14 Ekim 2009

Patatesli-havuçlu-dereotlu şehriye çorbası

Bu çorbayı eşimin amcasının gelini , benimse akrabadan çok arkadaşım olan Sevgili Adile benim çorba sevdiğimi bildiğinden iftarda yapmıştı. Görünüşde bildik şehriye çorbası gibi olsada tadı hiçde bildik gibi değil çok ama çok güzeldi.



Adile Türkmenistan'lıdır. Ehh bizimde kökümüz Azerbaycan - Karabağ olduğu için ayrıca birbirimizi çok severiz. Sağolsun her zaman yöresinin yemeklerini yapıp ağırlar bizi. Yaptığı yemeklerde hem çok sağlıklı hemde çok leziz olur.

Bu çorba için gerekli malzemeler :
5 su bardağı tavuk suyu
1 orta boy havuç
1 orta boy patates
½ demet dereotu
1 tane orta boy soğan
1 - 2 diş rendelenmiş sarmısak
kararınca tel şehriye
tuz
Yapılışı:
Tavuk suyu tencereye alınır, kaynatılır. İçine kabukları soyulmuş soğan bütün olarak konur, çorba pişince içinden alınır. Patatesler soyulup bir parmak boğumu kadar küp şeklinde doğranır ve ilave edilir . Ben havucu rendenin iri gözü ile rendeledim. Sarmısak ve tuz ilave edilir. Patates ve havuç pişmeye yakın şehriye konur. Bildik usul ile pişirilir. Piştikten sonra ocak kapatılıp (soğanı almayı unutmayın) çorbanın üzerine bol dereotu kıyılır.
Afiyetle yenir:))))

4 yorum:

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

allah çorbaya bak hımm ablacım adile hanımın ellerine saglık gercekten nefis görünüyor ben kızıma yapıpta yedireyim ona dere otsuz tabi :)
canım beni güzel günler senle olsun

NzlGl dedi ki...

Sevilim beğeneceğine inanıyorum.
Şimdiden kızına ve sana afiyet olsun canım
çok öptüm

Huriye dedi ki...

Mmmm miss gibi çorba,sagliya yararli...insanin içini isitiyor kisin...eline saglik ablam,optm.

NzlGl dedi ki...

Teşekküler Huriyem
umarım yapıncada beğenirsin
sevgilerimle