25 Eylül 2009

Börülce Salatası

Bu yaz doya doya yedim börülceyi.



Bir kilo börülceyi alıp baş ve son kısımlarını koparıyor ikiye bölüyorum. İyice yıkayıp düdüklü tencereye koyuyorum. Üzerini çok az geçecek kadar su koyup 6-7 dakika pişiriyorum. Çıkarıp süzülmeye bırakıyorum.
Diğer tarafta 3-4 diş sarmısağı ayıklayıp rendeliyorum, 3-4 yemek kaşığı sirke, göz kararı zeytinyağı ve biraz tuz ile karıştırıp börülcelerin üzerine döküp iyice harmanlıyorum. Doğru buzdolabına.
Hem salata hem turşumsu tadı ile benim damak zevkime çok uyuyor. Zevkle tüketiyorum.
Sarmısak, sirke ve zeytinyağı ayarlarını kendinize göre yapabilirsiniz.
Afiyet olsun, sevgilerimle

16 yorum:

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

ABLALARIN GÜZELİ ELLERİNE SAGLIK HARİKA OLMUŞ

NzlGl dedi ki...

Canım kardeşim
çok teşekkür ederim:)

lemanice dedi ki...

ellerine sağlık canım.
seninde canını sıkan neyse en kısa zamanda kaybolsun inşallah.sevgiler canımcım.

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler lemanice
iyi haftasonları dilerim.

GÖNÜLDEN ELE dedi ki...

Börülce konusunda tamamen hemfikiriz.
Aynı sosla hazırlıyorum bende.Nefis bir tadı oluyor.
Dolaba da epeyce koydum kış için.
Sağlıkla tüketelim inşallah.
Sevgiler ve iyi pazarlar :))

birdutmasali dedi ki...

çok güzel oluyor gerçektende..
afiyetler olsun nazlıcığım..
tok tutmasına,doyuruculuğuna bayılıyorum :))))
sevgiler...iyi haftalar.

saniyesultan dedi ki...

hiç börülçe yemedim tadını çok merak ediyorum......
ellerine sağlık...

Lezzet Gemisi dedi ki...

Taze fasülyeden daha çok severim börülceyi. yazdan derin dondurucumu doldurup, kışın doya doya yerim. ellerine sağlık canım. iyi haftalar, sevgiler...

armina dedi ki...

Börülce salatasını ben de çok severim sirkelisini denememiştim. Ellerine sağğlık ablacığım salatan enfes görünüyor.

NzlGl dedi ki...

---Sevgili gönüldenele
ben akılsızlık ettim kış için almadım:( Ne yapalım bir daha ki yaza inşallah
size sağlıkla tüketmenizi dilerim
sevgiler


---Nunucuğum
gerçekten doyurucu rejim içinde ideal.....
Sizede iyi haftalar diliyorum
sevgilerimle


---Saniyeciğim size şiddetle tavsiye ederim. Bayılacaksınız
sevgiler


---Ahh ne güzel sevgili lezzet gemisi
bir dahaki yaza kış için bende çokça alacağım
Sevgiler


---Canım Arminacığım
beğendiğine sevindim
teşekkürler, sevgiler

birdutmasali dedi ki...

canım nazlıcığım, nazik ve ince yorumuna çok çok teşekkürler ederiz.
valide sultanım tüm dostlara duacı.
ne güzelsiniz.. varolun.

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor her öğüne yakışır

ellerine sağlık
sevgiler

NzlGl dedi ki...

Sevgimiz, saygımız karşılıklı Nunucuğum
Bu dualara daima ihtiyacımız vardır. Allah razı olsun
Teşekkürler

NzlGl dedi ki...

Teşekkürler yeşimciğim
sevgiler

bulbulun yeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Bayılırım ,tadına.
Kızım için iyi dileklerine teşekkür ederim.
Sevgiyle kal.

NzlGl dedi ki...

Hoşgeldiniz sevgili bülbülünyeri

Teşekkürler, hayırlı günler