30 Eylül 2009

Ramazan, Bayram, İkizler ve Bayram sonrası


Oruç tutmaya başladığımdan beri ramazan bana hep bir sevinç ama orucumu açarken duyduğum ezan sesi de hüzün vermiştir. Bu ramazan yine aynı şeyleri hissettim. Çocuklar evde oldukları için onlar uyanana kadar hiç bir iş yapmadım. Kah uyudum, kah kitap okudum. Ramazan boyunca akşama ne yapacağım diye hiç düşünmem. Çünkü bilirim ki o sofra mutlaka dolacaktır. Ramazanın hikmeti bu olsa gerek.
Akşam üstü mutfağa girip biraz hazırlık yapıyordum ve orucumuzu açıyorduk. Sonra hemen sofrayı toplayıp doğru Dalyan'a yürüyüşe. Dönüşte Mado'dan dondurmalarımızı alıp evde keyif yapıyorduk. Bizim çocuklar ara sıra oruç tutmalarına rağmen bütün sahurlarda beraberdik. Çünkü onlar o saatte yatmıyorlardı. Oğlum , kızım ve ben biraraya gelince yatma saatide bir hayli geç oluyordu. Gecenin bir köründe çenemiz düşüyor konuşuyorda konuşuyorduk:)
Bir gün sahura kalktığımda oğlumun bize sofrayı hazırladığını gördüm. Canım benim o kadar mutlu olmuştum ki anlatamam. Bunu kızıma anlatıp ' sen de hazırlasan ne güzel olur dediğimde bizim hazırcevap 'ben tarif ediyorum abim yapıyor' demez mi:)
Zaten sahur menümüz belli. Domates , salatalık ve tuzsuz beyaz peynir yada dil peyniri, iki dilim kepekli ekmek
İftarda mutlaka bir tas çorba, bol zeytinyağlı yemekler ve salatalar. Nefis körletecek kadar pide yedik.
Ramazanın ikinci yarısında eşim oyun bozanlık yapıp evde spor yapacağını söylediğinde kızım bana eşlik etti. Ama ne olursa olsun mutlaka yürüyüşümüzü yaptık.
Bu arada arkadaşlar geçen sene Nisan ayında inanılmaz ama 82 kiloydum. Şimdi kilom 65.5. Tamamen beslenme alışkanlığımı değiştirdim. Yürüyüş yaptım.
Derken bayram geldi . Bu bayram en sevindirici olay ikizlerimizin bizi ziyaretiydi.
Çok mutlu olduk. Nasıl büyümüşler ve daha tatlı olmuşlar. Elifimin ağzında incileri bile var Maaşallah . Keremim ağır abi. Aynı bizimkilere benziyorlar. Kızlar cıvıl cıvıl, erkekler ağır. Birini öptüm kucakladım, öbürünü kokladım. Kısaca çıldırdım diyebilirim. Çoraplarını çıkarıp herbir parmaklarını adeta yedim. Herşey çok güzelken ikisi birden ağlamaya başlamaz mı?
Vallahi ne yapacağımız şaşırdık. Meyvelerini hazırlayıp götürene kadar pıtır pıtır gözyaşları dökülüverdi ikisininde. Babası oğluna, annesi kızına yedirirken ben biraz sakinleşsinler diye onlara Fenerbahçe marşını söyledim:)))
Ama tamamen bizim tarafa benziyorlar acıktıklarında gözleri hiçbirşey görmüyor:))
Meyve faslı bitince sakinleştiler çok şükür ama bu seferde gözleri kapanmaya başladı. Derken ayrılık vakti geldi.
Oğlum arabaya kadar bir tanesinin koltuğunu taşırken inşallah Allah bu günleri bize de gösterir diye düşündüm. Vallahi çok yakışmıştı oğlumun eline bebek. Bu fikrimi eşime söyleyince oda çok beğendi. Ama yalnızca oğlum için geçerliymiş o. Çünkü eşime göre bizim kızı vermeyeceğiz:)))))
Ziyaretler arasına sıkıştırılmış yürüyüşlerle bayramıda yolcu ettik.

Çocukların kayıt yenileme işlerini hallettik. Önümüzdeki hafta artık okuldalar. Bu arada ben kaydımı hala yenileyemedim çünkü sıra gelmedi. Annemin bazı sağlık sorunları ortaya çıktı. İnşallah bu hafta onun tahlil işleri yapılacak. Bu aralar atıştırmaları kaçırdığı için böyle bir şey kaçınılmazdı. Ama ne yazık ki bazen söz dinletmek imkansız yaşlılara.
İşte ramazandan beri yaşadığım günlerin özeti bu şekilde. Hala bilgisayarım kızımda uyanınca ilk iş yanıma gelip 'bilgisayarımı yinemi aldın annem' diyor:)))

Ne yapalım idare ediyoruz.
Allah sizlere ve cümlesiyle beraber bizlere de sağlık ve huzur versin.
Kendinize iyi bakın
Sevgilerimle




17 yorum:

Flame dedi ki...

