06 Şubat 2010

Balkabaklı Pasta

Eşimin çocukluk arkadaşı enginar, balkabağı satıyor. Mevsiminde taze taze yediğimiz enfes enginarlardan söz etmiştim bir yazımda size. İşte şimdide bol bol kabak yiyiyoruz.

Hastaneden döndükten bir hafta sonra yılbaşıydı. Kapı komşularım her 31 Aralık'ta kabak tatlısı yaparlar. Seneye bereket olsun diye. Son birkaç yıldır bende yapıyorum. Bizim miniş (yani kızım) kabak tatlısı pek sevmez. Ehh annesi şekeride az koyunca haklı duruma düşüyor:)))
Geçen sene fırında yapmıştım kabak tatlısını güzel olmuştu. Bu sene pasta olarak yaptım.

Malzemeler:

1-1.5 kilo kabak
gözkararı :)) tozşeker
5-6 tane karanfil
1 paket pötibör bisküvi
1 su bardağı süt
ceviz
süslemek için hindistan cevizi

Yapılışı:

Dilimlenmiş kabakları yıkıyor tencereye diziyorum. Bir sıra kabak üzerine gözkararı serperek tozşeker tekrar kabak ve tozşeker ekerek dizmeyi bitiriyorum. Karanfilleri aralarına serpip bir gece bekletiyorum. Ertesi gün kendi suyuyla pişiriyorum. Zaten bu kabaklar çok çabuk pişiyor. Yine bizim miniş sevmediği için karanfilleri ayıklayıp çatalla kabakları eziyorum.
Servis tabağına süte batırdığım bisküviler, üzerine kabak püresi üzerine rondoda iri kıydığım cevizler olmak üzere malzeme bitene kadar işleme devam ediyorum. En üste hindistan cevizi
koyup 1-2 saat buzdolabında bekletip servis yapıyorum.
Kabak sevenler için değişik bir tat.

Ağzınızın tadının hiç bozulmaması dileğiyle, Afiyet olsun......


Hamiş:

Bu sefer kabaklar geldiğinde baktım üzerindeki yeşil kısımları alınmamış. Aman ne söylendim eşime arkadaşın ayıklamamış bunları ben nasıl ayıklayacağım diye . Adamcağız ben ayıklarım diye geldi:)) Böyle şeylere hiç alışık olmadığı için elini keser korkusuyla izin vermedim ama vır  vır çok söyledim. Birkaç gün sonra kabakları satan kişinin eşi anneme geçmiş olsuna geldi. Ona takıldım. Niye bunları ayıklamadınız bana zor oluyor diye.
Kızcağız biz onlarla pişiririz çok güzel olur dedi. Ben annemden ne öğrendiysem onu yapıyorum hepsini ayıklıyorum. Hemen bana iki dilim üzerinde yeşil kısımları bulunan kabak getirdi. Bende pişirdim.
Aman Allahım o ne lezzet. Sanki kestane yiyiyor gibisiniz. Harika bir tat.
Bir zaman sonra eşime kabak almasını ama asla yeşil kabuklarını ayıklatmamasını söylediğimde bana nasıl baktığını:))))
bilmem yazmama gerek varmı:)

5 yorum:

birdutmasali dedi ki...

çok güzel çok hoş çoda hafif olur..
bende çok severim.
hepinize afiyetlerle keyif olsun.
iyi haftasonları diliyorum nazlıcığım..

estergonyesil dedi ki...

Kabağı o kadar çok seviyorum ki. Pazardan bolca alma planlarım var. Enginar için çok şanslısınız. Ben bayılırım Enginarın zeytinyağlısına. Her yıl 40 adet alır dolaba kaldırırım kesin. Ama şans işi arkadaşınız varsa en güzellerini yiyorsunuzdur.
Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Çok teşekkür ederim nunucuğum
sizinde keyifle geçireceğiniz bir haftasonu olur inşallah
sevgilerimle


---Evet sevgili e.yeşil bu konuda şanslıyız.
Darısı başınıza
sevgiler, iyi haftasonları

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Sayende yeşillerinin kesilmemesi gerektiğini öğrendim. teşekkürler.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

---Teşekkürler bulbulun yeri
sevgiler