30 Ekim 2009

Çikolata Soslu Pasta

Bu pastayı geçen gün gelen konuklarıma yaptım. Ev halkıda çok beğendi. Etkinliklere katılma konusunda biraz tembelim. Hazır yeri gelmişken bu tarifi 'Porselen Demlik Çay Saati 46. Hafta' evsahibesi Sevgili nur hanıma
gönderiyorum.

Genelde bu tür pastalarda hazır pasta tabanı kullanırım. Bu sefer Sevgili Nunu'cuğumun tarifi ile kek hazırladım. Çok memnun kaldım. Bundan sonra hazır pasta tabanını 'daha da almam:))'

Malzemeler:

3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker (ben 2 parmak eksik koydum)
1 su bardağı süt
½ su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı kadar tereyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2-2.5 su bardağı un
kakaolu kek yapacaksanız 2 yemek kaşığı kakao (bu sefer ben sade yaptım)

Yapılışı:

Oda sıcaklığında beklemiş yumurtalar ve şeker iyice karıştırılır. Süt , sıvıyağ ve tereyağ eklenip karıştırmaya devam edilir. Vanilya,kabartma tozu ve un elenerek eklenir. Yağlanmış kelepçeli kalıba dökülüp 180 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.



Fırından çıktıktan sonra kelepçe açılır. Nakış ipliği kullanılarak kek ortadan ikiye kesilir.
Her zaman hazır pasta tabanına kendim yaptığım kremaları kullanırdım. Bu sefer tersi oldu. Dr Oetker'in sade ve çikolatalı sosları çok hoşuma gidiyor. Evde mutlaka bulunduruyorum. Kenton'un sahibide eşimin müşterisi . Eşime geldiğinde mutlaka bana bir torba çeşitli muhallebilerden ve diğer pasta malzemelerinden gönderme inceliği gösterir. Bu sefer sakızlı muhallebi tercih ettim. Poşetlerin arkasındaki tarife göre ikisini hazırladım.

Ortadan kestiğim kekin alt kısmını servis tabağına aldım. Genelde nescafe ile ıslatırım keki. Bu sefer bir çay bardağı süte ½ çay bardağı Malibu karıştırdım. Keki bununla ıslattım. Üzerine sakızlı muhallebinin yarısını döktüm. File bademi serptim.


Kalan yarım keki yine süt-malibu ile ıslatıp bademlerin üzerine koydum. Sakızlı muhallebi ile kekin her tarafını kapladım.
Biraz soğumasını bekleyip çikolatalı sosu üzerine gezdirdim.



Hindistan cevizi ile süsledim.



Bir gece buzdolabında bekletip servis yaptım.
Afiyet olsun.......




9 yorum:

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

wawwww ablam ellerine sağlık döktürmüşsün yine
:))
sevgiler

Flame dedi ki...

Nazlı abla şimdi de diyette olan benim :p Oldu mu bak :D

birdutmasali dedi ki...

canım benim afiyet olsun,
arkadaşları yanıltmayalım aslında bu KEK tarifi.
onlar aldanıpda pandispanya sanmasın :) !!!!!

bende emin ol bol yumurtalı pandispanya hanuru yapmam , bu keki 3 3 bölüp pastamı hazırlarım.
tercih meselesi hakverirsinki.., ama dilimle çok doyurucu oluyor.
bende beyaz sostan haberdar değildim. hazır paket reyonlarını tanımıyorum. ama bunu mutlaka alacağım .
beyaz çikolatayı eritmekten okadar muzdarip biriyimki ,:( yoruldum başarısızlıktan :)))

hepinize güzelliklerle dolu haftasonu diliyorum.
sevgiler canım.

NzlGl dedi ki...

---Sevilim beğendiğine sevindim canım
teşekkürler,sevgiler


---Flamecim ince bir dilim den birşey olmuyor (tecrübe konuştu:)))
ama diyete devam:)
sevgilerimle


---Nunucuğum
açıklamanız için teşekkürler. Ama bu nefis kek harika bir pasta tabanıda oluyor:))))
İşte ayrıcalığınız burada. Tariflerinizi her şekilde rahatlıkla kullanabiliyoruz.
Tekrar teşekkürler,
Beyaz sostan memnun kalacağınızı umuyorum
sevgilerimle

Nur dedi ki...

Nazlı ablacığım beniiim gelemedim ne olur kusura bakma şuanda da pek vaktim yok çıkmalıyım sadece sana selam vermek ellerine sağlık demek istedim.
Annem yarın bir ameliyat geçiricek onun için çok üzgünüm ne olur dua et herşey yolunda gitsin.
Öpüyorum seni sevgiyle canım ablacığım.

NzlGl dedi ki...

canım nurum
kusur ne demek
annene acil şifalar diliyorum.
sevgilerimle

hdidem95 dedi ki...

ofoff o sos ne güzel akmışş üzerinden nefis olmuş ellerine sağlık sevgiler

Lezzet Gemisi dedi ki...

mmmm... nefis görünüyor. ellerine sağlık.

lezzet sarayı dedi ki...

çok hoş olmuş ellerine sağlık banada beklerim