok üzüldüm, kolay kolay ağlamam ama ağlattınız beni, anne gibisi yok , benim anneciğim başka bir şehirde olmasına rağmen nasıl özlem doluyum ona..acınız çok büyük, hasretiniz, çokta taze.. ama sanırım hep taze kalır bu ..
Allah size sabır versin eminim anneniz güzel bir yerde mutlu, mekanı cennet olsun.

Allah rahmet eylesin.

sevgiyle kalın
cafederins

NzlGl dedi ki...

---Dilekleriniz için çok teşekkür ederim sevgili Gülcan hanım


---Sevgili Zehra hanım

Allah kimseye göstermesin böyle acıları. Ama gerçekten zor hemde çok zor. Dediğim gibi en önemlisi sevmek, bunu göstermek ve çokça vakit geçirmek .
Umarım dediğiniz gibi annem mutlu ve güzel bir yerlerdedir.
Teşekkürler, sevgiler

Nur dedi ki...

Bu nasıl bir iç döküştür Nazlı ablacığım benim inan sanki tanıyor gibi hissettim kendimi...
Allahım sabırlıklar versin.

NzlGl dedi ki...

Ahh nurum benim
bu iç döküş inanki binde biri
inşallah allah sabrınıda verecektir
çok öptüm teşekkür ederim.....

Mehtap dedi ki...

Bende tesadüf okudum yazınızı gözyaşları içinde.Allah sabırlar versin.Anneciğinizin ve babacığınızın mekanı cennet olsun.Allahtan rahmet,sizede sabırlar diliyorum....:(

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili mehtap
duaların için amin diyorum