Çok güzel özetlemişsin..
Anneciğine çok çok geçmiş olsun. İnşallah tahliller güzel çıkar. Diyet konusunda ise kocamannn bir alkışşşş..

Aokoca dedi ki...

Ikizler ile cok guzel vakit gecirmissiniz anlasilan. Oradaymis gibi oldum ablacigim sennin yazdiklarini okurken.

NzlGl dedi ki...

---Alevim hepsi için teşekkürler canım diyet içinse iki defa teşekkür:))))


---İpek teyzem Aslım
İnşallah hep beraber olacağımız günlerde olur:) bunu çok isterim. Eski günlerdeki gibi......

armina dedi ki...

Geçmiş olsun ablacığım inşallah tahlillerde kötü bir şey çıkmaz, annem de ekmeği biraz kaçırdımı hemen tansiyonu çıkıyor.

Lezzet Gemisi dedi ki...

merhaba canım. anneciğine çok geçmiş olsun. acil şifalar dilerim. öğrencilere ve sana başarı dolu bir yıl temennilerimle, sevgiler...

NzlGl dedi ki...

---Arminacığım allah razı olsun tahlil sonuçları pazartesi açıklanacak
bakalım......


---Sevgili lezzet gemisi
çok teşekkür ederim hem annem hem de biz ! öğrenciler adına
sevgiler

hdidem95 dedi ki...

ramazan düşüncelerine kesinlikle katılıyorum canım sofra illaki bereketlenir ikizlerinize uzun ömürler diliyorum ve darısı sizin kucağınıza diyorum ve evet tüm babalar kızlarını vermek istemiyor bizimkide öyle kendileri alırken iyiydi ama demi:)) sevgiler

GÖNÜLDEN ELE dedi ki...

Ne güzel yazmışsın yine..
Hakikaten Ramazanın farklı bir havası var.Gidişi bile hüzünlendiriyor sanki insanı.
Keşke ikizleri resimleseydin,bizde görseydik.Torun sevgisini Allah herkese göstersin inşallah.
Anneciğine acil şifalar diliyorum arkadaşım.Umarım cidi sorunlarla karşılaşmazsınız.
Sevgilerimi bırakıyorum.
Güzel dileklerin için çok teşekkürler ayrıca.

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Annene çok geçmiş olsun Nazlı'cım,
Yazın beni rahatlattı, huzur dolu bir yazı.
Torun çok güzel bir şey, senin de tatmanı dilerim.
Sevgilerimle...

YAŞAMIN KIYISINDA dedi ki...

Bir de,
Kız verilmiyor zaten, sadece beraberinde getirdiklerinle çoğalıyor.

NzlGl dedi ki...

Çok haklısınız sevgili didem
hakikaten biz babamızın kızı değildik sanki:))))
Allah hayırlısını versin
teşekkürler

NzlGl dedi ki...

Sevgili gönülden ele
Aslında ikizlerimizin resimleri çok ama nazardan korkuyorum:)
Herşeyin hayırlısı olur inşallah hepimiz için.
Annem için teşekkür ederim. Umarım sonuç iyi olur.
Çok teşekkürler, sevgilerimiz karşılıklı arkadaşım

NzlGl dedi ki...

Teşekkür ederim sevgili nuray hanım
Yazımı beğendiğinize sevindim. Benim için önemli çünkü....
İnşallah torun sevgisini bizde tadarız....İkinci yoruma
Çok güldüm ama çok da doğru yazmışsınız
haklısınız:))))
sevgilerimle,

birdutmasali dedi ki...

:)))
o parmakları bende tek tek severim..
çiçek gibi açıyorlar çoraplar çıkınca :))))

anneciğine dikkat !!
şifalar dilerim, gelip geçecek inşallah..
arada olacak bunlar antremanlıyız nede olsa ! :)
çok sevgiler güzellikler dilerim..

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler nunucuğum çok teşekkürler
inşallah geçecek.....
sevgiler

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
Ramazanı ne güzel özetlemişsin. Bence de sahura kalkmak ,iftar açmak bir ayrıcalık.Ailece beraber bu günleri paylaşmak çok güzel. Allah yeni senelere nasip etsin inşallah.
İkizleri ben de öpüp koklamak isterdim. Neyse darısı hepimizin çocuklarına.
Anneciğine geçmiş olsun diyorum.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

İnşallah diyorum sevgili bulbulunyeri
teşekkürler