23 Temmuz 2010

İnsanların hayatlarında dönüm noktaları vardır. Yaşadığınız olaylar duygularınızın , düşüncelerinizin değişmesine neden olur. Bu zamana kadar bildiklerinizin yanlış olduğunu yada boş olduğunu ya da hiç bilmedikleriniz olduğunu görürsünüz........

---Hayatın doğumla değilde ölümle başladığını;

---Hayatın uzun bir yol olduğunu ancak bu yolda yürürken ne bir santim sağa-sola ne de bir saniye öne-arkaya gidemeyeceğimizi;

---Ölümün bile güzel olanının var olduğunu;

--- Ne yaparsak yapalım hayatımızda mutlaka 'keşke yapmasaydım, söylemeseydim' ve 'daha ne yapabilirdim? 'lerin mutlaka olacağını;

--- Annem-babam ,  çocuklarım için, onların beni ne kadar çok sevdiği değil, asıl önemli olanın benim onları ne kadar çok sevdiğim olduğunu;

---Meğer sırtımda görünmez iki el varmış; bunlardan birinin 26 yıl önce , birinin 18 gün önce beni bıraktıklarını ; ama bana öğrettikleriyle ayakta durmam gerektiğini;

---Bildiğim , beklediğim, günlerdir kendimi ve ailemi alıştırdığım hikayenin sonu yaklaşırken , aslında bu sonu hiç istemediğimi bu yüzden ip uçlarını görmezden geldiğimi ama asla ve asla sonundan kaçamadığımı;

---Her geçen gün bir önceki günü ararken bile insanın umudunu hiç bir zaman kaybetmediğini, gerçeklere değil de inanmak istediği şeylere körü körüne inandığını:

---Karşılıksız, daima sevgi dolu, özlem dolu, yanında olmasa bile sanki yanındaymış gibi 26 sene aynı çizgide yaşamın sürdüğünü, hastayken bile su vermesi için sevdiğinin yanında olmasının istendiğini, hayal görürken bile onun görülmesini ve son gülüşün sevdiğine yapılmasının ne muhteşem olduğunu;
annemin babamı bu kadar büyük bir aşkla sevmesini , ona kavuşmanın onu bu kadar mutlu etmesini;

---Mal-mülk, para-pul değil, insanın geriye bırakacağı en büyük mirasın 'Allah rahmet eylesin gerçekten iyi bir insandı ' denmesi olduğunu;

---Altı ay boyunca evden çıkmama sebebimin annemin yanında olup onun ihtiyaçlarını karşılamaktan ziyade asıl en son anında yanında bulunmak istemem olduğunu;

---Her kaybın insan için çok acı oluşunu; özlemin hiç ama hiç bitmeyeceğini ama hayatın devam ettiğini ve bu hayat içinde mutlaka yerimizi almamız gerektiğini;

---Doğumumdan 7 temmuza kadar annemle yalnızca tatiller dolayısıyla en fazla 6 gün ayrı kalmışken 18 günün göz açıp kapayıncaya kadar geçtiğini ve şu anda beynimin bu hıza hiç mi hiç erişemediğini;

---Zamanın en iyi ilaç olduğunu, yaramın asla kapanmayacağını ama kanamasının duracağını belki de kabuk bağlayacağını ama hiç bir zaman geçmeyeceğini;

---İçimdeki ateşi kimseyle paylaşamayacağımı çünkü mutlaka herkesin bir ateşi olduğunu

ÖĞRENDİM....

Her dua edişimde Allah'tan bu acıyı düşmanıma bile göstermemesini bana da bu acıyı unutturacak başka acılar vermemesini diliyorum.

Beni tanıyan yada tanımayan ama bir vesile ile sayfama gelip başsağlığı dileyip acımı paylaşan herkese tekrar çok teşekkür ediyorum.

Sevginiz için asla cimri olmayın. Sevginizi verin, sevginizi gösterin, sevginizi paylaşın. Gittiğinizde geriye yalnızca bu kalacaktır......

Nazlı gül

27 yorum:

Flame dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın ablacım. bir dolu öğüt var bu yazının içinde. Payıma düşenleri aldım ben.. Çok teşekkürler.. Allah gani gani rahmet eylesin. Aşkıyla birlikte cenneten izliyorlardır umarım bizi. Allah tekrar sabır versin..

NzlGl dedi ki...

Alevciğim

Aramızdaki mesafelere inat annemin hastalığında ve gidişinde daima bana destek oldun. İyiki seni tanımışım herşey için teşekkürler

Sedencik dedi ki...

o kadar derin ve her yüreğe aktarılan mesajlar var ki yazınızda...
ekleyecek tek bir şey bulamadım şu anda üzgünüm...
can_ı yürekten annenize rahmet sizlere sabır diliyorum...
mekanı cennet olsun...
sevgiyle sabırla...

sn:tanışmıyoruz ama sevgili Hasretsenfonilerinin sayfasında yorumunuzu görünce geldim.

NzlGl dedi ki...

Sevgili sedencik
bende bu samimi yorumunuz ve sabır dilemeniz için çok teşekkür ediyorum.
sevgilerimle

Çınar dedi ki...

