08 Şubat 2010

Le Cordon Bleu usulü limonlu kek (Sofra dergisinden alınmıştır)

Haftaya tatlı ile başlamak istedim. Gerçekten güzel oldu. Tavsiye edebilirim.


Malzemeler :

100 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ
125 gr toz şeker
4 yumurta
50 ml süt
1 limonun rendelenmiş kabuğu
300 gr elenmiş un
1 paket kabartam tozu

Üzeri için :

Pudra şekeri
Limon reçeli (ben koymadım)

Yapılışı :

Yumuşak tereyağı ve şeker mikserle çırpılır. Yumurtalar ve süt eklenir karıştırılır. Limon kabuğu rendesi, birlikte elenerek ilave edilen un ve kabartam tozu konarak tahta bir kaşıkla karıştırılır.
Yağlanmış kek kalıbına aktarılıp 180 dereceye ayarlanmış fırında pişirilir. Ilındıktan sonra üzerine limon reçeli sürülüp pudra şekeri eklenerek servis yapılır.

Tatlı tadında bir hafta dileğiyle, sevgiler

9 yorum:

birdutmasali dedi ki...

damak tadı gülümün keki gibi olmuş tarif..
valla haftayada böyle missss gibi başlamak lazımdı :)
ferahlığın çok olsun nazlıcığım.
sevgiler güzellikler.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler nunucuğum, inşallah ferahlık hepimizin olsun.....
sevgilerimle

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

hımm canım ablam öncelikle sanada güzel bir hafta diliyorum
tatlı başlayalım tatlı devam etsin demi :))
canım ablacım ellerine saglık
afiyet bal olsun
sevgiyle kal

mis kokulu lezzetler dedi ki...

Haftaya aslında her güne tatlı başlamak lazım.Herkesin o kadar pozitif şeylere ihtiyacı varki güzel bir kek ve bu kekin kokusu bile moral düzeltmeye yetiyor bazen.Sitenizi yeni gördüm yazılar sizden ama bizdende kendimden çok şey buldum.Yüreğinize sağlık.İzmirden sevgiler.Mine

NzlGl dedi ki...

---İnşallah sevilim
teşekkürler, öptüm canım



---Sevgili Mine
sayfama hoşgeldiniz. Yazılarımı beğendiğinize , birşeylerde ortak olduğumuza çok sevindim.
Umarım bundan sonra sık sık görüşürüz.
Sevgilerimle

estergonyesil dedi ki...

İsmide çok afilliymiş :) mis gibi koktuğu kesin ellerine sağlık canım...

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
haklısın haftaya tatlı başlıyalım hep öyle geçsin. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Mutfaktaki miss gibi kokuyu duyar gibiyim.
Sevgiyle kal.

Armina dedi ki...

İlgine teşekkür ederim ablacığım, vaktim olmadığı için blogumla fazla ilgilenemiyorum. Tariflerimi çalanlar var bu yüzden de blogumu güncellemek pek içimden gelmiyor. Kekin çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler e.yeşil gerçekten çok havalı bir ad ama tadına nefis
sevgiler


---Sevgili birgül hanım
Benim için pek tatlı bir hafta olmadı ama Allah beterinden korusun
teşekkürler, sevgiler


---Arminacığım

Haklı olabilirsin ama yinede bizi çok boşlama olurmu canım
öptüm, sevgiler