27 Nisan 2010

Bulgur Köftesi

Senelerdir bulgur köftesi yaparım. Hayret ! onun tarifini vermemişim. Bu benim yaptığımdan biraz farklı. Ama benim gibi bulguru sevenler için güzel bir tat.


Malzemeler:

2 su bardağı ince bulgur
100 gr. köftelik kıyma
1 tatlı kaşığı salça
2 çorba kaşığı un
1 tane yumurta
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
1 kahve fincanı zeytinyağı
tuz, karabiber


Yapılışı:

Bulgur, kıyma, salça, tuz ve karabiber karıştırma kabına konur. Azar azar su ekleyerek bulgurlar yumuşayıncaya kadar yoğrulur. Un ve yumurta eklenerek yoğurma işlemine devam edilir. Küçük küçük köfteler yapılarak ortasına parmakla bastırılır. (Köfteler yapılırken Ya Sabır denilmesi tavsiye edilir:)
Yapılan köfteler tuzlu suda haşlanır. Kevgire alınarak suları süzülür. Kırmızı biber ile zeytinyağı bir tavada kızdırılır. Haşlanan köfteler bu tavada kızartılır. İsteğinize göre sarmısaklı yoğurt ile birlikte servis yapılır.

Afiyet Olsun

14 yorum:

Huriye Kimdir? dedi ki...

Ablacim mrb,eline saglik bulgur köftesi nefis gözüküyor,bende arada bir yapar yerim:))severimdir kendilerini:))sana sevgilerimi birakiyorum insallah annecin iyidir.

birdutmasali dedi ki...

çok severek yerim
ama biliyormusun ?
hiç yapmadıklarımdan ....
ellerine sağlık nazlıcığım...
bak olsada keşke...
edirttin :)

NzlGl dedi ki...

---Huriyem
bulgur diabetliler için harika bir yiyecek bu yüzden rahatlıkla yiyebilirsin.
Annem fena değil.
seni çok öptüm sevgilerime


---Bende bulguru çok seviyorum sevgili nuray hanım
mümkün olsada hemen yapıp size iletebilsem:)))
teşekkürler,sevgiler

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Kabak cipsede bayıldım. Not ettim. En kısa zamanda denemek istiyorum.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Sayfamda yorumlarınızı tekrar görmek ne güzel Birgül hanım:))
beğendiğinize sevindim, teşekkür ederim
sevgilerimle

hdidem95 dedi ki...

çok severim ne güzel görünüyor ellerinize sağlık sevgiler

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Hayret! Nazlı'cım,
Bir arkadaşım var bir yıl önce egeye yerleşti ve bir yıldır göremiyorum, işte o çok yapar bende çok severdim. Bu gün aklıma takıldı nasıl yapılıyordu? nereden blabilirim diye. Okuyamadığım yandaki linklerimi gezerken gözlerime inanamadım, çok sağolasın canım nasıl makbule geçti bilemezsin. Hem bak kıymanın pahalı olduğu bir zamanda hemde 100 gr.cık kıyma ile. Sabır dersen bende zaten oldukca var.
Teşekkürler ve sevgiler...

Annen iyidir umarım?

NzlGl dedi ki...

Sevgili Nur hanım
ne kadar mutlu oldum...size bu kadarcık da olsa bir faydam olduğu için
vallahi şimdi kıymalı yapalım da yakında 100 gr bile bulabileceğimizi zannetmiyorum:)))))
bulgur neyimize yetmeyecek:))
Sabrınıza ise hayranım

sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevgili didem hanım
sevgiler

Armina dedi ki...

Ziyaretin için teşekkür ederim Nazlı abla son zamanlarda ben de vakit bulamıyorum arkadaşları ziyarete ve blogumla ilgilenmeye. Bulgurla yapılan köftelerin yapımı zor oluyor ama çok lezzetli oluyorlar. Bulgur köftesi çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler Arminacığım
iyi olduğuna sevindim
tekrar görüşmek üzere....

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ablacım çok severim ama hiç yapmadım desem yalan olmaz aslında ilk fırsatta senin tarifi deneyeceğim
öperim seni kocaman annene de selamlar

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler sevilim
bende seni çok öptüm:))

Gülcan dedi ki...

BİR DAMLA SUYA PERİ GÜZELLİK VERENARİDA BALİ DENİZLERDEİNCİYİ YARATAN VE BİZİ İSLAMLA ŞEREFLENDİREN RABBİMİZE HAMD OLSUN. KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.ELİNİZE SAĞLIK.ÇOK BEĞENDİM.MÜKEMMELLER.