Aynı acıyı birkaç yıl önce tadıp aynı ateşle yandım durdum, azalıyor mu acı bilmem ? Alışıyor insan yaşamaya zaman zaman kanayan yarasıyla.

Onun için gerekeni yapmış yanında olup elini tutmuşsunuz son ana kadar. Ne mutlu size. Annenizin mekanı cennet olsun.

Sevgiler

NzlGl dedi ki...

Sevgili Çınar

'İnsan herşeye alışıyor' demişti sevgili arkadaşım Mine

Her halde öyle olmalı....


Yorumunuz için teşekkür ederim

sevgilerimle

Utku'nun annesi dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsınızki gözlerim doldu.Allah sizlere sabır versin böyle bir acı asla kapanmıyo ama dediğiniz gibi sadece kanaması duruyo o kadar.Kısa bir süre önce annemin başına gelen kötü bir kazadan sonra onu kaybetme korkusu bile kanımın donmasına yetmişti gerçektende.Şimdi Allah'a çok şükür hergün biraz daha iyiye gidiyo ve ben her gün dua ediyorum onun için.Allah annenizin mekanını cennet etsin inşallah.Sizlere ve ailenize hayırlı kandiller

NzlGl dedi ki...

O güzel Utkunun sevgili annesi

Yorumunuza teşekkür ederim. Annenize acil şifalar sağlıklı bir ömür diliyor kandilinizi kutluyorum

sevgilerimle

hdidem95 dedi ki...

Borçlarimizdan, ceza ve günahlarimizdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bagislayandir, unutmayalim.. Eller semaya kalkip, yürekler bir atinca bu gece, gözler sevinç yaslariyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualariniz kabul olsun!

hdidem95 dedi ki...

canım gözlerim yaşardı okurken yazdıklarını başın saolsun mekanı cennet olsun sevgiler

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

şu an yazacağım cümle sizin için anlamsız gelecek biliyorum ama benzer acıları yaşamış biri olarak zaman en iyi ilaç ..en iyi gösterge

elbette anne bambaşka ..ama allah daha acı olaylarla sınamasın hiç kimseyi...hep derler ya büyükler beterin beteri var diye ...çok haklılar...

allah ruhunu dinlendirsin

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

off allah size sabırların en büyüğünü versin inanın çok zor ,anlatılması güç tesellisi zor:(

Berat kandiliniz mübarek dualarınız kabul olsun inşallah

Fatoş Öztürk dedi ki...

Merhaba canım.Kardeşliğin daimi olduğu,sevgilerin birleştiği, dostlukların hiç bitmediği,belki durgun,belki yorgun,yine de mutlu,yine de sevgi dolu nice kandillere.Sevgiler...

birdutmasali dedi ki...

hayırlı kandiller diliyorum Nazlıcığım..
Duaları üzerinizde olsun.

NzlGl dedi ki...

---Çok teşekkür ederim sevgili didem hanım hem kandil hem başsağlığı dilekleriniz için
bende size iyi kandiller diliyorum
sevgilerimle


---Rica ederim sevgili Elçin hanım
çok doğru yazmışsınız Allah her zaman beterinden korusun
teşekkürler, sevgiler


---Amin Sevgili Aylin
Bende kandilinizi kutluyorum sevgilerimi iletiyorum


---Teşekkür ederim sevgili Fatoş hanım
sizede iyi kandiller diliyorum.
sevgiler

NzlGl dedi ki...

Sevgili Nunucuğum

iyi ki varsınız,teşekkürler, iyi kandiller, sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nazlı,Beraat Kandilin mübarek olsun..Anneciğinin mekanı cennet olsun..İnşallah yaptığınız dualarınız yerlerine ulaşmıştır..Allah sizlere sabırlıklar versin..

Paylaşımın içinde teşekkürler,çok güzel yazmışsın..Sevgiler..

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili damak tadı

sizede iyi kandiler diliyorum

sevgilerimle

derya dedi ki...

Nazlıcığım güze yorumun için çokkk
teşekkür ederim.Ben rahmetli anneci
ğimi 16 yaşında kaybettim.Annelere asla doyulmaz ama ben gerçekten do
yamadım.Rabbim hepsinin mekanlarını
Cennet eylesin.
Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Ahh sevgili Derya hanım

dediğim gibi herkesin içinde bir ateş var.
Allahım size sabırlar versin
teşekkürler, sevgiler

zeliha (umutsepeti) dedi ki...

Çok anlamlı bir paylaşım olmuş.Yüreğinize sağlık..Sevgiyle kalın..

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili zeliha

sayfama hoşgeldin....

sarımutfak-hande dedi ki...

okudukça duydulandım :(((
allah sabır versin mekanı cennet olsun

Armina dedi ki...

Allah sabırlar versin ablacığım, annene Allah rahmet eylesin.

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler sevgili Hande hanım
inşallah nur içinde yatıyordur
sevgiler


---Arminacığım çok teşekkür ederim canım
sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok güzel ifade etmişsiniz, maalesef ölüm Allahın emri ama insanız işte çok zor alışmak yokluğa..
Dilerim zaman ilacınız olur, sabır Allahtan sabır diliyorum...

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim Zehra hanım
gerçekten elden gelen birşey yok ne yazık ki
sevgiler